Forum aanpassingen

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Beste forumleden van EOSDigitaal,

Al geruime tijd wordt er achter de schermen van het forum nagedacht en doorgesproken over een nieuwe indeling voor het forum. De huidige indeling van het forum is alweer een aantal jaartjes oud, en we merken dat sommige onderdelen niet goed uit de verf komen, of verwarrend kunnen werken.
Daarom hebben we als crew de tijd genomen om te bekijken wat er beter kan, en wat de mogelijke impact van de verschillende wijzigingen zou zijn. In de loop der tijd hebben we zo toe kunnen groeien naar een reeks veranderingen die we binnenkort uit hopen te rollen.

Op dit moment is nog niet bekend wanneer we dit precies door gaan voeren. Al willen we dit uiteraard wel zo snel als mogelijk is doen (mogelijk komend weekend als het even meezit).... We zijn nog bezig om alle stappen van de migratie goed op een rijtje te krijgen, zodat we zo min mogelijk downtime van het forum zullen hebben. Zodra we weten wanneer we 'om' gaan laten we jullie dit uiteraard zo spoedig mogelijk weten..
Tegen die tijd zal er ook een topic komen waarin we de veranderingen toelichten/motiveren en kunnen jullie uiteraard ook je vragen/opmerkingen en tips hierover aan ons kwijt. Dan kunnen we waar nodig e.e.a. nog wat bijschaven met de praktijkervaringen...

Nu zijn jullie natuurlijk erg nieuwsgierig wat er allemaal gaat veranderen... Misschien leuk om een klein tipje van de sluier op te lichten??
Ach nee.. laat ook maar, dat zien jullie vanzelf :P

Update: Zaterdagochtend 30 juni zullen de aanpassingen doorgevoerd gaan worden. Het forum zal hiervoor tijdelijk even plat liggen...
Crew EOSDigitaal.nl
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

We mogen hier dus gaan speculeren...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 3

Ja, vragen heb ik genoeg, maar daar krijg ik, gezien bovenstaand bericht waarschijnlijk geen antwoord op. Misschien had ik ook nog wel tips en waarschijnlijk zijn er wel meer actieve leden die tips hadden, maar om die achteraf te mogen ventileren en dan maar afwachten of er wat mee gedaan zal worden...

Misschien ware het beter geweest om met een aantal actievelingen/creatievelingen een soort EOSdag zonder camera's georganiseerd te hebben. Een Crea-EOS-dag of zo, waar men face-to-face ideeën en wensen had kunnen uitwisselen.
Ik had er graag aan meegedaan en met mij, zo schat ik in, verschillende anderen.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik wacht vol spanning op het Eos video gedeelte ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Prima initiatief!
Verras ons maar.

Maar ik ga wel mee met Gabriel.
De wensen of iedeeen van actieve leden kan zeker van toegevoegde waarde zijn.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ik meen me te herinnneren dat er een jaar of wat geleden een enquete is gehouden.
Toen heeft iedereen de gelegenheid gehad om zijn/haar ideeën m.b.t. het forum te ventileren.
Ik neem aan dat de goede en realiseerbare ideeën die daar tussen zaten mee zijn genomen.

Ik ben nieuwschierig.....

Veel succes bij de migratie
Kijk ook eens op mijn Flickr
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

+1 voor Gabriel (sorry voor de puntjes kan ze nog steeds niet vinden op m'n iMac's toetsenbord)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat we geen middag op de hei hebben gezeten wil natuurlijk nog niet zeggen dat er geen wensen/ideeën van de leden gehoord zijn... De eerste opzet is al van een tijdje geleden, mede op basis van eigen ervaringen en reacties die we op het forum horen. Naast crewlid zijn vele ook actieve leden die daarmee eveneens goede ideeën kunnen hebben. En vergeet niet dat de crew uit meer mensen bestaat dan enkel de moderators/admins.
Dus wacht eerst maar geduldig af voordat deze aankondiging gelijk alweer negatief benaderd wordt

@WireWess: ik kan je verklappen dat die er inderdaad zal komen ;)
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Iedereen is toch altijd vrij om tips, trucs en technieken aan te leveren op en over het forum? Een mail aan de crew met opmerkingen wordt altijd zeer gewaardeerd.
Dus waarom dus nu al kritiek leveren?
Er wordt volop gelegenheid geboden om na lancering te reageren en als daar nuttige opmerkingen bij zitten wordt daar best wat mee gedaan hoor.
Dit vind ik dus slap gezeur.

Edit: Rocker was me net voor.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

peter1970 schreefCOLONIk meen me te herinnneren dat er een jaar of wat geleden een enquete is gehouden.
Toen heeft iedereen de gelegenheid gehad om zijn/haar ideeën m.b.t. het forum te ventileren.
Ik neem aan dat de goede en realiseerbare ideeën die daar tussen zaten mee zijn genomen
Uiteraard is daar naar gekeken :D
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zoals Rutger al aangeeft bestaat de crew niet alleen uit moderatoren/admins maar ook de inviteds, expo, nieuws-leden. Enz, enz..die hier achter de schermen over mee praten.
En zoals aangegeven is er na de migratie meer als voldoende ruimte en tijd om te praten over eventuele tips, aanpassingen en veranderingen...alles zal recht komen :wink:
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Sharky schreefCOLON+1 voor Gabriel (sorry voor de puntjes kan ze nog steeds niet vinden op m'n iMac's toetsenbord)
Vraag: Hoe krijg je een umlaut op een letter op de iMac?

Antwoord: Type Option-U gevolgd door de letter. (NB Option is hetzelfde als Alt).
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Pieterr schreefCOLON
Sharky schreefCOLON+1 voor Gabriel (sorry voor de puntjes kan ze nog steeds niet vinden op m'n iMac's toetsenbord)
Vraag: Hoe krijg je een umlaut op een letter op de iMac?

Antwoord: Type Option-U gevolgd door de letter. (NB Option is hetzelfde als Alt).



Op de nieuwere Mac's staat op de Option-toets ook: "Alt"
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

flight schreefCOLONVraag: Hoe krijg je een umlaut op een letter op de iMac?
Volgens mij dwalen we een beetje af. Dit topic gaat toch over de forum aanpassingen :P
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Hoewel ik persoonlijk hoop dat er ruimte gemaakt wordt door het opheffen van het niet te handhaven verschil tussen test- en showcase :mrgreen: heb ik niet zo'n behoefte om mee te praten. Ik ga er vanuit dat de crew genoegzaam weet wat er zoal leeft onder de vaste bezoekers en daar waar het kan ook rekening mee houdt.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ton Canon schreefCOLON... het opheffen van het niet te handhaven verschil tussen test- en showcase ...
Daar zijn sommigen (zoals ondergetekende) het helemaal mee eens, maar anderen weer niet.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Niet iedereen is het daar inderdaad mee eens (zoals ondergetekende), maar dat is een discussie die hier al vaak tot vele pagina's heeft geleid. Persoonlijk denk ik echter dat het even aankijken is hoe het bevalt na de aanpassingen, want ook hier blijft het niet bij het oude zoals het nu is.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik ben zeer benieuwd. Laat de veranderingen maar komen! :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

1. Sub-verdeling testcase/showcase gelijk.
2. Onderdeel Video toevoegen.
3. Verder terug kunnen kijken bij "nieuwe berichten".
4. Foto's in een frame/tabel, zodat bij het heropenen van een topic de posts niet constant verschuiven terwijl de foto's laden.
5. Automatische zomer/wintertijd omzetting. Eventueel kunnen deactiveren voor onze buitenlandse medeforummers.
6. Startposts kunnen blijven aanpassen.
7. Nieuwe forummers een automatische email sturen, waarin staat waar ze zich kunnen voorstellen ed.
8. Verwijslinks in posts weer automatisch onderstrepen. Dat is veel duidelijker.

Tot zover mijn idee van eventueel mogelijke verbeteringen.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ Bas: Deze wijzigingen hebben alleen betrekking op de indeling/structuur (zoals jouw eerste twee aanbevelingen). Andere verbeteringen kunnen we mogelijk later doorvoeren, en daarbij zal ik (proberen) dit lijstje (te) onthouden.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar