Rugzakken topic

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik heb wel een grip en idd met grip moet hij wel dieper zijn.
Al lig het er aan hoe je cam in je tas zit en of je hem er met lens en al in wilt doen.
Ik stop hem compleet in mijn tas en haal niks los.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Anoniem 3

damn wat is dit moeilijk! ik kan gewoon niet vinden wat ik zoek!...
Ik heb het idee dat je onmogelijke eisen stelt.
Gewoon een Blokker boodschappenwagentje voor 25 euro of zo.
Daar kun je verschillende fototassen in kwijt + je proviand. En zolang je hem vasthoudt loopt ie braaf achter je aan.
Grote wielen, kan trappen op en af en je houdt je rug vrij voor het meeliften van je vriendin.... :shock: :wink:
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

ja ik heb toch een grip eropzitten! ik heb nu zo een canon heuptas en daar past alles wel in, maar dit is niet handing om te gebruiken op reis, trektochten, etc. ik heb na een beetje googlen precies toch iets gevonden wat mij wel kan zinnen! : http://www.digicamshop.be/product/13973 ... l-222.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

gvasseldonk schreefCOLON
damn wat is dit moeilijk! ik kan gewoon niet vinden wat ik zoek!...
Ik heb het idee dat je onmogelijke eisen stelt.
Gewoon een Blokker boodschappenwagentje voor 25 euro of zo.
Daar kun je verschillende fototassen in kwijt + je proviand. En zolang je hem vasthoudt loopt ie braaf achter je aan.
Grote wielen, kan trappen op en af en je houdt je rug vrij voor het meeliften van je vriendin.... :shock: :wink:
haha, jij verdiend een trofee mijn vriend :D
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Tamrac Adventure 9:
17 inch laptop-vak
body met grip
3 objectieven incl 70-200 2.8 + evt 1 in bovenvak of 4 objectieven zonder de 70-200.
430 EX II
laders/kabels
past er allemaal in met een beetje slim passen en meten.
Daarnaast een bovenvak voor wat spullen zoals (opgefrommeld) regenjack, een pakket brood en blikje met een of ander vocht.
In de zijvakken kun je flesjes water enz kwijt en evt nog een handig compactje :-)

Deze rugzak gebruik ik regelmatig; is met redelijk wat inhoud prima om zelfs lange dagen (8.45 - 22.15) bij warm weer (27 gr C) mee rond te lopen.
Voor mij prima keuze.

Meer info zie:
http://www.tamrac.com/5549.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

In de nieuwe Focus Magazine staat een rugtassen test.

Wellicht is dat nog iets voor je als je geen keuze kan maken.
In iedergeval succes met je zoektocht.

Gr Marcel
mattia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2009 15:04

Simpel. Neem de boel mee die je mee wil zeulen, ga naar een winkel, en ga dat passen.

De ideale cameratas, die bestaat volgens mij niet. Ik heb er drie, inclusief een enorme Crumpler waar echt alles wat in het onderschrft staat inpast, maar die dus eigenlijk nooit wordt gebruikt (Zoomiverse XL...moet ik eigenlijk gewoon verkopen denk ik. Is vooral een soort handige opbergplek voor thuis) omdat het niet praktisch is. En een Crumpler schoudertas waar een kleine selectie inpast, maar waarvan ik vooral de insert veel gebruik in 'gewone' rugzakken.

Als je op reis gaat maak je veelal keuzes - ik in ieder geval wel. Er blijft altijd heel wat thuisliggen, kan niet anders. Gewoon goed nadenken over welk glaswerk je echt mee wil. Mijn volgende 'tassen' zal ik denk ik gewoon bouwen rondom een ICU (internal camera unit) of iets dergelijks van Fstop:

http://fstopgear.com/nl/product/mountain/icu" onclick="window.open(this.href);return false;

(kijk nu rond voor wat goedkopere alternatieven). Laatste reis naar Zuid Amerika/Antarctica heb ik een grote rugzak voor kleding meegenomen, en een 13 liter 100% waterdichte Ortlieb rugzak, met crumpler 'inzet' uit de schoudertas erin, voor camera/electronica. Daar heb ik met een beetje passen en meten 2 5DII's, een met 24-105, een met 100-400, en mijn twee contax primes (piepklein) plus laders, ebook reader, kaartlezer, CPL, Lumix LX3 en kleine frutsels. Water/jas onder de elastiekjes aan de 'voorkant' van de tas gezet, zonodig. Ik denk er dus aan om hetzelfde te doen met een iets grotere uitvoering van de Ortlieb (waterdicht is toch enorm handig als je zoals ik veel in de natuur zit). Ander voordeel is dat het geen cameratas is/lijkt. Camera zelf blijft uit de tas aan een Capture klemsysteem op de schouderriem. Want dit is niet een opzet voor makkelijke/snel lenzen verwisselen.
5DII, 30D IR, 17-40L, 24-105L, 70-200L 2.8 IS, 100-400L, 15mmFE, 35L, 50/1.8mkI, 135L
Sigma 50/1.4, Pentax 50/1.7, Summicron R 50/2.0, C/Y Planar 50/14, C/Y Distagon 35/2.8, Elmarit R 28/2.8
marcelvdwart
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2010 08:11

Ik heb zelf de tamrac Adventure 9
Afbeelding
Afbeelding

Cameratas gaat altijd mee op vakantie en heeft al heel wat beklimmingen op mijn rug meegemaakt.
kan laptop,7D,25-105,70-200, 430EX, filters in.
erg stevig

1 nadeel: bij het maken van een foto moet de rugzak altijd af. vandaar dat ik op zoek ben naar een rugzak met zij-opening.
Canon eos 40D/ 24-105L / 70-200L / 100-300Sigma / 430EX
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

Het is opgelost! hebt een kleine week geleden de lowerpro photosport aw 200 gekocht!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Heb er momenteel dit inzitten:

fotocompartiment:
- 500D + grip (beetje vringen voor het fotocompartiment) met 55-250 op.
- tamron 10-24
- 18-55 kitlens

rugzak:
- externe flash
- 4 extra batterijen
- extra batterijenslot
- rommel en hulpstukjes
- 2Liter fles water
- Boterhammen voor 1 dag
- statief (opzij & optioneel)
- regenjas
- nog een hele boel spullen zoals extra sokken etc.

de rugzak is dan wel behoorlijk zwaar maar met behulp van de buikstrap kun je hem makkelijk op je heupen laten rusten. heb hem al gebruikt voor een fikse wandeling van +- 20km. meer als voldoende plaats dus! ga hem nu uittesten op de skipiste of mijn materiaal daar ook veilig is en dan kan ie aan het echte werk beginnen. 10 dagen romen, 400km!
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

Fijne tas, hè! Heb hem ook!
Hoewel ik er nog geen tochten van 20 km mee gemaakt heb. :)
Vooral de ruimte in het 'rugzak'-compartiment vind ik prettig.

Fijne vakantie alvast!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar