Opslag foto's?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

ik maak bij het importeren (ook mac dus) gewoon een kopie naar mijn NAS, gewoon een vinkje bij het importeren en een locatie kiezen in de folder kiezer. Kind kan de was doen, en 0,0 verschil tov de Windows situatie
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Op photofacts stond van de week trouwens ook een artikel over een backupstrategie (http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... _fotos.asp" onclick="window.open(this.href);return false;) en de dag ervoor ook al op digitalefotografietips (http://www.digitalefotografietips.nl/se ... g-special/" onclick="window.open(this.href);return false; en directe link: http://www.digitalefotografietips.nl/na ... strategie/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

Ook ik gebruik een NAS. 4 schijven in een RAID opstelling, en gescheiden van de rest van mij computers. Dat wil zeggen in een andere ruimte. Daarnaast heb ik de foto's die ik nog veel gebruik op een aparte HD staan in mijn computer. Zodra die niet meer gebruikt worden gooi ik ze daar af. Ik bewaar overigens alleen de CR2. De jpg staan op de computer.

Imo on line opslag.
Er was een bedrijf in de US, waar je heel veel foto's en of bestanden op kon zetten. VEel mensen maakten daar gebruik van. Het was erg goedkoop en zeker.....Echter heeft de FBI die site geblokkeerd zodat niemand meer bij zijn of haar documenten cq foto's kon. Daar gingen dus de foto's. Ik kies voor mijn eigen opslag, zodat ik alles onder controle heb wat betreft opslag. Ik moet er niet aan denken dat een of andere instantie doordat iemand iets gedaan heeft wat niet mocht, alles blokkeert en je naar je foto's kan fluiten.
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Daffiedolf

Bedankt voor de handleiding Hatseflats!
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

no problem :)
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Had niet verwacht dat er nog zoveel reacties zouden komen haha.. wel heel fijn!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@Robijn, die site waar jij op doelt, MegaUpload, is niet echt representatief te noemen en al redelijk dubieus. Ik vindt niet dat je dat over een kam kan scheren met bedrijven die zich echt richten op online backup, zoals KPN, crashplan, etc...
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

+1 ^^
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

boels069 schreefCOLONIk weet zeker dat er ook voor Mac's handige oplossingen zijn.
Gewoon even wachten tot de ervaren Mac-kers zich melden. :wink:
Ik heb een Mac met een Apple Time Machine 2TB dat is een draadloze back up HD met geintegreerde dual-band Airport Extreme.
Tevens heb ik als extra veiligheid een externe harde schijf permanent aan m'n Mac aangesloten en daar bewaar ik al mijn foto's in.

Dus twee externe "kastjes", m.i. optimaal veilig.
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Renate~B schreefCOLONIk hoop dat ik hem hier goed geplaatst heb!
Momenteel barsten 2 computers uit hun voegen van de foto's, en dit zijn vooral voor mij emotioneel dierbare foto's.
In het verleden heb ik een externe harde schijf gehad van 500gig daar vertrouwde ik op, maar deze klapte en was niet meer te maken 1000+ foto's van mijn zoon van geboorte tot toen allemaal weg.
Nu vertrouw ik daar niet meer op, maar ik wil de foto's wel van de computer af hebben, tenslotte is dit net zo wankel.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn foto's gegarandeert veilig op kan slaan?

Ik heb in dit verband een simpele vraag: "hoe kan een externe harde schijf "klappen" ?. Wat is er gebeurd?
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Flight niets :lol:
Hij deed het domweg niet meer, we zijn nog naar een bedrijf geweest die koppelde hem dan aan een ander apparaat, ja ben niet zo technisch.
maar ding was gewoon overleden en deed niets meer.
Hij is niet gevallen, niet verplaatst helemaal niets van dat :(
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Anoniem 4

Een externe harde schijf met problemen en het "bedrijf" sluit hem als zodanig aan op een ander apparaat en constateert dat ie overleden is. Knap.
Had je hem beter bij mij kunnen brengen. Misschien had je dan nog wat van je foto's teruggezien.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

:lol: Nou daar voel ik mij een stuk beter door :lol:
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar