Water taxi

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
WL078
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2012 19:29
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Was eigenlijk de SS Rotterdam op de plaat aan het zetten.

Maar met AV, bij het weer van zondag, had ik dusdanig snelle sluitertijden ( op f/8, ISO 100 ( 1/250, 1/400, 1/800 ) ), dat ik toen de watertaxi kwam en ging, die geprobeerd heb vast te leggen.

Onderstaand mijn probeersels:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Het eigenlijke onderwerp; De "SS Rotterdam"
Afbeelding

Foto's zijn gecropt, niet noemenswaardig verder bewerkt, DPP omgezet van RAW naar JPEG. Had de meeting op deelvlak staan. Werkt voor de taxi's denk ik wel, voor de "SS Rotterdam" niet. Kan denk ik beter met f/11 en meervlaks meting. Heb het idee dat dan de scherpte van achtersteven tot boeg beter uitkomt. Scherptediepte hoeft dan niet zo, is het object veel te groot voor.

Maar de taxi's zijn denk ik wel redelijk gelukt.
Hoor graag de meningen.
Met vriendelijke groet,
Les
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

jammer dat de watertaxi's niet scherp zijn en dat de ss Rotterdam niet zo wit is als hij zou moeten zijn , hier had je beter een tikkie kunnen overbelichten (net als bij sneeuw) en ook de scherpte is hier niet optimaal zoals ik het kan zien

groet kees
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Van je watertaxi's vind ik #1 de mooiste.
Bij de andere vind ik de ruimte erom heen te klein.
Ik denk dat je de foto's nog een beetje moet naverscherpen.
Door het verkleinen is de scherpte er een beetje vanaf, terwijl ik de indruk heb, dat dit bij het origineel wel het geval moet zijn geweest.
Daarnaast denk ik dat de Rotterdam van voren gezien toch net even mooier was geweest.

gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
WL078
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2012 19:29
WoonplaatsCOLON Rotterdam

"en dat de ss Rotterdam niet zo wit is als hij zou moeten zijn"
Weet niet wat je idee is, maar echt werkelijk spierwit is ze niet. Ik zie ze dagelijks, kleuren kloppen in mijn opinie wel. Het ging me om scherpte die mist. Heb ook foto's van de voorkant, zijn erger.

Zag idd ook onscherpte in de watertaxi's. En heb sommige behoorlijk bijgeknipt, dus meer ruimte is mogelijk.

Maar met alle wijsheid opgedaan, ga bij een volgende mooie dag voor de herhaling.
Met vriendelijke groet,
Les
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar