drinkende brandgans

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
yvesfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 14:17

deze morgen bij ons aan de haven rondgewandeld
best :cold ...

.. maar toch deze plaat kunnen maken

Afbeelding

graag jullie mening

Camera Model: Canon (Canon EOS 7D)
Lens Focal Length: 175,00 mm (- mm)
Shutter Speed: 1/350 sec
F-Number: F3,5
ISO: 250
Compensation: EV 0/1
Anoniem 3

ISO behoorlijk omhoog (kan de 7D best hebben), sluitertijd dus korter en resultaat scherper, zou ik denken.

Maar wel een mooie waarneming.
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

ik vind het een fijne plaat om naar te kijken , erg leuk resultaat van een koude wandeling......en wss bewerkt bij de openhaard met een kop chocomelk ? :lol:
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Mooie foto :)
Op ooghoogte met de gans, scherpte op de juiste plaats en mooie, rustige bg.
Had wel graag iets meer ruimte rondom gezien.

Jan
Canon materiaal
Toon1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 21:31

Eens met de voorganger ,iets meer ruimte rond de gans.
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Mooie foto, Heylen. Mooi kader dat past bij de foto. Ik twijfel of de foto iets te krap gekaderd is. Aan de ene kant wel, omdat het spiegelbeeld bijna de foto uitloopt aan de onderkant en omdat links de veren wel erg krap tegen het kader aan zitten. Aan de andere kant weer niet, want anders is elke foto hetzelfde, toch? Alles zit toch nog keurig binnen de lijntjes.

@Gabriel, waarom zou de ISO omhoog moeten? De vuistregel sluitertijd*brandpunt is meer dan genoeg nageleefd. Scherpte is volgens mij ook prima, toch?

Groet,
Nils.
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Mooie foto het enige wat ik jammer vind maar dat kan ook door mijn beeldscherm komen is de ruitjes achter de gans op de achtergrond.

Even een vraag aan de mensen die er verstand van hebben (ik heb dat niet) waarom ISO 250 of hoger? ik heb geleerd zo laag mogelijk als het kan.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

@Claudia007: over het algemeen geld hoe lager je iso des te minder ruis heb je.
De ( meestal) duurdere camera's kunnen veel beter met hogere iso omgaan, zo zal een foto die met bijv. jouw 7d geschoten is op bijv.1600iso veel minder ruis bevatten als dat ik diezelfde foto op het zelfde tijdstip zal maken met mijn 450D op 1600 iso, bij mij ziet het er dan niet meer uit.
Voordeel hiervan is o.a. uiteraard dat je sluitertijden wat omhoog kan zodat je scherpe foto's uit de hand kan blijven maken.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
thijs broekkamp
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1052
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009 19:51
WoonplaatsCOLON Bergen N-H
CONTACTCOLON

Leuk plaatje, mooi sfeervol licht. Een wat lager standpunt had misschien nog mooier geweest.
[size=75]Canon eos 40d en 30d|Canon ef 300mm f4|Canon ef-s 10-22mm f3.5-4.5 USM|Canon ef-s 18-55mm IS|Sigma 150mm f 2.8 macro[/size]
Website: http://www.wildnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

woody111 schreefCOLON@Claudia007: over het algemeen geld hoe lager je iso des te minder ruis heb je.
De ( meestal) duurdere camera's kunnen veel beter met hogere iso omgaan, zo zal een foto die met bijv. jouw 7d geschoten is op bijv.1600iso veel minder ruis bevatten als dat ik diezelfde foto op het zelfde tijdstip zal maken met mijn 450D op 1600 iso, bij mij ziet het er dan niet meer uit.
Voordeel hiervan is o.a. uiteraard dat je sluitertijden wat omhoog kan zodat je scherpe foto's uit de hand kan blijven maken.
Dank je wel woody over het algemeen vind ik het met mijn cam ook niet mooi maar vermoed ook dat er iets mis is met mijn beeldscherm :cry:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
yvesfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 14:17

keesvdh schreefCOLONik vind het een fijne plaat om naar te kijken , erg leuk resultaat van een koude wandeling......en wss bewerkt bij de openhaard met een kop chocomelk ? :lol:
idd het was barkoud :)
yvesfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 14:17

Claudia007 schreefCOLONMooie foto het enige wat ik jammer vind maar dat kan ook door mijn beeldscherm komen is de ruitjes achter de gans op de achtergrond.

Even een vraag aan de mensen die er verstand van hebben (ik heb dat niet) waarom ISO 250 of hoger? ik heb geleerd zo laag mogelijk als het kan.
zie het nu ook
mijn tante had dat ook door het verkleinen met Bd sizer
weer niet hoe dit komt , heb het nooit voor :s

bedankt voor al de reacties :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar