Vanuit de hoogte

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik had een middag tijd om een behoorlijke klim te maken naar het hogere gedeelte van de Saksische schweiz. De lucht was vrij heiig. Heb al niet heel veel fotografische kennis, ervaring. Maar dit soort beelden heb ik helemaal geen verstand van eigenlijk. Ook niet wat betreft nabewerking. Weet niet of het wat is. Heb mijn best gedaan er enigszins een compositie van te maken. Ik heb verzocht scherp te stellen op de rotsen.
Tips (waar op te letten) en kritiek zijn heel erg welkom. Wil nml absoluut nog eens terug naar dit gebied. En dan meer de tijd nemen en betere beelden maken. Ganz schön!! :D

1

29629

2

29628

3

29627

Vriendelijke groet,
Stefan
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Peppi van den Berg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Hoogwoud

Nummer 2 is voor mij de favoriet. Mooi dat je aan de rechterkant in de diepte die rivier nog ziet lopen.
Bij nummer 1 vind ik de rotspartij wel erg pontificaal in het midden staan.
Canon 5D Mark III, Canon 24-70, Canon 70-200 en nog wat losse dingetjes.
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Dank Peppi,

Klopt bij foto 1, maar ik vond qua lijn in de schaal verhoudingen het kleine minitakje links, dan de grote rotspartij, dan het kleine dorpje in de kom. Juist wel leuk om in beeld te brengen. Dat was de gedachte er achter eigenlijk.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Sorry hier nog de exif:
foto 1: EF s18-55 mm brandpunt afstand 27.0 mm 1/200 f9 iso 100
foto 2: EF s18-55 mm brandpunt afstand 18.0 mm 1/125 f8 iso 100
foto 3: EF s18-55 mm brandpunt afstand 18.0 mm 1/125 f8 iso 100

Mocht iemand denken er zit meer in qua nabewerking. Be my guest.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Stefan, je hebt veel elementen in deze foto's om er iets moois van te maken, maar: helaas is de lucht compleet uitgebeten in foto 2 daar is niets meer mee te doen in ieder geval niet meer in deze JPG wellicht dat je met de RAW nog wel wat voor elkaar krijgt. Gezien het pano formaat heb je waarschijnlijk al een groot gedeelte weg gecropt van de lucht?

Er is één tip voor een goed resultaat en dat is schiet deze foto's bij zons opkomst of ondergang. Vlg je exif zijn ze om 09:00 genomen, denk dat je tijd niet goed staat in je camera daar je spreekt over 's middags geklommen

Ook deze foto 2 is goed op te halen (op de lucht na) de rotsen zijn te donker, je zal in het echt veel meer details gezien hebben dan nu op de foto te zien is. Daarbij is de foto ook wat kleurloos. Ik heb wat aanpassingen gedaan met dit resultaat. Kijk maar of je het een verbetering vind en vooral of het nu meer overeenkomt met wat je zag toen je de foto nam.

29669

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Dank voor de moeite Laszlo, en de dialoog over deze foto,s. Uh weet niet of de tijd van de camera verkeerd of op tijd staat, ben ook een keer s,morgens omhoog gegaan. Kan zijn dat het klopt hoor, mijn verstrooidheid.
Ja vanwege de witte lucht, eerder heiig dan uitgebeten, maar goed iig zonder kleur informatie, heb ik flink van de lucht gecropt.

Of ik het een verbetering vind. Ik denk dat de foto in eerste instantie al te donker is wbt de rotsformatie. Als je teveel moet oplichten zoals in dit geval, wordt er een onnatuurlijke/onscherpe waas zichtbaar. Daar doe je niets aan. Ik vind het groen wel beter geworden.

Ja en als ik terug keer naar dit gebied. Ga ik me richten op zon opkomst en ondergang! Was afgelopen keer een avond omhoog gegaan, was al laat en moest me haasten, na flink klimmen stond ik uiteindelijk bekaf aan de verkeerde kant van een hele grote rots! :shock:

Dus volgende keer beter! :D
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar