Wat is jouw laatste aanwinst? (deel VII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Anoniem 3

2 Verloopringen.
Eentje om de ringflitser te kunnen blijven gebruiken op het macro-objectief. Deze had een wat grotere filtermaat dan de vorige.
En de andere om mijn ND-filter te kunnen blijven gebruiken op de 15-85. Ook die had last van een wat grotere filtermaat dan de 17-85mm.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Het zou een S(unny) moeten zijn maar ik twijfel er nog wel aan, hoewel het gisterenmiddag wel weer beter werd. :lol:
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

@gvasseldonk: je gaat van 67mm naar 72mm. Dat ga je wel zien op je foto's, zeker als je wat meer naar de groothoek kant gaat.
Kan je je 67mm filters niet beter verkopen en dan 72mm er voor terug halen, of als je andere objectieven nog groter zijn wat grotere halen met een verloopring naar kleiner,
dat zie je niet.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Anoniem 3

Misschien een beetje incorrect omschreven, maar het ND-filter was al 77mm, dus overmaats t.o.v. de 72mm van de lens.
Dank voor je bezorgdheid.
Voor vignettering was ik wél bang bij het gebruik van de ringflitser. Die moest namelijk van 62 naar 67mm. Gelukkig valt dat erg mee, niets van te zien zelfs...

De ringen heb ik overigens voor een vriendenprijsje gekocht bij 'defotopagina'. Ik had er nog nooit van gehoord, maar correcte, vriendelijke benadering en supersnelle afwikkeling. Waarvan akte.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dat verklaart wat, vond het al vreemd om van 67 naar 72 te gaan.
"defotopagina"heb ik ook nooit van gehoord, altijd leuk om even te kijken.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Heb een hele vreemde Canon gekocht, de Canon EF-M. Het is officieel een EOS, maar omdat hij volledig manueel is, wordt hij niet onder de EOS vlag verkocht. Ben erg benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mir.com.my/rb/photography/ha ... /index.htm
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mijn laatste aanwinst?
Een boek over Photoshop, een nieuwe onderbroek (thermo, ik zat gisteren echt weer te koukleumen langs de lijn) en nog wat ander winterse kleding
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Jeroen, ik koop mijn thermo-spul bij de dump. Dat zijn van die wollen schapen die ze in Finland en Noorwegen bij -25 dragen als ze kamperen. Werkt als een trein. Als je dan ook nog met lagen gaat werken, dan heb je het NOOIT meer koud. Dat klinkt goed, of niet ;)
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 3

Ben ik blij dat ik geen schaap hoef te dragen. En zeker niet bij -25. Ik vind een konijn al zwaar genoeg...
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Je kunt er anders aardig tegenaan knuffelen hoor! Zie ik bij een konijntje nog niet zo gauw gebeuren.
... Spiegel-Werk ...
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

:roll: ? Waar gaat dit eigenlijk over ? :roll:
Graag weer ontopic.. :wink:
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

....deleted....
Laatst gewijzigd door 1 op Apple, in totaal 14 keer gewijzigd.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Vandaag de lowerpro 302 ontvangen. Kan mijn bestaande apparatuur kwijt en nog voldoende ruimte voor uitbreiding. De 50d body met de "aangekoppelde" 70-200 lens past er makkelijk in. Ook de heupriem zit prima. Zorgt voor het ontlasten van de druk op de rug/schouder. Mijn volgende aanwinst, meer tijd.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Edje.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2011 00:35

Nice ^^

Ik heb de 202 besteld. Dan maar niet de 70-200 eraan in de tas. Vind de 302 echt te groot!

Laatste aanwinst die daadwerkelijk binnen is: Canon 70-200mm f/4L
Canon 550D || Tamron 17-50mm f/2.8 || Canon 70-200mm f/4L || Manfrotto 190XDB + 496RC2 || Lowepro Slingshot 202AW
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Vandaag word eindelijk na 2,5 weken mijn datacolor spyder 3 studio SR bij me bezorgd.
Gisteren een Canon ef 100mm 2.8 IS macro gevonden op mp, die ik as vrijdagavond op ga halen ''ben zeer benieuwd naar dit lensje die ik aan mijn 7D ga gebruiken''
En als laatste een boek Macro- en natuurfotografie van Pieter Dhaeze gescoord bij bol.com, en die zal morgen wel bij me op de mat liggen... :-)

Oja, en vd week nog 2 DVD's gekocht (videotraining Photoshop CS4/CS5 & Videotraining Dreamweaver CS4/CS5.

Nou, dat was mijn boodschappenlijstje ;-)
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Anoniem 3

CoolerMaster met 3 ventilatoren om mijn laptop koel te houden en wat ergonomischer op te stellen.
En het helpt nog ook!
Het ding houdt mijn foto's en vooral de grafische processor cool en in geval van nood til ik de laptop op en wordt mijn moede hoofd gecooled.
Anoniem 3

JoCa schreefCOLON....Gisteren een Canon ef 100mm 2.8 IS macro gevonden op mp, die ik as vrijdagavond op ga halen ''ben zeer benieuwd naar dit lensje die ik aan mijn 7D ga gebruiken''...
Hohoho... LENSJE?
SUPEROBJECTIEF zul je bedoelen... :mrgreen:

Zo ga je niet met L-objectieven om, hoor! :twisted: :wink:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

gvasseldonk schreefCOLONCoolerMaster met 3 ventilatoren om mijn laptop koel te houden en wat ergonomischer op te stellen.
En het helpt nog ook! Het ding houdt mijn foto's en vooral de grafische processor cool en in geval van nood til ik de laptop op en wordt mijn moede hoofd gecooled.
Cool! :mrgreen: Ik heb er ook een Coolermaster in zitten en ben er erg tevreden over! Lekker stil en effectief!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

gvasseldonk schreefCOLON
JoCa schreefCOLON....Gisteren een Canon ef 100mm 2.8 IS macro gevonden op mp, die ik as vrijdagavond op ga halen ''ben zeer benieuwd naar dit lensje die ik aan mijn 7D ga gebruiken''...
Hohoho... LENSJE?
SUPEROBJECTIEF zul je bedoelen... :mrgreen:

Zo ga je niet met L-objectieven om, hoor! :twisted: :wink:
:lol: :lol: :lol: Oké dan :wink:

Zojuist opgehaald, idd een mooie lens Uh objectief zeg, geweldig :D
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vandaag de Datacolor Spyder pro aangeschaft..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar