Barbara @ Stadhuis Nieuwegein

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

Hier 1 van mijn laatste series.

Barbara in de ontvangsthal van het Stadhuis te Nieuwegein.
Barbara en ik zijn blij met de resultaten, ben benieuwd wat jullie vinden.

De bleke huidskleur is een bewuste keuze, ik ben me er van bewust dat niet iedereen daar van houdt:wink:

Groetjes, Rick.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik vind het een interessante serie. Weet niet zo goed wat ik er verder mee moet. Jullie zijn er blij mee en qua belichting e.d. zit het ook wel goed. Ondanks het vrij vlakke - meer ton-sur-ton in de foto's, valt het model prima op. Ik vind #2 en #3 de fijnste van de serie. Denk dat ik de samenhang in het geheel mis en daarom wat raar commentaar geef. Vind echter dat ze zeker commentaar verdienen, want je hebt het licht wel onder controle. Zie ik ook in je andere serie en site.

Er is wel één ding dat me echt stoort en dat is je copyrighttext en naam. Ik snap dat je je foto's wilt beschermen, maar ik vind dit afbreuk doen aan het geheel. Sowieso ben ik wel van de kaders om het echt af te maken. Wellicht dat je daar wat mee kunt, of in ieder geval een "echt" logo kunt maken.
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONIk vind het een interessante serie. Weet niet zo goed wat ik er verder mee moet. Jullie zijn er blij mee en qua belichting e.d. zit het ook wel goed. Ondanks het vrij vlakke - meer ton-sur-ton in de foto's, valt het model prima op. Ik vind #2 en #3 de fijnste van de serie. Denk dat ik de samenhang in het geheel mis en daarom wat raar commentaar geef. Vind echter dat ze zeker commentaar verdienen, want je hebt het licht wel onder controle. Zie ik ook in je andere serie en site.

Er is wel één ding dat me echt stoort en dat is je copyrighttext en naam. Ik snap dat je je foto's wilt beschermen, maar ik vind dit afbreuk doen aan het geheel. Sowieso ben ik wel van de kaders om het echt af te maken. Wellicht dat je daar wat mee kunt, of in ieder geval een "echt" logo kunt maken.
Bedankt voor je reactie,

Tsja, wat moet ik zeggen, ik ben met foto's niet zo van de samenhang en het vertellen van verhalen enzo, heb zelf een technische achtergrond en creativieteit is niet mijn sterkste kant, probeer gewoon een plaat zo mooi mogelijk te maken :wink:

Bedankt iig voor je compliment over mijn gebruik van licht :D

Qua logo, dit is de eerste keer in drie jaar dat ik zo foto's publiceer (het zei niet hier) dat iemand daar iets over zegt, toevallig wordt daar op dit moment wel aan gewerkt, dus wellicht binnenkort een mooi logo :P

Groetjes, Rick.
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind ze mooi!! :D
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Mooie foto's.
Op een bijzondere manier geschoten en bewerkt. Dat afwijkende hou ik wel van.
Opvallend: het model heeft steeds dezelfde gelaatsuitdrukking. Zou best anders kunnen, als je dat al wilt.

Dus: nette serie!
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Vind het een prachtserie, als ik er ook zo een maak in de toekomst ben ik zeer happy.. ;<)
Strak, eenduidig , goed verzorgd, sterke poses.

Opmerking over expressies zullen er altijd wel blijven komen. Er zit wat mij betreft net voldoende afwisseling in als je goed kijkt.
Bovendien vind ik de wat strakke blikken prima passen bij het geheel van styling en de strakke omgeving.

4 kleine puntjes die mij opvallen op het verder prima geheel;
Het gezicht is op 1 voor mij net iets te licht, de laatste 2 hebben in de serie iets meer verzadiging, op 4 is het trapportaal wat donker vergeleken vij de rest en tot slot zit er op 2 net teveel druk op de linkerarm waardoor ze in haar been drukt.

Maar voor de rest, dikke complimenten aan het team...!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
dikkemiel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2007 00:29
CONTACTCOLON

Thanks allen :lol:

@Frank64: het verschil in licht en verzadiging heb je goed gezien en heb je volkomen gelijk in, echter het is een enorm gepiel.
Ik gebruik hier voor een fliter op een aparte laag en als een foto dan te licht uitpakt zet ik die laag op pak em beet 70%, wat als nadeel met zich mee brengt dat er weer wat meer verzadiging terugkomt, in principe moet je dan je filter weer anders gaan instellen zodat dat niet hoeft, maar het is een heel gedoe kan ik je melden.
De volgende keer zal ik er nog harder mijn best op doen :wink:
Ik zal de complimenten doorgeven aan de rest van het team (Barbara, haha)

Groetjes, Rick.
Eos 5DmkII, grip, Eos 400D, EF85mm 1.8, Sigma 50mm 1.4hsm, EF28-105mm 3.5-4.5, EF70-210 4.0, Speedlight 430EX
, 2x 540ES, div studiogear.
Kijk ook eens op mijn site:
[url]http://www.rickhonig.nl/[/url]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

dikkemiel schreefCOLONTsja, wat moet ik zeggen, ik ben met foto's niet zo van de samenhang en het vertellen van verhalen enzo, heb zelf een technische achtergrond en creativieteit is niet mijn sterkste kant, probeer gewoon een plaat zo mooi mogelijk te maken :wink:
Nou, dan kunnen we elkaar een hand geven, want creativiteit is ook mijn minder sterke punt ;)
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

nette serie, wel vrijwel alle detial weg uit haar gezicht, maar ik denk dat dat de bedoeling is geweest (ben daar zelf meestal te behoudend in)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

mooie serie, maar klein puntje. Zo bewerken dat bleke huid ontstaat daardoor is mooi, maar nu is alle detail weg en dat is jammer.......ik denk dat je dit met bleach bypass in color efex pro van Niks hebt gedaan. Correct me if i'm wrong :wink:
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

hoi Rick, mooie serie, ik heb geen problemen met de huid ik vind het prima zo.
foto 2 en 5 vind ik het mooist, de rest mag er ook zijn, maar die spreken mij het meeste aan.
Gr. Hans
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar