Quick body strap van Martijn, iemand ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heeft iemand ervaring met deze namaak blackrapid van Martijn (AQ4U)

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 66&t=22574" onclick="window.open(this.href);return false;

28747

scheelt zo en beetje 2/3de en voor die prijs wil ik het weleens proberen, wellicht iemand al deze strap in gebruik ?
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Superbruud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 21:42
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik heb hem gehad, en loop nu rond met een black rapid.
Het enige nadeel wat ik had is dat plaat, met schroef bevestiging, gaat draaien onder je body.
Hier heb je alleen geen last van als je de plaat negeerd en hem bv direct aan je statiefplaat 'haakt'.

gr
Ruud
Die van mij zegt Klik.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hm, interessant!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

bedoel ik ook, had hem hier nooit gezien en heb interrese in de Blackrapid, echter als ik voor 22,- ongeveer hetzelfde kan krijgen wil ik deze best eens proberen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Ik lees even mee, ik wilde gisterenavond exact dezelfde vraag hier stellen.... Wat een toeval
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb de starp binnen, werkt erg lekker, heb er de snelkoppeling van manfrotto onder zitten, moet zeggen scheelt een hoop gewicht aan je schouder, camera is erg snel beschikbaar in alle positie''s, dus ik ben dik tevreden voor slechts 20,-
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik weet dat de originele BlackRapid een soort blokje heeft waarachter de camera blijft hangen. Zie filmpje op http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-4/" onclick="window.open(this.href);return false;, tussen 1:31 en 1:48.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

zit hier ook op, enige verschil is denk ik de staaldraad die door een originele loopt, maar weet het niet zeker, deze heeft in ieder geval geen staaldraad, maar draagt wel comfortabel en voelt stevig genoeg aan.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONdus ik ben dik tevreden voor slechts 20,-
?? ik zie hem voor 24,95 staan ...... :shock:
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De staaldraad zit niet in de BlackRapid, maar in één van de varianten van de SunSniper.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

marcel73 schreefCOLON
Closeshooter schreefCOLONdus ik ben dik tevreden voor slechts 20,-
?? ik zie hem voor 24,95 staan ...... :shock:

dacht ik ook, maar kreeg een mailtje terug dat ie slechts 19,95 was. Dus daar kun je geen buil aan vallen.
Wel even erbij vermelden dat je een andere schroef wil, ik had gelukkig een manfrotto bevestigings plaatje en gebruik dat in plaats van wat erbij zat, is nl niet vast te krijgen wat ik ook probeer.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Ik heb even contact gehad en de prijs was idd 19,95.
Maar ik heb voor 10 euro meer de dubbele besteld (misschien wel handig voor tijdens bijv. een bruiloft), je kunt ze ook loskoppelen, dan heb je 2 enkele. Meteen ook maar een grip voor de 5DII en een paar accu's besteld :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

gij bleft wok bezig mee kuope :D
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Closeshooter schreefCOLONgij bleft wok bezig mee kuope :D
tja...... :oops: :oops:
Gebruikers-avatar
hoekie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 09:03
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Deze strap ook maar besteld (snelle levering, toppie, helaas wel gewoon de prijs op de website moeten betalen :D ) , omdat ik de standaard strap van Canon steeds minder ging gebruiken waarvoor die bedoeld is (om de nek). En over de schouder hangt ook niet lekker (en diagonaal is ie te kort). Ik hield de camera dus steeds vaker in de hand, met de strap om mijn pols gewikkeld.
Omdat ik eerst wilde testen of dit soort strap wel lekker werkt, eerst deze maar besteld, misschien haal ik later wel een Blackrapid of Sunsniper.
Eerste indruk is wel goed, dit weekeinde ga ik het eens goed testen tijdens een dierentuin uitje.
Het eerste wat me opvalt, is dat de band wat dunnetjes aanvoelt. (Ik weet niet of de duurdere merken anders zijn?) De schouderpad voelt wel weer lekker aan.

Overigens heb ik ook maar een Manfrotto statiefplaatje gebruikt, scheelt toch meer op- en afschroeven als ik het statief nodig heb. Het meegeleverde plaatje past wel, maar weet niet of het opstaande oog wel zo praktisch is.
Canon EOS 80D en toebehoren
Blog: http://hhoekstra.wordpress.com
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Ik heb inderdaad ook dat meegeleverde plaatje aan de kant gelegd. De manfrotto statiefplaat werkt wel goed . Achteraf gezien had ik beter meteen de Adapter ring mee kunnen bestellen, die is wat compacter..... http://www.aq4u.nl/catalog/OCWebShop/in ... ct_id=1030

Moet trouwens toegeven dat ik het best eng vind om de 1D+70-200 zo te laten " bungelen "
,maar het zal wel getest zijn.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Leuk om dit te lezen net vorige week dezelfde besteld en valt binnenkort in de bus.
en dat voor €13,

http://dx.com/quick-strap-shoulder-stra ... eras-80721" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Drikusniet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2009 23:29
WoonplaatsCOLON Veendam

maar het zal wel getest zijn
Minstens vijf minuten. Ik zou nooit zomaar vertrouwen op welk systeem dan ook, fabrikanten zijn hooguit aansprakelijk voor de waarde van hun product, maar niet voor de schade aan jouw apparatuur :evil:
Een goede techneut is nou eenmaal eigenwijs
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Hmm lijkt me ook wel eng ja om je dure spul aan zo'n goedkope strap te hangen. Hoewel goedkoop niet hoeft te betekenen dat het niet goed is natuurlijk (en waarschijnlijk zijn de duurdere merk straps ook in China gemaakt zoals deze).
Overigens is de strap zelfs bij DX.com nog "duur". Op een zekere amerikaanse veilingsite ;) zijn ze volop te krijgen voor een drol.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Drikusniet schreefCOLON
maar het zal wel getest zijn
Minstens vijf minuten. Ik zou nooit zomaar vertrouwen op welk systeem dan ook, fabrikanten zijn hooguit aansprakelijk voor de waarde van hun product, maar niet voor de schade aan jouw apparatuur :evil:
Dat hij op 1 punt vast zit, daar ga ik wel een mooi bandje voor maken zodat de camera aan 2 punten vastzit heb nog een 2 de canon draagband liggen.
Bij de workshop modelfotografie, heb ik kunnen afkijken hoe dat werkt :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar