Oefening op scherpte, kleur en belichting

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Hoi,

bij deze wil ik nog een snapshotje posten in functie van scherpte, kleur en belichting.

Afbeelding
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Je post in showcase.. Omdat het een oefening is, zou ik hem persoonlijk in 'Testcase' plaatsen..

Om toch in te gaan op je beeld: Ik kan je niet veel tips geven over belichting. Verder moet de scherpte vaak op de ogen liggen, kan niet zien of dat hier het geval is (in de RAW is nog het focuspunt af te lezen), maar't lijkt wel goed te zitten opzich. Ik had het verder mooier gevonden als je een kleinere scherptediepte had gekozen (dus een meer/volledig open diafragma), om de achtergrond een beetje dromerig/wazig te krijgen. Verder kan een blosje wel leuk zijn, maar dit is misschien teveel van het goede plus de rode vlek op zijn voorhoofd en streepje bij zijn linkeroog zou ik weghalen. Niets wat photoshop niet op kan lossen. De pose kan denk ik ook nog beter, en de objecten als de speen en het doekje leiden mij af van waar het hier eigenlijk om gaat. Verder zijn er vast nog meer tips te geven, maar dit is wat mij zo opvalt. Succes!
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

op mijn scherm komt het kindje behoorlijk rood over.
ook vind ik de kleuren van het geel/oranje? van wat het kindje bij ze handje heeft aan speelgoed te veel te rooieg
ook heb je hem volgens mij met flitser geschoten dit had je volgens mij niet hoeven doen dan lichte ze neus en wangen niet zo op en oogde het kindje denk ik niet zo vreselijk rood.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar