Een waterjuffer ( Lantaarntje)

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Hierbij dan toch mijn plaatsing :wink:
Dit was de 1e keer dat ik dit soort heb proberen vast te leggen. Kwam ze toevallig tegen en kon de drang niet weerstaan om een poging te wagen. Er stond een stevige wind, waardoor de stengels lekker heen en weer gingen.
Ik ga er een volgende keer ook eens vroeg in de ochtend naar toe, want er zaten er behoorlijk veel.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding


Dank voor het kijken en commentaar is zoals altijd welkom :wink:

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

En durfde je deze foto's niet te plaatsen? Ik vind het alletwee fraaie plaatjes. :wink:
Foto 1: mooie close-up ! Prima scherpte !
Foto 2: hier is ook niks mis mee hoor ! Prima plaatje ! Scherpte bij beide kopjes gelijk, knap werk !
Zeker hiermee doorgaan ! Je bent goed bezig ! En vooral plaatsen !

P.S. Een ding begrijp ik niet: waarom hier nog niemand op gereageerd heeft. :?

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

beide zijn heel netjes gefotografeerd....... goed gedaan...
de oogjes van #2 ogen een tikkeltjes soft, misschien een fractie meer scherpte meegeven... zou bij #1 ook wel mogen hoewel het hier minder opvalt.... maar zoals gezegd heel netjes en knap gedaan..

Rob,
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Staan er netjes op, wel jammer van de stevige wind want dat is toch een klein beetje terug te zien in de foto's.
De scherpte is daardoor net niet optimaal, maar zoals je zegt gewoon nog een keer proberen en wellicht dan bij minder wind.
Bij de tweede maakt het sprietje rechts met zijn bloemtjes het beeld wat onrustiger, maar in zijn geheel gezien zeker geen slecht begin....... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Dank jullie voor de reacties.

@Bart
Zag thuis ook dat dat stengeltje op de achtergrond in beeld zat. Volgende keer zal ik nog beter opletten :wink:

Qua scherpte kunnen ze nog wat strakker idd. Ik zal de volgende keer een statief gebruiken, deze zijn nog uit de hand geschoten.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Met statief maar ook uit de hand is mogelijk, maar met beide is windstil of bijna windstil toch wel noodzakelijk..... :wink:
Met statief loop je het risico dat de juffers wegvliegen als je het statief aan het plaatsen bent en bij het uit de hand schieten ben je wat minder stabiel en heb je kans dat het scherptepunt net niet op de juiste plek ligt.
Ondersteuning van bijvoorbeeld de elleboog op de knie of op de grond kan al voldoende zijn voor meer stabiliteit.
Beide heeft zo zijn voor- en nadeel.
Ik schiet zowel uit de hand als van statief, maar gebruik in sommige gevallen ook wel eens een eenpoot...... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Zo goed als windstil lijkt me voor een volgende keer wel handiger idd :|

Het blijft dus gewoon uitproberen wat op dat moment het beste uitpakt. Op naar de volgende keer :wink:

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
eospeter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012 19:23
WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant - BE

mooie exemplaren !
paringswiel is zeker geslaagd (op het kleine takje rechtsonder na)

ik probeer steeds met statief; soms vliegen ze weg maar ze komen regelmatig op dezelfde plaats terug !
Canon 7D en wat glas van Canon / Sigma / Tokina
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Dank je Peter.

Ze komen idd steeds terug. Ik zat in het gras rustig afwachten wat er zou gebeuren, dan komen ze langzaam dichterbij( als je stil blijft zitten :wink: )

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
benv

Goeie eenpoot doet wonderen. Jammer van de scherpte inderdaad. Dit is gewoon een kwestie van volhouden maar zou wel zo vroeg mogelijk beginnen.
Zou ook een macrolens gebruiken ipv de 24-70 die niet zo heel geschikt is voor macro's. Ook bij je 1D de AF wat langzamer zetten anders schiet ie heen en weer en wordt het lastig fotograferen en de kans op missers wat groter. Vergeet ook niet dat ze kunnen schrikken van de herrie van de sluiter.

Er zijn nog wel wat meer truukjes en handigheden om dat goed in beeld te krijgen.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

De 24-70 icm tussenringen werkt wel lekker moet ik zeggen hoor :wink:
Een macro is natuurlijk geschikter daarvoor, maar dit is een goed alternatief iig.
Zo hou je de flexibiliteit van het zoomen en hoef je niet naar voor of naar achter te bewegen.
De AF staat al niet zo snel ingesteld en anders pak ik hem op MF. Net wat me het beste uitkomt op dat moment.
Qua herrie van de sluiter valt dit reuze mee, omgevenings geluiden zijn soms harder :mrgreen:

Thnx iig.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar