Historisch Delfshaven

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Historisch Delfshaven, een prachtig historisch gebied in het westen van Rotterdam
Het is een stadsdeel met een bijzondere historie.
Het is ontstaan rond 1400 als een kolonie van Delft in de functie van vooruitgeschoven zeehaven.
In 1826 werd het een zelfstandige stad en in 1886 is het door Rotterdam geannexeerd.
Sinds 1972 wordt het authentieke deel van Delfshaven aangemerkt als "beschermd stadsgezicht".

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

Op- en aanmerkingen en verbeterpunten zijn zoals altijd welkom.
Bedankt voor het kijken.

Gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Geen verbeterpunten. Lijkt me een leuk stadje. Mooie plaatjes van geschoten , Peter !
Oldsmobile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 317
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2004 10:28
WoonplaatsCOLON Papendrecht
CONTACTCOLON

mooie foto´s
voorkeur gaat uit naar 5 en 7 , ik weet niet precies waarom spreken me gewoon aan
Ik ben toevallig gisteren ook daar geweest om mijn nieuwe camera uit te proberen
life is like a Camera. Just focus what's important and capture the good times , develop from the negatives.
And if things don't work out. Just take another shot
Jasper B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2011 14:45

Hmmm.... volgens mij is foto 1 een beetje scheef. Verder mooie serie.
50D, 50mm F1.8 II, 70-200 F2.8L IS USM II, , 580 EXII
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

@hbarkhof: Als je in het Rotterdamse bent, moet je ook maar eens een kijkje nemen
@Oldsmobile: En zijn je foto's gelaagd..... Laat zien dan.
@Jasper B: Ik heb erg mijn best gedaan om het te verbergen. Maar je hebt gelijk......
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nette platen Peter, Delfshaven blijft een plek bij uitstek om mooie foto's te maken...ik moet het nog steeds een keer doen :D
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Goh alweer zo'n mooi serie van jou zeg.... Je hebt een hele eigen herkenbare stijl vind ik.
Op mijn 2 favorieten heb ik wel een opmerking want idd 1 staat niet recht maar is toch makkelijk recht te zetten?
moet je wel wat lijntjes croppen... Of verander je de pixels dan teveel ofzo? Gaat dat teveel ten koste van het origineel?
Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Ik vind 5 ook te gek maar jammer vind ik dat die molen niet het volle zicht krijgt.

Tópserie bedankt voor posten.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

@judith: Dank je
@Jeldo: Ook bedankt. Het echt rechtzetten van fot 1 zal nog een hele kunst zijn. Het probleem was dat ik waarschijnlijk net niet recht in het midden van de brug heb gestaan, toen ik deze foto maakte. Het hart van het logo en het centrum van de twee ankers liggen niet op 1 lijn. Als je die wel op een lijn brengt kloppen andere dingen weer niet. Voel je vrij om een poging te doen. Bij foto 5 begrijp ik wat je bedoel en ja daar heb je inderdaad een verbeterpunt te pakken. Bedankt.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar