Gouwe Blues 3! (benefiet bluesfestival foto's)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

Dag Canon vrienden,

Bij deze wil ik graag wat plaatjes tonen van afgelopen zaterdag,
graag jullie feedback hierover.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

dankje, Kuno
er zijn 2 soorten foto camera's

#1 Canon EOS-D
#2 Wegwerp fotocamera's :D
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

127 vieuws, en niemand die wat feedback wil/kan geven? :|

jammer.... :?
er zijn 2 soorten foto camera's

#1 Canon EOS-D
#2 Wegwerp fotocamera's :D
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Nou vooruit dan, omdat je zo aandringt :-)
#1: goed, wellicht wat krap gekaderd zou zelf iets meer ruimte hebben gezocht.
#2: Leuk, maar dan wat meer scherptedipete. Zeg maar tot de boom, dan is ie ineens niet meer leuk maar mooi.
#3: Zegt mij weinig / niets: geen gezicht, geen emotie, geen concentratie.
#4: Netjes, jammer dat er een halve hand op staat, ook hier: iets meer ruimte graag.
#5: Zie geen stokjes, ja als ik 3 x kijk. Ben zelf altijd van drummers en zichtbare stokjes.
#6: Goed!
#7: Geen fijn licht, haar is verdwenen in t donker, arm is bijna overbelicht. Zou niet mijn keuze zijn.
#8: Nogal wat ruis en behoorlijk naverscherpt? Begrijp dat je 'm wil behouden maar kijkt nét niet fijn zo.
#9: Die gast ken ik, waar drumt hij? Heb 'm eens in Dordt gezien bij een grunge-achtige band meen ik....
#10: Grappig
#11: Beste uit de serie
#12: ik ben geen fan van 'geen gezichten' ik mis emotie, concentratie enz.
#13: Mooi, bij de neus op t randje. Zou de hals iets meer ophalen qua licht.

Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

JP, dankje voor je feedback!
Ik kan mij aardig vinden in je punten, voor mij was persoonlijk de laatste mijn favo.
de drummer op plaat 9, speelt in de band van Bas Paardekooper & the Blew Crue
8 ziet er bij nader inzien inderdaad wat gaar uit.
Moet ook wel zeggen dat het licht niet fantastisch was, tegenwoordig zie je steeds meer LED lampen.

er had inderdaad meer gekaderd mogen worden in de serie, maar dat heeft meer te maken met de beperkte bereik,
de enige objectief die lekker licht sterk is, is mijn nieuwe Canon 85 mm 1.8, waarmee zo'n beetje alle platen geschoten zijn.
de zaal was aardig vol volk, en mijn lengte rijkt niet verder dan 169 cm :D
dus moest echt vooraan/zijkant staan.


aandringen is een groot woord, wil gewoon graag weten of er progressie in zit :)
een boom zal immers zonder wind ook nooit sterk worden :)

nogmaals dank voor de feedback ;)
er zijn 2 soorten foto camera's

#1 Canon EOS-D
#2 Wegwerp fotocamera's :D
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Ken die drummer van een andere band, de genoemde band heb ik (nog) niet voor de lens gehad... Ergens in Drechtsteden heb ik m weleens gezien vorig jaar... Zoek het wel eens een keer na.

Op dit soort foto's komt meestal niet veel feedback, MMK en Lennart Ros willen wel inhoudelijk reageren helaas zelden anderen met podium ervaring.
Foto's maken is vooral wachten tot je 'klik' kan doen en de persoon in t licht stapt / komt. LED verlichting kom ik veel tegen maar vindt dat persoonlijk geen probleem. Het is vaak goed gericht licht, maar je hebt minder verstrooiing waardoor mensen aan de zijkanten soms wat donkerder staan. Hoe kleiner de podia hoe beroerder het licht gaat helaas meestal wel op.

Zelf werk ik met zoom objectieven, da's wel ongeveer noodzaak om snel te kunnen inspelen op het podium is mijn ervaring. Vooraan maak je uiteindelijk meestal de mooiere foto's, maar in sommige gelegenheden kun je soms ook nog omhoog aan de zijkant. Dat geeft ook nogal eens mogelijkheden qua beeld uitsnede. Wat mij altijd opvalt als ik 'tussen de mensen door moet': camera boven je hoofd en je krijgt (bijna) altijd alle ruimte om te passeren. Buiten het feit dat ie veilig is voor bier.

Overigens: Met Life I Live komt Boo Boo Davis. Als je dan een mooie bluesact witl fotograferen is Boo Boo een dankbaar onderwerp!

mvrgr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar