De keuze maken

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De TS heeft zelf de financiële kant aangestipt.

Er heeft een uitwisseling van ervaringen plaatsgevonden en op dezelfde manier alsof het om een objectief of camera ging.

Meningen en adviezen kan de TS gewoon negeren of niet opvolgen.
Dat gebeurt vaker en niemand die daar moeilijk over kan en moet doen.

De aard van de adviezen heeft niets te maken met het al dan niet welkom zijn op het forum.
Iedereen die hier wil verblijven is welkom.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Afotos en boels069, denk dat het weinig zin meer heeft. Zie zijn onderschrift.

Tja... als hij het zo wil, moet het dan maar. Ik snap nu wel dat hij op het andere forum geband is.
Herdervriend schreefCOLONDoor mij gelijk weer als een outkast te behandelen omdat ik anders ben. Is gewoon niet goed bezig zijn.
Kijk eens één keer hier op het forum naar soortgelijke topics. Dan weet je dat deze reactie nergens op slaat!
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Dag Remco,

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop van je camcorder. Hopelijk ga je er veel plezier van hebben. Je kwaliteit zal er op vooruit gaan, zeker, maar je zult nog steeds je best moeten doen om goede filmpjes te maken. Met goed bedoel ik bijvoorbeeld je standpunt, instellingen etc. Goede producten helpen je ten slotte alleen maar om een betere kwaliteit te leveren, je moet de rest nog echt zelf doen. Hoe doe je dat? Oefenen. Oefenen. En nog eens oefenen. De een heeft daar wat meer moeite mee dan de andere en die andere doet daar weer wat langer over. Dat is helemaal niet erg, alleen maar positief. Je bent ten slotte bezig met iets wat je leuk vind. En daar gaat het om, om het leuk vinden. Als je denkt 'yes, ik ben verder dan ik eerst was' kun je bijvoorbeeld een paar van je mooiste foto's plaatsen in de testcase op het forum. Misschien vallen je de reactie dan tegen, maar dat maakt helemaal niet uit. Met de tips die je dan ongetwijfeld gekregen hebt ga je aan de slag en dan ga je wéér oefenen. Zo wordt je steeds beter. Ik beschrijf het nu zo, maar dat hoeft heemaal niet. Als jij tevreden bent met je foto's nu, laat je het gewoon lekker zo. Je hebt plezier in het fotograferen, en daar gaat het om.

Er is een ding belangrijk, met welke hobby dan ook: plezier. Als je geen plezier hebt, kun je het best stoppen. Maar je onderhoudt een website, heb mooi materiaal en je gaat naar heel veel meldingen bij jouw in de buurt. Als je dat allemaal doet... Volgens mij heb jij dan écht veel plezier in het fotograferen. En daar gaat om.

Don't give up!

Groet,
Nils.
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

JaVaZee schreefCOLONDag Remco,

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop van je camcorder. Hopelijk ga je er veel plezier van hebben. Je kwaliteit zal er op vooruit gaan, zeker, maar je zult nog steeds je best moeten doen om goede filmpjes te maken. Met goed bedoel ik bijvoorbeeld je standpunt, instellingen etc. Goede producten helpen je ten slotte alleen maar om een betere kwaliteit te leveren, je moet de rest nog echt zelf doen. Hoe doe je dat? Oefenen. Oefenen. En nog eens oefenen. De een heeft daar wat meer moeite mee dan de andere en die andere doet daar weer wat langer over. Dat is helemaal niet erg, alleen maar positief. Je bent ten slotte bezig met iets wat je leuk vind. En daar gaat het om, om het leuk vinden. Als je denkt 'yes, ik ben verder dan ik eerst was' kun je bijvoorbeeld een paar van je mooiste foto's plaatsen in de testcase op het forum. Misschien vallen je de reactie dan tegen, maar dat maakt helemaal niet uit. Met de tips die je dan ongetwijfeld gekregen hebt ga je aan de slag en dan ga je wéér oefenen. Zo wordt je steeds beter. Ik beschrijf het nu zo, maar dat hoeft heemaal niet. Als jij tevreden bent met je foto's nu, laat je het gewoon lekker zo. Je hebt plezier in het fotograferen, en daar gaat het om.

Er is een ding belangrijk, met welke hobby dan ook: plezier. Als je geen plezier hebt, kun je het best stoppen. Maar je onderhoudt een website, heb mooi materiaal en je gaat naar heel veel meldingen bij jouw in de buurt. Als je dat allemaal doet... Volgens mij heb jij dan écht veel plezier in het fotograferen. En daar gaat om.

Don't give up!

Groet,
Nils.
Dank u zeer voor uw reactie.

Dat klopt wat u zegt. Over plezier. Ik heb heel veel plezier in fotografie.
En zelfs al ben ik nog lang niet het niveau van dit forum, zolang ik er plezier bij heb, maakt dat niks uit:)
(Al wil ik wel altijd graag weten wat men denkt, zodat ik verder kan spelen:P)
Dank u voor de motiverende tekst.

Groetjes.

PS: Voor de anderen. Ja ik ben eenmaal iemand die snel veranderd. Laten we nu gewoon weer on topic gaan. Want hier schieten we verder niks mee op.
Anoniem 3

Remco,
ieder heeft zijn kwaliteiten. Zolang je daarvan overtuigd bent is de wereld één groot paradijs.
Ik zou zeggen: hou het zo. Doe ik ook en velen op dit forum ook.
Het doet me denken aan eens het TV-programma van Peter-Jan Rens: "Geef nooit op!"

Ik zou zeggen: ga zo door, verbeter je waar je kunt en trek je niets aan van ongefundeerde kritieken.

En: als je wilt: ik wil, na december, best eens een dagje met je meelopen. Niet dat ik zo goed ben, maar ik heb wel 40 jaar ervaring als leraar.

Groet,
Gabriël
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONRemco,
ieder heeft zijn kwaliteiten. Zolang je daarvan overtuigd bent is de wereld één groot paradijs.
Ik zou zeggen: hou het zo. Doe ik ook en velen op dit forum ook.
Het doet me denken aan eens het TV-programma van Peter-Jan Rens: "Geef nooit op!"

Ik zou zeggen: ga zo door, verbeter je waar je kunt en trek je niets aan van ongefundeerde kritieken.

En: als je wilt: ik wil, na december, best eens een dagje met je meelopen. Niet dat ik zo goed ben, maar ik heb wel 40 jaar ervaring als leraar.

Groet,
Gabriël
Zal ik zeker doen. Bedankt!

En, zoiets klinkt zeer interessant. Ik leer meestal ook veel sneller als men praktijk geeft dan theorie. Al moet ik wel zeggen dat ik het erg eng vind, net zoals iemand met hoogtevrees extreme hoogten eng vind, niet vanwege vertrouwen of zo, maar nieuwe mensen ontmoeten is, denk wel dat het sowieso een algemeen kenmerk is, gewoon heel eng, lastig uit te leggen eigenlijk. Sorry als ik wat verkeerds hierdoor zeg. Maar, graag wil ik het zeker, ik leer graag bij, in praktijk:P
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Nog een tip van mijn kant: Je hoeft niet alles op je site te zetten. Dat met die termijnen bijvoorbeeld, dat staat een beetje onprofessioneel. Probeer een 112-website altijd zo min mogelijk persoonlijk te maken. Als je dit soort dingen wilt vertellen, kun je dat beter op een weblog oid doen ;)
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

sprokeq schreefCOLONNog een tip van mijn kant: Je hoeft niet alles op je site te zetten. Dat met die termijnen bijvoorbeeld, dat staat een beetje onprofessioneel. Probeer een 112-website altijd zo min mogelijk persoonlijk te maken. Als je dit soort dingen wilt vertellen, kun je dat beter op een weblog oid doen ;)
Ah, bedankt voor de tip. Zal het gelijk ook wel weghalen. Ik zat al wel te twijfelen wat wel en niet erbij te zetten, maar ik hou van details, daarom staat het erbij.

*Bericht aangepast*

Groetjes:D
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Eneh... laat gauw eens wat video-beelden zien!
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

sprokeq schreefCOLONEneh... laat gauw eens wat video-beelden zien!
Oke:) Hier staan er een boel: http://www.youtube.com/user/112goverwelle1" onclick="window.open(this.href);return false; (alleen meldingen)
En hier staat vuurwerk gerelateerd: http://www.youtube.com/user/Freefirewebs1" onclick="window.open(this.href);return false; (moet wel nog aardig wat uploaden)

Zeker de functie beeldstabilisatie, nachtfilm modus, makkelijker vast te houden en de meer zoom zijn de reden dat ik zeg maar een camcorder gekocht heb.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

heb eens even op je site gekeken, heb jaren in Gouda gewoond dus dan is 't toch altijd leuk om ff terug te kijken. Ziet er goed uit, ga je nieuwe uploads in de gaten houden! :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

@Herdervriend:
Ik vind je manier van denken in je topic heftig. Als ik er toch op in mag gaan (kort): sparen is niets voor jou, dat lukt je niet. Achertaf sparen wel?
Misschien een tip: de 1000d heeft minder pixels dan de meeste andere camera's. Volgens mij is dat een voordeel: de pixels zijn groter en daardoor heb je minder last van ruis. Is een 50mm F/1.4 niet iets voor je? Erg compact, scherp en betaalbaar. En vaak geen flits nodig.
Gezien je manier van reageren stuur ik je een pb.
Een en ander goed bedoeld en niet als kritiek.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

@Anko. Herdervriend heeft ondertussen zijn keuze al gemaakt dus het heeft waarschijnlijk geen zin meer dat je nog adviezen uitbrengt.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar