Cursus gezocht, maar wat voor een?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mayling27
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2012 14:17

Hallo allemaal

(ik weet niet of deze goed gepost is).

Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor een (korte) beginners cursus voor de spiegelreflex.

Nu kom ik zelf uit Noord-limburg en zit ik met een niet al te groot budget.
Dus hoopte ik misschien van jullie te kunnen horen, welke cursus goed is, of dat iemand een cursus hier in de buurt weet.

Ik heb zitten kijken naar:
http://www.studieplan.nl/cursus/digitale-fotografie" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar leer je hier iets van zonder dat er iemand op je vingers mee kijken? Of is het beter een cursus/workshop te doen, waarbij iemand je meteen kan helpen.

Graag jullie meningen en advies hier over..

Bedankt!
Canon 1000D met momenteel nog gewoon standaard kitlens 18-55
---------------------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

sommige fotozaken kun je wel info krijgen over beginner workshops.

Die leren je de basis over je camera en wat je moet weten qua belichting- sluitertijd- en diafragmakeuzes.

Vaak zit daar een kleine lunch bij en smiddags (bij redelijk weer) een klein uitstapje voor de praktijk.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Voor 140 euro koop je ook een goed boek en bezoek je een mooie workshop. Dat aangevuld met wat je hier op kunt steken laat je volgens mij veel meer leren.

Het voordeel van bijvoorbeeld een workshop of een dag mee met andere fotografen is dat je meer persoonlijke aandacht zult krijgen (zoek geen workshops uit met 25 man eromheen, want dan is er ook geen tijd voor je)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik geef regelmatig kleinschalige workshops voor mensen hier in de regio (onder Eindhoven).
Met een workshop (2 aparte delen) plus een reader en wat Jeroen zegt, een goed boek als naslagwerk plus dit forum kom je een heel eind.
Stuur me maar een pb als je belangstelling hebt.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

misschien kan je kijken als je een fotoclub in de buurt hebt en vragen wat zei doen voor beginnende fotograven en je hebt je natuurlijk al aangemeld op een hele goede leerschool :) en idd met een fotograaf op stap leer je het meest.

groet arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
750i
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2012 09:33
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik heb pas de workshop van Canon bij de fotovakschool gedaan en daar heb ik best veel van opgestoken. Zeker een aanrader om de basis wat beter onder de knie te krijgen. Er zitten ook praktijk momenten bij waar je meteen je verschillende resultaten ziet.
EOS 600D met EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS II en EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II
Gebruikers-avatar
mayling27
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2012 14:17

Bedankt allemaal!

@ 750i
Ik heb net op de vakschool site gekeken, maar zie alleen een workshop voor canon als je een 1100D gekocht hebt.
Laat ik nu net een 1000D gekocht hebben... Helaas pindakaas.. Maargoed,

ik kan geen workshop vinden gewoon een beginner van een dag (of enkele dagen?).
Canon 1000D met momenteel nog gewoon standaard kitlens 18-55
---------------------------------------------------------------
750i
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2012 09:33
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Hmmm, ik zie het er ook niet tussen staan. Het moet wel mogelijk zijn, want er zaten bij mij ook twee mensen die geen gebruik gemaakt hadden van de actie, maar de workshop zo geboekt hadden.
Anders even bellen misschien?

Succes, Rein.
EOS 600D met EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS II en EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Effe googlen en dan kom je toch e.e.a. tegen Bijvoorbeeld: http://www.ericsmeets.nl/fotografiecurs ... ek-limburg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee ik ken deze fotograaf verder niet.
In ieder geval is persoonlijke aandacht veel leerzamer, dan een puur theoretische cursus.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ik weet niet waar je precies woont in noord Limburg, maar ik ken 3 adressen (Nijmegen en Cuijk of Gennep) waar basiscursussen digitale fotografie worden gegeven.
1. Cuijk of Gennep http://www.dianaontwerpster.nl/cursus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Nijmegen http://www.fotoroos.nl/cursussen/cursus ... beginners/" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Nijmegen http://www.fotocursus-nijmegen.nl/fotografiecursus.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk even op de betreffende sites voor prijzen, data en inhoud van de cursussen.
Overigens heb ik geen enkele binding met genoemde fotografen, ik ken de adressen alleen omdat ik zelf ook eens op zoek ben geweest.
Even googelen geeft vast nog meer hits.
succes
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

mayling27 schreefCOLONHallo allemaal

(ik weet niet of deze goed gepost is).

Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor een (korte) beginners cursus voor de spiegelreflex.

Nu kom ik zelf uit Noord-limburg en zit ik met een niet al te groot budget.
Dus hoopte ik misschien van jullie te kunnen horen, welke cursus goed is, of dat iemand een cursus hier in de buurt weet.

Ik heb zitten kijken naar:
http://www.studieplan.nl/cursus/digitale-fotografie" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar leer je hier iets van zonder dat er iemand op je vingers mee kijken? Of is het beter een cursus/workshop te doen, waarbij iemand je meteen kan helpen.

Graag jullie meningen en advies hier over..

Bedankt!
Ik heb pas na een tijd een cursus gedaan, eerst 1jr zonder. Wat zijn je ervaringen nu met je camera en wat wil je meer leren? Welke standen gebruik je op de camera? Automatisch? Half of manual?
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar