[Verzameltopic] Kritikkring 3 - Natuur - ronde #17

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

En nu ik (ja. ik weet het ik ben te laat ;-) )

Thabita

#1. 25164
Heel mooi 'zacht' van kleur. de mist en de stenen komen mij heel misterieus over.
Alleen die kieseltjes op de voorgrond ... ik weet het niet .... Snij dat stuk er eens af volgens mij word het beeld dan mooier (en rustiger)


#2. 25165
Mmmm de voorgrond is te donker waardoor er te weinig detail is om een interesant beeld neer te zetten.
Ik zie wel een mooie spiegeling van de zonsopkomst in de sloot. Jammer dat de begroeiing er voor zit.
Twee stappen opzij had deze foto een stuk beter gemaakt denk ik.


#3. 25166
Prachtig rustig beeld. Heel mooi gedaan met die lage horizon en mooie lucht. Zonder de paarden was het een
saai beeld geworden dus heel mooi dat ze daar voor jou zijn blijven staan.



Bagtjuh

#1. 25254
Een echte Bagtjuh-foto deze. Hij komt op de voorgrond een tikeltje te donker op mijn over.
(had misschien ook nog een paar centimeter af gemogen)


#2. 25255
Jammer dat er niemand loopt of fietst over het pad (of nog beter een hert of zwijn op het pad)
Nu is de plaat nog niet "af".


#3. 25256
Ik snap wat je 'probeert' met deze foto, maar was het dan niet beter om er een staande foto van te maken
met de sloot net uit het midden? Nu zit er links en rechts veel 'overbodige' informatie in deze foto die alleen maar afleidt.



gvasseldonk

#1. 25702
Jammer dat er niet iets gebeurt op de voorgrond (een boom, steen, eend of zo iets) dat zou de foto spannender maken. (="konijntje")
Er zit ook meer in je lucht denk ik. Nu is deze een beetje licht op de achtergrond, maar door er een filtertje overheen te halen
kun je hem wat donkerder maken waardoor de lucht 'mee' gaat doen in de foto.


#2. 25703
Door de takken oogt het allemaal een beetje rommelig. En ook hier mis ik weer het "konijntje" zoals bij #1.
Zonder dit konijntje is het een wat saai beeld om lang naar te blijven kijken.


#3. 25704
Juist. Twee duidelijke "konijntjes" in deze plaat en gelijk word het beeld spannend om naar te kijken. Ik denk wel dat dat hele kleine strookje
landschap rechts weg ge-cropt moet worden om de plaat te versterken. De scherpte ligt nu in het veld misschien was het focuspunt op de linker
paal mooier geweest (zodat je scherpte creëerd aan het begin van de foto).



Builder

#1. 25729
Een mooie lichtkleur en een prachtige boom. Fraai is ook de heraling van de boom op de achtergrond. Goed gezien.


#2. 25730
Op zich een mooie plaat. Alleen komen bij mij de licht-harpen niet zo mooi uit de foto zoals jij ze in het landschap hebt gezien.


#3. 25731
Jammer dat je hier het mooie licht uit foto #1 niet meer hebt. Nu is de plaat mooi, maar niet zo spectaculair (als je begrijpt wat ik bedoel).
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

@ JvdH: je hebt gelijk over foto 3.
Portretstand had mooier geweest in deze.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Anoniem 3

Dank voor alle commentaren.
Met het leeglopen van de Maas ben ik het niet eens, want het is geen horizon die je ziet, maar aflopende kades.
En die konijntjes kon er ook niet zo snel in shoppen.. :lol:
De terechte opmerkingen over de onscherpe rechter paal neem ik ter harte.

Verder hoop ik nog lang deel uit te mogen maken van dit hoekje van het forum.
Anoniem 3

Wanneer gaan we weer van acquit :?: :?: :?: :lol:
Anoniem 3

Laat ik het anders vragen,
Komt er nog een nieuwe ronde Kritiekkring3 - Natuur?
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Ik hoop van wel.

Komende week op ameland :mrgreen:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar