Bloem stillevens

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Voor mijn cursus creatieve fotogafie heb ik deze maand de opdracht gekregen om foto's van stillevens te maken.
Stilleven mag hierbij in de brede zin van het woord geinterpreteerd worden. Ik ben bezig om 3 korte series te maken.
Dit is de eerste: bloemstillevens. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding


Bedankt voor het kijken, je eventuele reactie en alle opbouwende kritieken.

gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ze ogen niet heel scherp.
Inhoudelijk: ze zijn een beetje donker. Zal misschien bewust zijn om de stilleven-sfeer te krijgen, maar ik zie geen stillevens. Ik zie 3 foto's van bloemen. Ook vind ik de composities niet heel spannend.
Ik snap de opdracht trouwens niet. Foto's van stillevens maken? Dus naar het museum gaan om foto's te maken van een stilleven?
Als je het in de breedste zin van het woord mag opvatten zou ik geen foto's van bloemen gaan maken. Dat is niet echt out-of-the-box.

Vink even anti-aliasing aan bij het opslaan. Die tekst onderaan oogt niet fijn.

Succes
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Het gaat er bij een stilleven juist om dat je zaken in een door jou gekozen compositie bijeen plaatst, al dan niet met een betekenis erachter. Voor mij valt zo'n foto van een tak/bloem als hierboven niet echt onder t begrip stilleven!
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie eerlijke reacties. Jullie hebben me aan het denken gezet. Ik ga eens kijken hoe ik nog meer uit deze opdracht kan halen.
Gr peter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar