Blij verrast

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sproet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 15:40
WoonplaatsCOLON Neerpelt

Vandaag weer eens geoefend zonder flits.


Afbeelding
Canon EOS 7D.... en heb nog veel te leren!
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Leuke foto maar jammer dat haar gezicht zo vlekkerig/vuil? Is..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
sproet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 15:40
WoonplaatsCOLON Neerpelt

Bedankt Judith voor het kijken en commentaar.

Het gezichtje is niet vuil, de vlekjes tussen wenkbrauwen, ogen en neus zijn altijd zo en horen dus bij het kind.
Canon EOS 7D.... en heb nog veel te leren!
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Ik ga mee met Judith. Ik werd ook afgeleid door haar wenkbrauwen enzo. Nu zeg je dat dan altijd zo is bij dit kind en er dus bijhoort. Maar met alleen 'blij verrast' en 'geoefend met flits' en een kinderportret gaan de verwachtingsknopjes aan en die verwachten meestal iets dat overeenkomst met het standaard/ideaalbeeld. Wel een mooi moment en ook voldoende scherpte met alleen natuurlijk licht. Maar flits hoeft opzich niet slechts te zien in dit geval, had er iets meer diepte/contrast ingekomen. Heb je daar ook platen van, of was je puur met natuurlijk licht aan't werk?
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

sproet schreefCOLONBedankt Judith voor het kijken en commentaar.

Het gezichtje is niet vuil, de vlekjes tussen wenkbrauwen, ogen en neus zijn altijd zo en horen dus bij het kind.
Sorry, dat wist ik niet..maar ik zie ook vlekken onder de neus, op de kin en wang...
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Hele leuke spontane foto. De ogen,gezicht en het haar is scherp, de rest zoals het shirtje niet, dat is wel jammer.
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
Gebruikers-avatar
sproet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 15:40
WoonplaatsCOLON Neerpelt

Zoals ik in mijn opening vertelde is deze zonder flits genomen, en met F 2.8 krijg je dan maar een beperkte scherpte/diepte.
Ik heb daar bewust voor gekozen met het doel dat het hoofdje helemaal scherp zou zijn. Dit was voor mezelf een oefening.

Inderdaad zie ik nu ook achteraf een streepje op de wang dat er niet hoort alsook 2 plekjes onder de neus... wellicht nog achtergebleven waterpokken zie ze vorige week had.. uiteraard kan en ga ik dat poetsen.
Het "plekje" op de kin is een kuiltje.. niet diep maar het zit er wel.

Dit is een kindje dat begin dit jaar heel ernstig ziek is geweest en daar nu nog van aan het is herstellen.
Toen was haar gezichtje inclusief het oogwit helemaal geel... dus we zijn al heel blij met dit resultaat.

Bedankt voor de reacties.
Canon EOS 7D.... en heb nog veel te leren!
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

sproet schreefCOLON
Dit is een kindje dat begin dit jaar heel ernstig ziek is geweest en daar nu nog van aan het is herstellen.
Toen was haar gezichtje inclusief het oogwit helemaal geel... dus we zijn al heel blij met dit resultaat.

Bedankt voor de reacties.
Dat zijn minder leuke dingen...dan heb ik niets gezegt :oops:
Fijn dat het nu weer goed met haar gaat!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar