zeegroene achtergrond, wat voorkleur kleding

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Mijn dochter moet binnen kort op de schoolfoto, de achtergrond die gebruikt gaat worden is zeegroen.
Wat voor kleur kleding kan ik haar het beste aan trekken?
Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Aquablauw/Turqoiseblauw/Babyblauw/Paars/Lilapaars/Pastelpistache/Lichtgroen/ik denk wel álle teinten Róze. Ik ben benieuwd succes! :)
Anoniem 4

Met zeegroen (blauwgroen, #00 FF 99) zit je in de koude kleurtonen. Het ligt dan voor de hand de combinatie te zoeken in de warme kleurtonen. De complementaire kleur van zeegroen is purper (#FF 00 99). De naastliggende kleur is rood (#FF 00 00) en die kan heel goed. Aan de andere kant ligt magenta (#FF 00 FF), maar dat zou ik niet doen, want dan wordt het geheel toch wat te koel. Liever de andere kant op met oranje (#FF 99 00) en geel (#FF FF 00). Pas op dat je de kleuren niet te fel kiest. Overheersend oranje is vaak minder, omdat het nog wel eens problemen geeft met de huidtinten.
Succes met kiezen.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

richard14,

Misschien niet het antwoordt wat je helemaal zoekt, maar verdiep je eens in primaire-kleuren, secundaire-kleuren enz. enz.

Ook bestaat er een zogenaamde kleurencirkel; google er maar eens op...

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Canon Benny schreefCOLONOok bestaat er een zogenaamde kleurencirkel; google er maar eens op...
Om specifiek te zijn, de klerencirkel van Itten is een hele interessante:

Afbeelding
Bron, wikipedia

Groen/blauw staat linksboven, dus voor een contrasterende kleur ga je aan de andere kant zitten; rood/oranje
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Jeroen,

Juist!

Dat is de kleurcirkel. :wink: Ik maak er soms weleens gebruik van: zeer handig...

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar