Instellingen camera met nd110

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik heb de B+W nd 110 gekocht en wilde er vandaag mee aan de slag gaan.
Ik weet hoe ik mijn sluitertijd moet berekenen en welke ik dan moet gebruiken als het filter ervoor zit.
Nu kom ik in de M stand niet in een sluitertijd van enkele minuten, dus dacht ik de bulb stand te gaan gebruiken.
Ik had mijn berekeningen gemaakt, schroef de filter erop en druk de ontspanknop in..... Maar er gebeurd niets, het fototoestel besluit schijnbaar dat de lens "opening" te donker is.
Ik heb lopen zoeken op internet hoe ik dit moet oplossen en ook mijn handleiding erbij gepakt, maar ik heb het niet kunnen vinden. :|
Nu hoop ik dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen hoe ik dit moet oplossen :D
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Staat de lens nog ingestelt op 'autofocus'? Bij mijn camera gaat in ieder geval de sluiter pas open als er daadwerkelijk scherp is gesteld, en dit lukt niet met een ND110 filter.
Gebruikers-avatar
the-essy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 19:48
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Je moet je lens op manueel focus zetten. Je camera probeert te auto focussen maar daar is het te donker voor. Dus eerst focussen op je onderwerp, lens naar MF en dan de ND filter erop schroeven.
Hoop dat het nu lukt.
Fotografie portfolio: http://www.iamphotogirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisblog: http://www.iamtravelgirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Owwww is het zo simpel.... Ik heb er wel even aan gedacht, maar ik dacht niet dat het daar mee te maken zou hebben. Had ik het nu maar uitgeprobeerd, dom Afbeelding Nu ben ik voor niets naar de Zeelandbrug gereden, ik ben maar gaan winkelen in Goes :mrgreen:
Ik ga het uitproberen, bedankt voor jullie tips!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar