Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dit is misschien niet een ieders favoriet, nachtfoto's.
Ik heb deze foto gemaakt met de telelens op ong 200 mm, en met de zelfontspanner afgedrukt om bewegen te voorkomen. De kamera stond op een statief.
Heeft iemand tips om dit soort foto's te verbeteren; het is voor mij een uitdaging om dit soort foto's perfect te krijgen. Hier zitten helaas toch nog wat bewegende lichtbronnen in.
Johnnie gebruikt een 300D kit/ 550D met 10-22, 18-55, 100 en 70-300 mm obj. Grip, flitser en 2 batt, en heeft een IXUS 960 IS met onderwaterhuis.
het kan een mooie foto worden, maar dan had ik er persoonlijk een eerder tijdstip voor uitgekozen
iets met een beetje avondrood of met een maan in de plaat
Mart
RAW rules the world!
[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
martmarbus schreefCOLONhet kan een mooie foto worden, maar dan had ik er persoonlijk een eerder tijdstip voor uitgekozen
iets met een beetje avondrood of met een maan in de plaat
Mart
En misschien een snellere sluitertijd
Omdat je niet met de lichten van auto's speelt kun je gewoon een snelle sluitertijd aan houden
Mart
RAW rules the world!
[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Als je zo'n foto tot leven wilt laten komen dan zul je echt een seconde of 8 die lens open moeten zetten.. die witte stipjes zijn nou niet echt beeldvullend.. dus veel foto's maken en misschien wel in het holst van de nacht als er geen verkeer is.. een paar (stuk of 40) flinke bouwlampen doen ook wonderen.
maar waarom geen bewegende lichtbronnen? imho; lichtsporen zijn fantastisch..
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Waarom zou je zoveel licht willen hebben. Ik denk dat als je hier iso 400 aanhoudt met een sluitertijd van 30 seconden dat het heel erg leuk word. Dan ga je zelfs nog meer kleur zien.
Bedankt voor de tips, met name die om terug te gaan en het anders te doen.
De brug is de Lion Gate Bridge in Vancouver; ik wil wel, maar heb even geen tijd
Johnnie gebruikt een 300D kit/ 550D met 10-22, 18-55, 100 en 70-300 mm obj. Grip, flitser en 2 batt, en heeft een IXUS 960 IS met onderwaterhuis.
Johnnie schreefCOLONBedankt voor de tips, met name die om terug te gaan en het anders te doen.
De brug is de Lion Gate Bridge in Vancouver; ik wil wel, maar heb even geen tijd
Als ik toevallig in de buurt ben wil ik wel kijken of ik er een mooi plaatje van kan schieten
Ik ga er 3 oktober naar toe
Mart
RAW rules the world!
[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Dat is jammer want dan ben ik net weer terug. Ik ga 29 september. Maar ik had inderdaad ook gekozen voor een veel langere sluitertijd om meer belichting te krijgen. De foto is gewoon extreem onderbelicht en hoewel ik heb geprobeerd hem iets uit te lichten lukt dat toch nooit volledig in de nabewerking.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]