Daisy

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Vorige week ook een fotoshoot gehad met Daisy.
Een meisje wat geen ervaring heeft met een fotograaf en dus verwachte dat ik precies vertelde wat ze moest doen.
Het begon wat roestig maar uiteindelijk ben ik zeker wel tevreden met de foto`s.
En daisy ook :lol:

1

27349

2

27350

3

27351

4

27352

5

27353

6

27354

7

27355

8

27356

Ben benieuwd naar jullie mening.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie serie qua uitsnede en compositie, wel oppassen met het verzachten van de huid..ziet er erg onnatuurlijk uit waardoor ze net een barbiepop is.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Het zit op het randje dat klopt maar ik vond het er nog wel natuurlijk uit zien, zeker omdat er een laag make-up op haar gezicht zit.
Dank je voor je reactie
Gebruikers-avatar
Fred550D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 20:21
WoonplaatsCOLON Waarder

Leuke serie, ik vind nummer 3 de mooiste.

Groet,

Fred
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Dank je Fred.
Ze heeft een mooie glimlach!
deze was spontaan maar op andere foto`s was het heel erg gemaakt dus dat lachen heb ik ze maar niet laten doen.
Grt marco
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik vind 4 en 5 het mooist, meer down to earth vrouw.

6,7 en 8 vind ik het minst,
6 lijkt het alsof het hoofd op een ander lichaam is geplakt. Haar hoofd heeft een iets andere kleur dan het lichaam boven water, nou vind ik kritiek geven op kleur lastig omdat mijn iMac niet gekalibreerd is, maar toch.
7 en 8 vind ik overdone in de make-up, zeker in het water.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
M€nno
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2011 17:30
CONTACTCOLON

7 erg mooi!
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Goede serie, vooral die in het zwembad vind ik leuk. Ik ben het wel eens met Judith dat de huid teveel verzacht is.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hee, leuke serie, leuk model . Foto 1 vind ik een beetje een vreemde setting voor een shoot, Ze zit te wachten op haar lunch/diner ? Verder vind ik de kleurtoning iets te bruin/rood op foto 1 tm 4. Verder alle foto's tm 6 een beetje stijfjes en erg geposeerd. Probeer eens een ander positie in te nemen of een andere hoek. En echt, ze hoeft niet altijd in de lens te kijken. Foto 's bij het zwembad vind ik al beter. Verder wel eens qua verzachten. Pas op !! Wat heb je gebruikt voor lichtbron en wat waren je instellingen?

groet Martijn
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Vinden jullie de make up niet teveel aangezet? Ik vind het haar niet staan, had veel meer natural gemoeten.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Anoniem 3

Voor mij nummer 3!
Prachtige lach toont ze daar.
4 en 5 vind ik voor zo'n jong meisje té volwassen.

Als ze zo ontspannen kan blijven of worden als op 3 dan wordt het een (nog) mooi(er) model.

Over de techniek kan ik niet zoveel zeggen. Is niet mijn stiel.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ PanzerFaustNL: dat het lichaam een andere kleur heeft onderwater is normaal natuurlijk.
Onderwater is ook verlichting en het groene water kleurt de huid ook....daar is dus weinig aan te veranderen en al zou ik het sjoppen dan klopt het plaatje niet meer denk ik.
De make up is heftig...maar dat was precies wat het model wilde...en daarmee ook het zwembad in.
Dank je voor je reactie

@ M€nno: Dank je

@ Dianawoman: De huid was wel een beetje de bedoeling maar voor een minder glamour shoott zou ik het zo ook niet doen.
dank je voor je reactie

@ Martinus: Toen we daar foto`s aan het maken waren stond de tafel gedekt voor de gasten die s`avonds zouden komen.
Vond het wel een leuk idee om haar daar aan tafel te zetten.
Dit model is niet gewend om te poseren dus wellincht dat het daar aan ligt dat het geposseerd over komt.
Ik ben "nog niet" goed getraind om dat beter te doen maar die workshop komt er aan als het goed is!
Ik heb twee 430 flitser gebruikt en die stonden beide op "M" Weet niet meer precies hoe krachtig ze flitste.
De flitser voor haar met een paraplu en de flitser achter haar zonder, de foto`s in het zwembad heb ik van links en rechts vlak over het water geflitst zonder paraplu.
Dank voor je reactie

@ Iemand die vol zit van de shoot en erg zenuwachtig is, is moeilijk te kalmeren.
zeker niet als je de tijd er niet voor hebt want ik heb die middag twee dames gefotografeerd en we moesten best haasten.
Maar das een kwestie van veel blijven doen en veel oefenen.
dank voor je reactie.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

zeker niet verkeerd, ik denk dat het meiske zelf er erg blij mee is.
Zelf vind ik de huidbewerking voor deze setting toch zeker te gladjes bij de eerste series, maar daar toch nog redelijk naturel.
Bij de laatste twee zwembadfoto's knlat het mi allemaal iets te hard, ik zou zelf daar toch nog iets met de kleurbalans doen of de verzadiging een tikkie terugdraaien.
De laatste foto is op zich een mooi portret ,maar Daisy komt mi totaal niet flatteus uit de hoek da's zonde, dus deze zou ik niet in mijn PF opnemen
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

dank je voor je reactie, ze was er inderdaad erg blij mee, wat die huid betreft, ik vond het net kunnen...misschien iets te gladjes maar das voor de volgende keer.
dat de kleuren ervanaf knallen daar houd ik wel van.
Niet in een gewoon portet maar in deze setting vond ik het wel kunnen.
we hebben nou eenmaal niet altijd make up in het zwembad ;-)
Grt Marco
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar