Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Waarom moet een oud voorwerp direct een oude stijl krijgen, begint wel erg cliché te worden. Zelfs een mooie auto als een Alfa Romeo Guilia Super wordt echt niet beter zo.
En daarbij vind ik het ook een erg makkelijke foto, de storende achtergrond uitsluiten door je op details te storten. Je bent in de Leidsche grachten, een makkelijker decor voor een oude foto had je je niet kunnen wensen en toch laat je de kans schieten.
Sorry dat ik niet positief ben, maar je had meer uit deze foto kunnen halen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Ik zet hier niet foto's neer om alleen maar positieve reacties te krijgen. Van kritiek leer ik meer. Dus bedankt voor je reactie. Ik heb voor de close-up gekozen, omdat er in de omgeving van deze auto veel storende onderwerpen waren. Ik kon daar naar mijn idee geen goede compositie krijgen als ik de auto in zijn geheel op de foto wilde zetten. Daarnaast kan ik close-up foto's van oude auto's erg waarderen.
Persoonlijk vind ik de achtergrond niet heel erg storend.
Wat ik wel een minpuntje vind is het stukje reling rechtsonder. Dat zou ik denk ik nog even wegshoppen als dat kan. Dan komt de auto met bumper mooi vrij in mijn ogen.
Nu ik er zo naar kijk zie ik wat je bedoelt. Vooral de schaduwkant van die stoeprand (want het is geen reling )is wat storend. Ik ga is kijken wat ik er mee kan.
Ok, storende achtergrond, prima, maar waarom dan die overdone bewerking, die sepia kan prima maar die rand is gewoon erg simpel. Een foto maak je niet ouder door zo een randje, probeer meer uit de foto zelf te halen in plaats van de makkelijke weg te kiezen. Achter je staan een paar mooie grachtenpanden die al oud zijn, een paar gammele fietsen in een hoekje staan er ook vast wel, op die manier had je een sfeervolle foto gecreerd die in zwart wit gewoon al oud lijkt. Nu heb je een snapshot met een goedkoop filtertje.
Oh, nog een klein detail, ten tijde dat deze auto nieuw was werd er al in kleur geschoten, dus je filter past ook niet bij de tijd van je onderwerp, maar dat terzijde.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Je klinkt (leest) als een heel gezellige vent, Bob!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120 Marco Weening Fotografie
nee, recht door zee houd ik van, en zo ken ik je ook. Maar je onderstaande posts kwamen op mijn wel heel negatief over (eerder zeikerig dan recht door zee). Kan natuurlijk ook aan mijn interpretatie liggen, lang leve de "platte tekst".
grt, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120 Marco Weening Fotografie
Zeikerig, misschien, confronterend zeker... Ik gooi misschien de knuppel in het hoenderhok, maar die goedkope truukjes om een snapshot om te toveren in een "mooie" foto ben ik een beetje beu. Je leest er vaak iets in de volgende trend: "De foto was saai, maar nadat ik er een HDR van maakte was de foto in eens super-duper-gaaf"
Maar dit hoort niet in dit topic thuis, misschien moet dit gesprek eens gevoerd worden met een biertje erbij
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Ik vind de foto wel wat hebben. Een bewerking die je gepast vind, over smaak valt te twisten. Ik vind 'm niet over de top. Valt er meer uit te halen? Misschien, ik ken de omstandigheden niet.
bobvanduin schreefCOLONMaar dit hoort niet in dit topic thuis, misschien moet dit gesprek eens gevoerd worden met een biertje erbij
Da's inderdaad een beter plan! Je mag gerust een keer langskomen, gezellig!
Enne, ontopic: ik vind de foto dus juist wél mooi, al zou nog verbeterd kunnen owrden
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120 Marco Weening Fotografie
Ik heb geprobeerd wat met de tips/feedback/kritiek te doen. Ik heb de foto nu eigenlijk origineel gehouden, dus in kleur. Alleen iets in het contrast en scherpte veranderd.
Grappig genoeg vind ik de vorige versie mooier. De originele versie heeft niet de sfeer die je eerste versie wel had. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120 Marco Weening Fotografie
Sluit me aan bij mijn voorgangens: doe die eerste maar.
Ben overigens benieuwd wat Bob van versie twee vindt!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings