Tja ik hou hier dus wel van en kan dit soort foto's zeker waarderen.
Doet me denken aan een serene rust in de natuur.......
Layers **Update**
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
Ben ik weer de enige die een andere mening heeft.
Ik hou wel van een geslaagd experiment.
Ik vind de kracht van de kleuren in de oorspronkelijke foto een stuk beter.
De tweede versie vind ik zelf te flets. De eerste is mystieker.
Als je in de eerste foto het meest rechtse deel iets lichter kunt maken, heb je meer harmonie.
Ik deel volledig je mening over het vierkante formaat.
Bij een volgende poging zou je wellicht nog op het volgende kunnen letten. Deze foto zou misschien nog sterker kunnen worden met gelijke delen “strand”, zee en lucht.
Helaas niet mogelijk om bij deze foto een stuk van de onderkant weg te halen.
Ik hoop dat je toch wat hebt aan mijn afwijkende mening. Ben benieuwd naar je volgende experiment.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ik vind de kracht van de kleuren in de oorspronkelijke foto een stuk beter.
De tweede versie vind ik zelf te flets. De eerste is mystieker.
Als je in de eerste foto het meest rechtse deel iets lichter kunt maken, heb je meer harmonie.
Ik deel volledig je mening over het vierkante formaat.
Bij een volgende poging zou je wellicht nog op het volgende kunnen letten. Deze foto zou misschien nog sterker kunnen worden met gelijke delen “strand”, zee en lucht.
Helaas niet mogelijk om bij deze foto een stuk van de onderkant weg te halen.
Ik hoop dat je toch wat hebt aan mijn afwijkende mening. Ben benieuwd naar je volgende experiment.
- gumpje
- Site Admin
- BerichtenCOLON 8582
- GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
- WoonplaatsCOLON Groningen
- CONTACTCOLON
Ik ga helemaal met mijn bovenbuurman mee. Ik vind de eerste veel meerzeggender dan de tweede.
De spanning, intensiteit en creativiteit haal je mijns inziens weg door de foto 'normaal' te maken.
Wat vind je zelf eigenlijk het best werken ?!?
De spanning, intensiteit en creativiteit haal je mijns inziens weg door de foto 'normaal' te maken.
Wat vind je zelf eigenlijk het best werken ?!?
... Spiegel-Werk ...
- bobvanduin
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3650
- GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
- WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
- CONTACTCOLON
Ik hoef niets toe te voegen aan de tekst van de 2 heren boven mij.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Over smaak valt niet te twisten... Ik vind de geüpdate versie mooier.
Mvg,
Tim
Canon EOS 400D, Tamron SP 28-105 F/2.8, Canon 70-200 F/4L USM, Samyang 8mm fisheye, Slik PRO 614EZ, Lowepro slingshot 202 AW
Tim
Canon EOS 400D, Tamron SP 28-105 F/2.8, Canon 70-200 F/4L USM, Samyang 8mm fisheye, Slik PRO 614EZ, Lowepro slingshot 202 AW
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 113
- GeregistreerdCOLON 29 Mei 2009 08:14
Ik vind de update zeker mooier.
Maar, ik blijf mij mijn standpunt dat ik landscape waarschijnlijk mooier vind.
Daarbij zou ik het onderste deel (het zand waar geen water overheen is geweest) eraf laten.
Hou je drie vlakken over, welke denk ik beter in balans zijn.
Maar zoals je al aangeeft, en dat waardeer ik wel, is het jouw visie, the photographer's choice.
En daar hou je aan vast. Prima! (niet cynisch bedoeld!)
Maar, ik blijf mij mijn standpunt dat ik landscape waarschijnlijk mooier vind.
Daarbij zou ik het onderste deel (het zand waar geen water overheen is geweest) eraf laten.
Hou je drie vlakken over, welke denk ik beter in balans zijn.
Maar zoals je al aangeeft, en dat waardeer ik wel, is het jouw visie, the photographer's choice.
En daar hou je aan vast. Prima! (niet cynisch bedoeld!)
De vrijheid van de fotograaf zit gevangen in de kaders van zijn foto.
- MarcoEOS550D
- Moderator
- BerichtenCOLON 8042
- GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47
Ik ga absoluut voor de oorspronkelijke foto. Die boeit me meer, houdt mijn aandacht vast. De update heb ik in een oogopslag gezien. Toch leuk om met zo "weinig beeld" zoveel te kunnen laten zien!
overigens, ik ben zéér benieuwd naar je volgende serie met de nog extremere foto's! Laat maar komen!
overigens, ik ben zéér benieuwd naar je volgende serie met de nog extremere foto's! Laat maar komen!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
Bij twijfel niet inhalen, zeg ik altijd (bij het autorijden). Bij fotografie laat ik me niet op die manier beperken, maar zoek ik verbeterpunten.
Wat zou ik doen, alleen de rechterkant iets lichter maken. Hoe?
In Photoshop:
• Open de oorspronkelijke foto
• Kopieer naar een nieuwe laag (Ctrl-J)
• Ga naar Historiepenseel
• Stel de modus in op Raster (Screen)
• Dekking op gevoel tussen 10 en 20
• Maak de cirkel van het penseel niet al te groot
• Schilderen nu op de delen die je lichter wilt maken
• Hoe meer je schildert, hoe lichter het wordt
• Pas op voor overdrijving en voor harde overgangen
Uiteraard kan dit ook op tal van andere manieren, maar deze is snel en makkelijk.
Weer eens wat anders dan tegenhouden en doordrukken.
Wat zou ik doen, alleen de rechterkant iets lichter maken. Hoe?
In Photoshop:
• Open de oorspronkelijke foto
• Kopieer naar een nieuwe laag (Ctrl-J)
• Ga naar Historiepenseel
• Stel de modus in op Raster (Screen)
• Dekking op gevoel tussen 10 en 20
• Maak de cirkel van het penseel niet al te groot
• Schilderen nu op de delen die je lichter wilt maken
• Hoe meer je schildert, hoe lichter het wordt
• Pas op voor overdrijving en voor harde overgangen
Uiteraard kan dit ook op tal van andere manieren, maar deze is snel en makkelijk.
Weer eens wat anders dan tegenhouden en doordrukken.
- bobvanduin
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3650
- GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
- WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
- CONTACTCOLON
Als je de hele rechter kant lichter wil makn zou ik net als Illuminatus de laag kopieeren, op screen zetten, dan een laagmasker aanmaken en in de laagmasker een gradient maken (van zwart naar transparant) zodat je verbergt wat je niet lichter wil maken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally