Help mijn 40D de zomer door.. shutter issues?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
madeliefje81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2012 21:11

Sinds gisteravond kan ik geen foto's meer maken :?
De camera stelt niet meer scherp en drukt niet af. menu, instellingen ed kan ik gewoon nog gebruiken.
Alle lenzen geprobeerd, accugrip eraf en weer erop, nada..
Heb gisteren wel een nieuwe externe flitser gekocht en gebruikt, maar lijkt me sterk dat het probleem daar ligt.
Iemand een idee wat ik hier zelf aan kan doen, zonder gelijk naar de reparateur te rennen?

Alvast mijn dank
Groetjes Monique
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Voor dat je de flitser gebruikt heb, deed je camera het nog helemaal ga ik vanuit.?
madeliefje81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2012 21:11

klopt, al 4 jaar in bezit en nooit problemen gehad.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Welke flitser is het?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Ik had vandaag een gelijksoortig probleem. Camera wilden nog wel scherpstellen, maar niet afdrukken en kon geen gemaakte fotos bekijken.
Bleek in mijn geval aan een defecte accu in de grip de liggen. Je hebt de grip er al af gehad, maar ook accu's gewisseld ? Altijd het proberen waard.

Ik heb bij mijn oude 20D wel een defecte sluiter gehad, maar dat gaf toen echt een 'tikkend' geluid. Toen wist ik wel hoe ver het was ;-)
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
madeliefje81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2012 21:11

boels069 schreefCOLONWelke flitser is het?
het is de Metz 44 AF-1
madeliefje81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2012 21:11

premiumblue schreefCOLONIk had vandaag een gelijksoortig probleem. Camera wilden nog wel scherpstellen, maar niet afdrukken en kon geen gemaakte fotos bekijken.
Bleek in mijn geval aan een defecte accu in de grip de liggen. Je hebt de grip er al af gehad, maar ook accu's gewisseld ? Altijd het proberen waard.

Ik heb bij mijn oude 20D wel een defecte sluiter gehad, maar dat gaf toen echt een 'tikkend' geluid. Toen wist ik wel hoe ver het was ;-)

Accu's idd even gewisseld, geen effect. Ik kan wel de foto's bekijken die op de CF staan.
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

accu's eruit, knoopcel batterij eruit.
10 minuten wachten.
knoopcel erin, accu erin.

werkt 'ie?

Ikzelf had in mijn 40D vorig jaar een defect sluitermechanisme, inclusief de gevreesde error 99 melding. Uiteindelijk naar Rofa Repair gebracht en voorbeeldig verholpen.

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Wat gebeurt er als je de flitser weer aanbrengt?
(Het kan zijn dat de microschakelaar in de flitsschoen is blijven hangen; de camera denkt dan dat er een flitser aanwezig is)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
madeliefje81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2012 21:11

wallisman schreefCOLONaccu's eruit, knoopcel batterij eruit.
10 minuten wachten.
knoopcel erin, accu erin.

werkt 'ie?

Ikzelf had in mijn 40D vorig jaar een defect sluitermechanisme, inclusief de gevreesde error 99 melding. Uiteindelijk naar Rofa Repair gebracht en voorbeeldig verholpen.

Jan

Hij doet het weer! Mijn dank is groot.
Maar kan ik nu verwachten dat het euvel eerdaags weer terugkomt?
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

@Wallisman: Goeie tip!
Die sla ik op in m'n achterhoofd om er op een dag misschien nog eens heel blij van te worden ;-)
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
twistersam

Als de camera niet scherpstelt en ook niet afdrukt lijkt het mij dat het ontspanknopje gewoon niet werkt. Schijnbaar is dat eenvoudig met wat alcohol te verhelpen.
http://www.youtube.com/watch?v=QCca7Tjqmdc
Gebruikers-avatar
Mehari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 16:16
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ik heb dat met IPA gedaan bij een 20D en het werkt.
2x 20D, Sigma 17-70 DC, Sigma 18-125 DC OS, Canon EF 28-135 IS, EF-S 18-55 IS, EF 70-300 IS USM.
(En nog wat Pentax spul: K100D, DA 18-55, DA 50-200, MX, MEsuper, Pentax 50mm 1.2 en 1.7,
Vivitar 28mm 2.8 en 75-205 3.8, Tokina ATX 28-85)
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

Dr. Strooi schreefCOLON@Wallisman: Goeie tip!
Die sla ik op in m'n achterhoofd om er op een dag misschien nog eens heel blij van te worden ;-)
dat heb ik ook gedaan, toen ik deze tip vorig jaar hier op het forum las :D

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

wallisman schreefCOLON
Dr. Strooi schreefCOLON@Wallisman: Goeie tip!
Die sla ik op in m'n achterhoofd om er op een dag misschien nog eens heel blij van te worden ;-)
dat heb ik ook gedaan, toen ik deze tip vorig jaar hier op het forum las :D

Jan
Hahaha, da's een goeie! 8)
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik ga dit eens proberen met mijn 40D. Die heeft ook dat probleempje met de sluiterknop... Ik lees her en der dat het effectief helpt en goed werkt...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
robb40d
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 00:31

Afgelopen weekend was ik op reportage in Frankrijk. Na enkele foto's genomen te hebben doet mijn 40D het ineens meer, stelt niet meer scherp en afdrukken dus ook niet mogelijk. Als de lens op manual focus werd gezet werkte de camera wel.
Dit deed voor met al mijn lenzen, dus het probleem moest in de camera zitten.
Enfin, nadat ik in een helder ogenblik de grip had verwijderd en de backup-batterij eruit had gehaald, bleek alles weer te werken.
Een oplossing die ik hier ook aantref. Maar ja, ik had in Frankrijk geen internet-toegang......
Maar het blijft een vreemde affaire, het leek wel of het systeem 'hing' als de lens op AF stond......
Canon 40D - EF 17-40 f4 USM-L - EF 70-200 f4 USM-L IS - EF-S 10-22 f3.5/4.5 USM - EF 50 1.8 II - Speedlite 580EX MkII
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar