Test! Lange sluiter...

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Eindelijk, mijn eerste eigen foto op het forum!
Het is slechts als test voor mezelf om er achter te komen hoe foto's plaatsen werkt.
Zit op mijn werk, dus foto is verkleind in Paint (Schaam), aangezien ik niks anders bij de hand had.
Ook de foto was een test foto van redelijk lang terug, heb hier natuurlijk ook praktisch geen foto's bij de hand.
Dus verder ook niks aan verscherpt of wat dan ook, helemaal standaard (Op verkleinen na)...

Commentaar alsnog natuurlijk welkom :-)

30661

Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Technisch gezien qua belichting is de foto wel geslaagd naar mijn idee. Wel wat ruizig in het lantaarn licht. Ik zou de horizon wel op 1/3 stellen. Krijg je meer dynamiek, en is de veeg/streep die rechts in de lucht zit ook gelijk weg. Wat dieptewerking betreft mis ik iets waar de licht strepen me naar toe leiden. Hoop dat je wat met mijn comment kan. Veel plezier en blijven posten. :)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zeker een leuke binnenkomer, alleen leidt dat verkeersbord(en) wel erg af.
Ook probeer ik te achterhalen wat er bij de lichten in het midden gebeurt, maar kan het niet ontcijferen.
Daar blijf ik dus met mijn gedachten hangen (ik zou het dus weghalen)
Zoals mijn voorganger zegt kan de plaat nog spannender door te spelen met de gulden snede.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Bedankt voor de reacties, ik snap het meeste er wel van :-)
Het licht in het midden, daar stond denk ik een auto even te wachten voor het stoplicht, deze heeft dus wat te intensief licht afgegeven.
Zelf ben ik overigens ook niet helemaal tevreden met de scherpte, maar dit was mijn eerste avond met lange sluiter foto's, en je kan niet alles gelijk goed hebben...

Zou de ruis in de lantaarn bijvoorbeeld ook makkelijk weg te werken zijn?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar