Alternatief voor Profotoalbum

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mcr77
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2008 16:40
WoonplaatsCOLON Den Haag

Beste Forummers,

Ben helaas lang weg geweest van het forum, veel te druk met werk en andere dingen. Fotografeer zo nu en dan gelukkig nog wel. Ik hoop toch dat ik even een beroep kan doen op de kennis en ervaring hier.

Vorig jaar heb ik de bruiloft van mijn nicht aan het Gardameer in Italië vastgelegd. Ik heb het album per spread opgemaakt in PS voor 30x30 cm formaat. Ik was van plan bij Profotonet een profotoalbum hiervan te bestellen, maar kwam er net achter dat ik me vergist heb in het maximale aantal pagina's. Ik dacht dat het maximum 70 was, en heb dus 66 pagina's. Nu blijkt dat het maximum 60 pagina's is. Een profotoboek zou uitkomst bieden, omdat dat tot 72 pag kan. Dat is echter gewoon te duur. Het is geen opdracht, dit album is mijn huwelijkscadeau.

Ik ben al aan het zoeken geweest en las goede reviews over http://www.top-fotoalbum.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik las zelfs ergens dat zij dezelfde machines gebruiken als Profotonet. Maximum aantal pagina's 74, echter formaat 28x28 cm. Aanpassen van alle layouts is geen optie.

Ik ga morgen direct bellen met Profotonet om erachter te komen of het een technische beperking is of marketingbeleid. Misschien dat ze een uitzondering kunnen maken. Als Top Fotoalbum dezelfde machines gebruikt en tot 74 pagina's kan, is er misschien iets te bespreken. Omdat ik niet zeker weet of dat lukt ben ik alvast op zoek naar een leverancier die aan de volgende criteria voldoet:

1. Chemisch ontwikkelprocedé i.p.v. digitale print
2. Layflat inbinden
3. 66 pagina's excl. cover mogelijk
4. Fotocover voor en achter mogelijk
5. Formaat 30x30 mogelijk
6. Prijzen vergelijkbaar met Profotoalbum (of lager natuurlijk)


Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties.

Groet,

Michaël
EOS 50D | EOS 400D | sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Sigma 150-500 F5-6.3 APO DG OS HSM | Canon EF 70-210 f/4 | Statief Giottos 9251 | Monopod Manfrotto 679B | Tamrac Expedition 5X

"Some are wise and some otherwise"
Gebruikers-avatar
Oculus Film
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2010 21:51
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Van 30x30 naar 28x28 is slechts een kwestie van scalen, moet niet al te moeilijk zijn, toch?
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

even off-topic. wat is het verschil behalve de manier van afdrukken van Chemisch ontwikkelprocedé i.p.v. digitale print kon op google en het forum het antwoord niet vinden.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
mcr77
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2008 16:40
WoonplaatsCOLON Den Haag

@ Oculus Film: Misschien heb je gelijk. Had er zo nog niet naar gekeken, de verhoudingen zijn hetzelfde. Ik zal de software van top-fotoalbum eens installeren en kijken hoe dat uitpakt.

@pkupku: Bij chemisch procedé worden de foto's door een hoge resolutie RGB-belichter op echt fotopapier belicht en daarna met chemicaliën ontwikkeld, bij de goedkopere fotoboeken gaat het om digitale print, dus eigenlijk een drukpers, waardoor je een raster ziet als je van dichtbij kijkt. Is dus het kwaliteitsverschil dat je ziet tussen een foto in een tijdschrift of een foto die je bij een goede afdrukcentrale laat ontwikkelen. Bijkomend voordeel is dat je bij de eerste variant twee fotovellen krijgt die tegen elkaar geplakt worden zodat de bladen van het boek aanvoelen als stevig karton, veel dikker dus dan het gewone glossy drukpapier van de standaard fotoboeken.

Jullie bedankt voor de reacties. Als er mensen zijn die toch nog alternatieve een leverancier kennen... graag!
EOS 50D | EOS 400D | sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Sigma 150-500 F5-6.3 APO DG OS HSM | Canon EF 70-210 f/4 | Statief Giottos 9251 | Monopod Manfrotto 679B | Tamrac Expedition 5X

"Some are wise and some otherwise"
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

ok bedankt voor het duidelijk antwoord.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
mcr77
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2008 16:40
WoonplaatsCOLON Den Haag

Even een update:
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen het album bij http://www.top-fotoalbum.com" onclick="window.open(this.href);return false; te bestellen. Door de 28x28 cm afmetingen kon ik mijn in PS gemaakte spreads zo in de software gooien (Bedankt @Oculus Film). Op donderdagavond besteld en zaterdag afgeleverd. De kwaliteit is perfect, tien keer scherper dan standaard digitale print albums. Ook mooi afgewerkt. Enige kleine nadeel is een kleine barcode aan de binnenkant van buitenkant van de kaft aan de achterkant (wordt in de opmaaksoftware weergegeven, dus je kunt er rekening mee houden). Omdat ik het op mijn 13" Macbook Pro heb gemaakt, had ik het nog niet op volle grootte gezien. Was er zelf van onder de indruk. Het bruidspaar was ook in de wolken met het resultaat, willen er waarschijnlijk nog 10 bijbestellen voor de familie!!

Nogmaals dank voor het meedenken!

Het album is hier te bekijken:
http://www.flickr.com/photos/mcr_photog ... /lightbox/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,

Michaël
EOS 50D | EOS 400D | sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO | Sigma 150-500 F5-6.3 APO DG OS HSM | Canon EF 70-210 f/4 | Statief Giottos 9251 | Monopod Manfrotto 679B | Tamrac Expedition 5X

"Some are wise and some otherwise"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar