580EXII flitser in softbox met 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Met de 7D kun je flitsen met de flitser los van je camera, door middel van je ingebouwde flitser.

Nu moet hiervoor volgens mij wel je flitser "in beeld" van je camera zijn.

Nu vraag ik mij echter af, als je met een softbox zou werken, dan zit de flitser in de softbox verstopt toch? In dit geval zou dus de flitser niet afgaan omdat hij niet in beeld van de camera is? Of werkt dit toch wel?

Je kan natuurlijk ook wel een trigger aanschaffen, maaargoed....
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Wanneer de softbox in dezelfde ruimte staat is er geen probleem. De pre-flash weerkaatst gewoon via de muren.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Beasar schreefCOLONWanneer de softbox in dezelfde ruimte staat is er geen probleem. De pre-flash weerkaatst gewoon via de muren.
Ja oke, de preflash (van de ingebouwde flitser) weerkaatst via de muren. Maar als de 580 verstopt zit in de softbox is deze toch niet te zien voor deze preflash? Of zie ik hier iets verkeerd
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Wanneer de 580 flitst in de softbox kan jij deze toch ook zien?
Daarnaast zit de sensor niet in de flitskop zelf, dus buiten de softbox.
Mocht het toch een probleem geven, dan kan je altijd nog naar een radiotrigger kijken.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ik weet niet wat voor een softbox jij hebt? maar bij mij zit er een bracket bij waardoor je sensor buiten de softbox blijft. alleen de lamp gaat de softbox in! het werkt prima hoor! al hebben radiotriggers wel mijn voorkeur (vooral buiten)
Canon
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

@Sven, ja daar heb je gelijk in nu je het zegt. Ik heb nog geen softbox, maar wil er wellicht een aanschaffen vandaar mijn vraag. Als ik ook nog eens een trigger zou moeten aanschaffen wordt het een duurder geintje
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

De flitskop moet je eigenlijk ook andersom draaien. Dus dat de sensor naar de open ruimte "kijkt". Heb je net wat meer kans dat hij hem pakt. Maar voor een softbox is radiotrigger toch wel het meest plezierig.

Grtz Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

een andere oplossing kan zijn om je PC-Sync poort te gebruiken. je bent dan wel wat minder flexibel maar het werkt ook goed.

Triggers hoeven overigens niet duur te zijn. een setje van Yongnuo koop je al voor 20 euro. deze kun je er altijd achteraf nog bijkopen!
Canon
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Oke bedankt!

Hebben jullie ook nog een tip wat een leuke softbox is? Ik had gelezen dat je toch wel moet denken aan formaat 70x70 minimaal. Maar welke... Er is zoveel keuze
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

http://www.ebay.nl/itm/Softbox-For-Spee ... 35b2ccf8cf" onclick="window.open(this.href);return false;

deze heb ik zelf. prima ding en compact op te vouwen (hoewel dat opvouwen niet altijd even makkelijk is en wat oefening vergt)
ik vind voor mij persoonlijk de 60x60 groot genoeg. ik licht maximaal 2 personen uit.

succes
Canon
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar