test shoot met mijn dochter

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
keesenzo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2011 11:26

Gisteravond een "fotoshoot" gedaan met mijn dochter Maartje, om mijn nieuwe flitser en trigger uit te proberen, in combinatie met een zelf gefabriekte softbox,
ben benieuwd naar jullie feedback,


Kees

1:

26261

2:

26260

3:

26262

4

26258

5

26257

6

26256

7

26255

Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Op zich wel prima foto's maar.....

Ik mis over het algemeen wat scherpte
De foto's zijn overbelicht
En de hollywood sterretjes? in haar ogen lijken wel last te hebben van Chromatische Abberatie? Dat stoort heel erg in de foto.

Welke flitser en trigger heb je gebruikt? En de zelfgemaakte softbox? Wat voor doek?

Verder wel een heel enthousiast model :)
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
keesenzo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2011 11:26

Dank voor je reactie,



De flitser is een Nissin Di622 Mark II Canon, de trigger is een Falcon Eyes Radio Wave Set RF425DHS.

Ik heb de experimentele softbox gemaakt van karton met gaffer tape, aan de binnenzijde beplakt met alufolie, ik ben nog aan het zoeken wat betreft geschikt materiaal voor het doek,
deze foto's heb ik gewoon wit 60 grams papier gebruikt, maar ben nog op zoek naar alternatieven. ga daar echter niet te veel geld in steken, want dat geef ik liever uit aan een echte softbox enof plu en objectieven

chromatisch aberatie in de hollywood sterretjes vielen mij ook op, krijg het in LR niet weg, CA / purple fringing is iets waar de lens die ik gebruikt heb sowieso wel last van heeft , Tamron LD DI 70-300 kun je wat dat betreft niet te veel van verwachten :!: ik ben aan het sparen voor echte objectieven :wink: , heb de Canon EF 85mm f/1.8 USM en de Canon EF 50mm f/1.4 USM op mijn verlanglijstje staan....

Wat betreft de scherpte, dat vind ik lastig, ik heb het idee dat 1 en 2 het scherpst zijn dat ik met deze lens body ( 1100d ) combinatie voor elkaar kan krijgen, maar wellicht zit ik er naast, dus als je tips hebt dan hoor ik het graag!

mbt overbelicht, technisch zijn ze niet overbelicht ( daarmee bedoel ik dat de histogrammen netjes binnen de perken zijn), alleen de sterretjes in de ogen zijn overbelicht. bedoel je dat je ze mooier vind wanneer ze ietsje donkerder zijn?


groeten,
Kees
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Leuke dochter hoor !! :)
Zowel uit het licht, de scherpte alsook leuke composities kun je nog veel halen!!
Licht is behoorlijk smaakgebonden, en ik zou gewoon veel oefenen om te kijken wat je kunt bereiken en wat je wel en niet mooi vindt. In jouw foto's vind ik het licht iets te fel in combinatie met de toch wel aanwezige kleuren.
Voor wat betreft de scherpte vraag ik me af hoe je hebt scherpgesteld?! Middelste punt op de oogjes met een sluitertijd die kort genoeg is gaat je waarschijnlijk helpen!! Nu heb ik de indruk dat armen, oren en andere onderdelen soms scherper zijn dan de oogjes. Op F/8 met 1/200 kan het haast niet verkeerd gaan, zelfs als je lens van plastic is. Probeer maar eens te letten op hoe je scherpstelt en het beeld hercomponeert na het scherpstellen!

Weet je nog wat het verschil is tussen foto1 en 3? In de laatste heb je geen paarse randjes in de ogen! Crops? Groothoek en dichtbij? Andere instellingen? Onderzoek maar eens wat de verschillen zijn.
... Spiegel-Werk ...
keesenzo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2011 11:26

Dank voor de tip,

Ik probeer altijd een AF punt te selecteren wat op een oog ligt ( dus geen recompose )
ik heb even in DPPnaar de af punten gekeken, en het actieve AF punt lag bij alle foto's op een oog. dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen, ik zal eens opnieuw proberen met kleinere diafragma's om te zien of er een beter resultaat is te bereiken.

Kees
keesenzo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2011 11:26

heb net wat testjes gedaan , het lijkt er op dat de Tamron lens last heeft van front focus :-(, zal wat test foto's in het objectieven forum posten

Kees
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar