CANON 28-300mm/3.5-5.6 L-IS-USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
TheBull
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2010 12:41
WoonplaatsCOLON Vlissingen

De test staat in het maandblad Chip Foto Video.
De telezoomlenzen zijn getest op lensvatting van Canon en Nikon en Pentax.
Op de Canon zijn 13 lenzen getest en bij de Nikon 10 lenzen.
Getest werd er o.a. op alle relevante/absolute meetwaarden,
bv. op resolutie, beeldkwaliteit, vignettering, vertekening, autofocus, lichtsterkte enz.
Omdat de Tamron ook met de Nikonvatting wordt gemaakt, komt hij ook voor in deze test.
Ook in die test komt deze lens als prijstip naar voren,
nu weet ik niet of dit blad aandelen heeft in Tamron maar voor een kleine beurs komt het mij niet verkeerd over.
Groet,
Jan
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

PanzerFaustNL schreefCOLONAls je echt de hele range van 28-300 nodig hebt en (vooral dat laatste is van belang) niet in de mogelijkheid bent om tussentijds te wisselen, heb je dus weinig keus.
Maar is het wel een goede keus?
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
TheBull
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2010 12:41
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Wat voor body heb je flight?
Groet,
Jan
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

TheBull schreefCOLONDe test staat in het maandblad Chip Foto Video.
Ik heb dat blad ook, maar het enige onderdeel wat ik oversla is eigenlijk die comparisson tables omdat de opbouw ervan niet geheel duidelijk en/of representatief is... Ik snap dat het nodig is voor een vorm van vergelijk, maar veel van die punten zijn gewoon niet te vergelijken. Als je kiest voor goedkoop, dan weet je dat je inboet op kwaliteit. Ga je voor de hoogste beeldkwaliteit, dan weet je ook dat daar een prijskaartje aanhangt. Daarnaast zegt een comparisson tussen een Canon en een Nikon mij niet zoveel, simpelweg omdat ik allemaal Canonspullen heb en een vergelijk met een Nikon helemaal geen issue is voor mij.

Als ik kijk naar de verschillen in prestaties tussen de Tamron op 300mm f/5.6 en de Canon op 300mm f/5.6 (link) dan vindt ik dat heel wat meer puntjes verschil waard
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Nu tweedehands aangeboden op marktplaats voor 1500€.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

TheBull schreefCOLONWat voor body heb je flight?

Canon EOS 5d Mk.II
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Zijn er nog meer mensen die wat opnames kunnen plaatsen welke zijn gemaakt met de 28-300?
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Voor een L lens valt hij me eigenlijk best tegen. Referentie tov de goedkoopste 70-200
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
markbol
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2012 19:32

misschien heb je hier wat aan hier kan je zoeken op lens of camera
http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_2 ... 6_l_is_usm" onclick="window.open(this.href);return false;
TheBull
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2010 12:41
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Tot 200mm wint de Tamron van de Canon, maar op 300mm laat deze de Tamron ver achter zich.
Ik zelf zal deze lens eerst proberen een paar dagen te huren,
niet alleen voor de centen maar gewoon om te kijken of deze lens aan je verwachtingen voldoet.
Natuurlijk snap ik je keuze voor deze lens, maar als mijn hoofddoel vliegshows fotograferen is,
had ik voor de EF 70-200mm f/2.8L IS II USM gekozen met daarbij een extender EF 1.4x III of 2x III.
Groet,
Jan
TheBull
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2010 12:41
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Hier staat er ook nog 1 te koop 1700 euro in Arnhem.

http://www.fotoapparatuur.nl/Canon/Lens-(AF" onclick="window.open(this.href);return false;)/Canon-28300mm-3556-L-IS-USM-zo-goed-als-nieuw/Ad137708.html
Groet,
Jan
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

TheBull schreefCOLONHier staat er ook nog 1 te koop 1700 euro in Arnhem.

http://www.fotoapparatuur.nl/Canon/Lens-(AF" onclick="window.open(this.href);return false;)/Canon-28300mm-3556-L-IS-USM-zo-goed-als-nieuw/Ad137708.html


vandaag niet meer

groet
Hans
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar