4 op een rij

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
cynnie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2012 10:35

vanmiddag naar het park geweest en deze mooie foto kunnen schieten van 4 herten op een rij :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie foto! Misschien zou hij met een iets minder krappe kadering nog mooier geweest zijn.

't Is wel een foto die vraagt om een klein beetje nabewerking, wat mij betreft. Ik heb een heel klein beetje gerommeld in photoshop (iets meer hooglichten, helderheid en contrast), en met meer tijd is er nog veel meer mogelijk. Als voorbeeld van wat ik bedoel heb ik de foto hier geupload, als je wilt dat ik 'm weer weg haal moet je 't maar zeggen, dan doe ik dat direct! Let wel, dit heb ik als relatieve leek gedaan, 't kan nog veel beter hoor!

Modbreak Rocker: Foto verwijderd, zie mijn post hieronder
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Cheese
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 11:11
WoonplaatsCOLON Biervliet
CONTACTCOLON

Ik doe mee, hier mijn versie. Ik ben het eens met Marco, leuke plaat alleen nabewerking is wel gewenst
Modbreak Rocker: Foto verwijderd, zie mijn post hieronder

In PS cs5
Warmere kleuren: Curven: R meer rood, B meer geel
Donkere partijen in een laag overvloeimodus bleken, ff met dekking iets verminderen
[edit]
Curven: contrast aanpassen
Voila

Groet, Hans
http://www.hanskaashoek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Het lijkt mij niet de bedoeling andermans foto ongevraagd te bewerken? Of heb ik iets gemist?
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

't gebeurt regelmatig, vooral als een foto sterker kan worden door nabewerking. Maar ik heb niet voor niets gezegd dat ik ;m desgevraagd weer weghaal.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Cheese
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 11:11
WoonplaatsCOLON Biervliet
CONTACTCOLON

@peter

Als ik iemand betere foto's kan laten maken zal ik het niet laten.
Hans
http://www.hanskaashoek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Oké, dan heb ik iets gemist.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Mag ik beide heren dan even op deze forumregel wijzen:
Het is niet toegestaan foto’s te plaatsen in andermans topic. Uitzonderingen hiervoor zijn verzameltopics (te herkennen aan [VERZAMELTOPIC] in de titel) en WIP (Work In Progressˍ. Wil je toch een eigen foto plaatsen (bijv. om iets te verduidelijken), vraag dan in het topic of per PB toestemming aan de topic starter en geef bij je eigen foto ook aan dat je toestemming hebt!

En deze regel is hier te vinden: http://www.eosdigitaal.nl/index.php?opt ... &Itemid=53" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat het vaker gebeurt wil dus nog niet zeggen dat het ook is toegestaan. Soms is er vooraf aan de TS toestemming gevraagd, en soms gebeurt het ook dat wij het als moderators niet doorhebben, waardoor de foto blijft staan. Maar in principe worden ze altijd verwijderd wanneer ze zonder toestemming van TS zijn geplaatst.

Ik heb jullie beide foto's dan ook verwijderd, en wanneer TS er goedkeuring voor geeft mogen jullie ze eventueel opnieuw plaatsen...
Gebruikers-avatar
Cheese
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 11:11
WoonplaatsCOLON Biervliet
CONTACTCOLON

O, schrijf mij dan maar uit. Wat een flutforum. O wat een hele mooie herten zeg, ik zou het niet beter kunnen
http://www.hanskaashoek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Je mag anderen best helpen om de foto te verbeteren, maar dat hoef je niet te doen door ongevraagd aan andermans foto te gaan zitten. Ik neem aan dat jij het ook niet op prijs zou stellen als iemand anders jouw foto waar je misschien trots op bent zomaar gaat zitten bewerken.
En het helpen kan je ook doen door opbouwende commentaren te geven of via aanwijzingen hoe hij/zij de foto in zijn nabewerking kan verbeteren (zoals je ook had omschreven wat je had gedaan om tot jouw variant van de foto te komen..).

En mocht je hierover verder willen discusseren dan kan dat via PB met een van de moderators, maar daar gaan we dit topic niet (verder) mee vervuilen
Gebruikers-avatar
Cheese
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 11:11
WoonplaatsCOLON Biervliet
CONTACTCOLON

Schtijf me alsjeblieft uit, je verdoet mn tijd
http://www.hanskaashoek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Een tussentijdse reactie van cynnie had waarschijnlijk dit vervelend incident kunnen voorkomen...........
Persoonlijk vind ik de actie van beide heren niet kwalijk te nemen. Een voorbeeld verduidelijkt meer dan 100.000 beschrijvingen zonder illustratie!
Jammer dat het zo heeft moeten lopen! :(

De foto is een fraaie waarneming, welke met een dynamischer lichtbeeld en wat poetswerk een stuk fraaier zou worden. Misschien was een ietsiepietsie meer voorgrond minder abrupt geweest!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
cynnie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2012 10:35

owjee ruzie om mijn foto :(
naja je mag van mij, mijn fotos wel bewerken als het beter kan maar blijkbaar zijn de regels anders hier
ik ben hier ook geen ster in bewerken moet ik zeggen maar zal me erin gaan verdiepen
cynnie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2012 10:35

oke ben net even aan de slag geweest nu heb ik de herten foto ook bewerkt
plus nog 1 van een pauw ben benieuwd of het iig nu beter is dan haha

1
Afbeelding
2
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind je tweede (bewerkte) versie inderdaad beter, zit meer pit in.

Mijn excuus voor het ongevraagd plaatsen. De regel kende ik niet (en vind 'm eerlijk gezegd ook wat star). De intentie was om je verder te helpen en een voorbeeld te geven van wat een kleine bewerkign kan verbeteren. Maar blijkbaar is dat niet toegestaan.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@Marco, jouw intentie is prima.. en nu je de goedkeuring van TS hebt mag je die foto ook gewoon weer opnieuw plaatsen. Die regel heeft te maken met de Nederlandse wet, en dat is dat het copyright van een foto nog altijd bij de maker ligt, en zonder toestemming mag je daar dus gewoon niet aan gaan zitten rommelen. Ik hoop dat je met dat in het achterhoofd ook meer begrip voor die regel op kan brengen ;)

Dus nogmaals.. met toestemming is en blijft het gewoon mogelijk om die foto wat te bewerken om te laten zien wat er nog allemaal uit te halen valt. En die toestemming kan je via pb of via het topic vragen, waarna je de foto gewoon kan posten. En zolang die toestemming er niet is zal de crew deze regel handhaven omdat wij niet aan willen moedigen dat er te gemakkelijk over de copyright heen wordt gewalst.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar