Lisa@Marc Hollander

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Afgelopen zaterdag had ik een workshop Strobist, in Delft (wat een wonder, ik hoefde maar 5 minuten te rijden :D ).
Heel intensief, leerzaam, gezellig en leuk.
We waren maar met z'n 3-en, dus veel persoonlijke aandacht. Het model was Lisa, een hele mooie meid die
goed naar ons luisterde.
Hier een paar foto's, de ervaring is onderhand dat veel foto's tot weinig reacties leid.

1.

28326

2.

28328

3.

28327

E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Je durft mooi close-up te gaan bij het model, less is more gaat zeker op. Je hebt de warme tinten uit de omgeving mooi te pakken en een heerlijke onscherpte in de achtergrond. Ik ben niet helemaal laaiend over de huidbewerking, dat vlakkerig / vlekkerig, hoe heb je dit gedaan? Bij foto 1 had ik ook even de onderste "plooi" in de nek weg gehaald. Bij foto 2 had je haar misschien net wat meer tegen de rechterkant vd foto mogen plakken waardoor je de mooie achtergrond iets beter links van haar in beeld krijgt. Deze middelste is wel mijn favoriet, mede vanwege deze achtergrond en de ontspannen pose.

Ga zo door zou ik zeggen. Ziet er echt uit als een geslaagd dagje.
Gr, Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik vind ze mooi hoor...de foto`s.
Alleen de bewerking net even te veel...das jammer.
Foto 3 had ik iets meer uit het midden genomen. (voor haar wat meer ruimte en wat minder haar)
Maar verder erg goed gedaan!
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Geslaagd dagje zie ik!
Ik ga mee met het commentaar van Erik, de huid is iets teveel verzacht en oogt wat onnatuurlijk.
Verder netjes gedaan!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Dank jullie wel voor de complimenten.
Tja, en het te verzachten van de huid, ze had best een oneffen huidje. En (het klinkt gek) ben zo blij dat ik nu een beetje weet
hoe ik dat moet doen dat ik idd misschien wat doorsla. Alhoewel ik moet zeggen dat ik bij haar toch stukken minder verzacht heb
dan mijn vorige serie's.
Ik merk wel dat ik echt portretten leuker vind om te doen dan fullbody en daar wil ik ook zeker verder op door gaan.
En nu zelf aan de slag gaan, want tijdens zo'n workshop is het toch "makkelijker" mooie foto's te maken. Zelf doen, helemaal alleen (hellup)
is natuurlijk een heel ander verhaal. (ik ga mijn collega's maar weer eens lastig vallen,hahhahaha)
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Er zijn een hoop tijdrovende manieren om de huid te bewerken. Wat voor mij nog steeds heel goed voldoet is de Photoshop plug-in "portraiture".
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nr 1 vind ik een prachtplaat...!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Deze al eerder gezien maar ontglipt ofzo... Want vind dit een toffe serie.
Vooral de achtergrond vind ik prachtig!
Model is ook mooi met beter photoshop werk is zijn er strakkere platen uit te halen...

Bedankt voor posten! :)
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Dank je wel Jelle.
En ik weet het dat ik nog veel moet leren met photoshop maar dat komt (hopelijk) vanzelf. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar