Een melding bij het water

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Een melding bij het water

Beste,

Hierbij plaats ik weer enkele foto's in de test case met vraag of u nog tips heeft.

Gebruikt: Canon EOS1000D + 18-55 kit lens en Velbon CX460. Geprobeerd zo min mogelijk de flits te gebruiken.

Betrof een Middel Duikinzet (2 WaterOngevallenVoertuigen, duikers van de brandweer in 2 wagens) aan de Wachtellstraat te Gouda paar dagen geleden. Er waren 2 a 3 ambulances, de WO uit Nieuwerkerk, de WO uit Gouda, de TS en LW uit Gouda en nog de OvD Gouda e.o...Ook een paar politiewagens. NIemand echter gevonden.

Heb met BorderMarker de copyright erin gezet:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Avond fotografie is nog steeds echt niet mijn ding. Heb in AUTO gedaan omdat in Manual mij echt niet lukte.

Bedankt alvast.
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik zou om te beginnen de foto's rechtzetten, ze staan nu echt schots en scheef alle kanten op.

Verder vind ik foto 2 en 6 minder bij de rest horen, ze laten het onderwerp zien nl de inzet te water.
Er staat dan wel een politieauto op, maar deze foto's hadden ook op de Hoge Veluwe gemaakt kunnen worden.

En bij foto 2 vind ik de blauwe lamp ook te overheersend, zelfs in de serie als je meerdere foto's tegelijkertijd kan zien, gaat je aandacht toch elke keer weer naar die blauwe zwaailamp.

Bij foto 5 vind ik het jammer dat de duiker slecht te zien is, een paar tellen later als deze halverwege de ladder is, was waarschijnlijk beter geweest.

Voor de rest een mooie registratie, met hier en daar wat bewegingsonscherpte, maar dat kan je niet voorkomen met deze sluitertijden.
Ruud.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Zijn naar mijn idee meer snapshots, Ook omdat de nabewerking aardig tekort komt. Onscherpe beelden, Te donker waardoor je weinig ziet of alleen schimmen.
Mischien een idee om te gaan investeren in een lichtsterkere lens. Met de kitlens en weinig licht, kom je er met dit soort acties niet.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar