gaiapark dierenfoto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
rboerdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2012 22:44

Zoals vermeld in mijn post in het topic "mensen" hier nog een paar Dieren-foto's gemaakt in gaiapark.

Fotograferen van vliegende vogels valt vies tegen overigens ( beweging bevriezen, op het juiste moment afdrukken, mee-pannen ... )
Ander 'probleem' is dat mijn lens voor de vogel-show "te veel" zoom heeft en het daardoor moeilijk is de vogels er volledig
op te krijgen ( van de andere kant hebben close-ups ook wel charme).

Heb geprobeerd de foto's ietwat na te bewerken (vooral de foto van de leeuw is origineel heel erg flets). Ik vind het moeilijk
om in te schatten wanneer de kleuren "te fel" worden - daar heb ik geloof ik niet zo'n oog voor (nog wat te oefenen dus ^^ )

Bij deze:

1. Volgens mij zou het goed zijn deze te croppen (links & boven een stuk weg om meer focus te leggen op de uil)
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Heb het idee dat de manen nooit helemaal scherp zijn - misschien een grotere F-waarde nodig...?
Afbeelding

5. Lynx Pup
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooie foto's. Ik vind niet dat je bij de eerste foto nog iets moet croppen.
De tweede foto vind ik mooi qua compositie! En die lynx pup is echt heeeel lief, het lijkt wel een gewoon huiskatje :D
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

foto 2 en 5 zijn mijn favoriet!

foto 2 heb je een erg mooie standpunt, de scherpte ligt precies juist en de kracht van de foto springt eruit!
foto 5 is wat donker, en fototechnisch niet brilliant maar wel aandoenlijk!

je kunt wel zien dat de 70-200 echt een top-objectief is! wat een pixelgeweld!
Canon
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik ga ook voor foto 2. Het is of hij het beeld komt binnenvliegen. Groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar