Baby en kinderfotografie...

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Hallo iedereen !

Als alles volgens planning gaat, dan zal ik in November voor de eerste keer vader worden. :D

Wat is aan te raden om te kopen om een baby/kind te fotograferen? Ik zat eerst te denken aan een flitser omdat de meeste foto's in het begin binnen genomen zullen worden, maar dat lijkt me niet echt prettig voor zo'n kleintje.

Mijn huidige set bestaat nu uit:

Canon EOS 50D
Canon EF-S 60mm Macro f/2.6 + Canon MR-14 EX
Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5
Canon EF 24-105 f/4 IS L

Ik zat misschien te denken aan de Canon EF 70-300 F4-5.6 L IS USM, of kan ik beter gaan voor iets anders? Ik zou namelijk eventueel de 60mm kunnen nemen als portret lens. De bedoeling is natuurlijk ook dat ik voorlopig even vooruit kan met de spullen. De 50D bevalt nog steeds goed en is nog niet aan vervanging toe.

Groeten,
Peter-Hans.
Laatst gewijzigd door 1 op phd, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

allereerst van harte gefeliciteerd met je aankomend vaderschap!!. Volgens mij kom je niet echt wat te kort als ik je lijstje zie. Maar als ik toch iets zou moeten adviseren zou ik toch voor een flitser gaan .
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Ik dacht aan de Canon 55mm 1.8, die niet duur is!
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

BWK schreefCOLONIk dacht aan de Canon 55mm 1.8, die niet duur is!

ik heb er nog een te koop mocht je interesse hebben :lol:
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik heb de 60mm 2.8 al... Of is het zo'n groot verschil?
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

In het eerste jaar van onze dochter heb ik heel veel gebruik gemaakt van een lichtsterke 35 mm lens. Kinderen bewegen in het eerste jaar nog niet zoveel dus dat leent zich goed om close beelden te maken.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd!! Wát een prachtig vooruitzicht :D

Pasgeboren kindjes fotografeer ik uitsluitend met bestaand licht; het is zoveel meer mooier en zachter dan flitslicht. Ik zoek een plek waar het licht mooi naar binnen valt en creëer daar de setting.
Als gereedschap gebruik ik de 5D MK II, 50mm 1.4, 100mm 2.8 en 70-200mm 2.8.
Regelmatig moet de ISO naar 1600 (of 3200 in de winter), maar juist een hoge ISO i.c.m. een groot diafragma geeft hele fraaie, zachte effecten.
Eigenlijk kan je met bovenstaande het hele eerste jaar van een kindje fotograferen, is mijn ervaring.
M.a.w. als ik jou was, zou ik m'n geld aan babyspulletjes uitgeven.... veel leuker :lol:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Die mooie L-lens met indirect flitslicht kan ook heel mooie beelden opleveren.
Proficiat met toekomstige vaderschap!
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Proficiat met het aankomend vaderschap!
Als die kleine er straks eenmaal is... het wordt met de dag leuker!

Deze lens: http://www.cameranu.nl/nl/Objectieven/S ... n=shopping" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is even oefenen met diafragma 1.4 (en al wat daar dicht bij zit) als je het niet gewend bent want een extreem beperkte DOF kan net zo mooi als ongewenst zijn (je gaat ineens het nut van dat kleine knopje onder je lens begrijpen), maar met deze lens hoef je binnenshuis bij normaal licht niet eens te flitsen.
Op een cropsensor zoals bij de 50D moet je soms wat verder achteruit dan je lief is maar toch... ik vind dit de ideale coole-foto's-van-je-kids lens ;-)
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Gefeliciteerd! Er wordt 50mm aangeraden, is natuurlijk ook de 'ideale' portretlens dus als je budget over hebt zou ik het ook meteen doen.. Maar je hebt al een 60mm, je moet het niet erg vinden dat je een lens erbij neemt die bijna in hetzelfde bereik zit, als ìs hij 1.4 en een prachtige lens. Misschien kun je de Sigma 30 f/1.4 overwegen; zit mooi boven je groothoeklens qua bereik, je kunt er alleen niet zo dichtbij mee komen (min. afstand tot onderwerp is ongeveer 40cm) maar verder is het ook een prachtige lens (heb'm zelf) en lekker in gebruik als je van de 'normale' FOV houdt.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Waar je misschien wel wat aan kunt hebben is een reflectiescherm, om het aanwezige licht optimaal te benutten!
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Is het misschien een idee om een 35mm F1.4 te kopen en geen 50mm ivm de cropfactor ?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EF_P ... ses#Lenses" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Duidelijk, bedankt iedereen voor de bijdrage en de felicitaties. Ik ga voorlopig mijn 60mm gebruiken. Mocht ik tegen de tijd ets te kort komen zal ik me zeker melden.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Even verplaatst naar het juiste onderdeel
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar