herfst & fashion (in het bos)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

deel twee van mijn serie in het bos.
Afgezien van het thema ben ik ook een beetje richting sprookjes gegaan.
hopelijk valt het in de smaak.

Feedback?

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

mooie reeks Rick. Foto 3 vind ik een topper ! Een beetje storend vind ik wel jou logo? links onderin.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Bedankt!
Wat het logo betreft klopt, ik heb dit bewust gedaan voor de foto's die ik op het internet zet (facebook en dergelijke)
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Wat was je bedoeling van de bewerking van de huid op 3? Erg fake.
Daarnaast zou ik op je kleuren letten, ze gaan van warm geel naar koud blauw.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Koen Smit schreefCOLONWat was je bedoeling van de bewerking van de huid op 3? Erg fake.
Daarnaast zou ik op je kleuren letten, ze gaan van warm geel naar koud blauw.
Je hebt mijn bewerkingsdoel door:)
Ik hou van veel contrast en overgangs van warm naar koud.

Foto3 was geen huid bewerking want dat heeft zij niet nodig:) Maar puur voor de sfeer haar ogen, "waar kijkt ze naar, wat gaat er in haar hoofd op"
Gebruikers-avatar
kaje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 13:52
WoonplaatsCOLON Heemstede
CONTACTCOLON

Nummer 2 en 5 zijn toppers, bij de anderen mis ik iets van spanning.

Groet,
Klaas
Canon spul
www.klaasdevriesfotografie.nl
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Ik vind foto 2 het mooiste al lijkt die niet goed scherp?
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Machie schreefCOLONIk vind foto 2 het mooiste al lijkt die niet goed scherp?
De foto's is niet super scherp, maar het omzetten naar het internet loopt ook niet altijd goed...
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Hoi Rick,

Twee leuke meiden waar volgens mij toch wel meer uit te halen moet zijn. Ik vind de andere serie op de hei een stuk leuker en spontaner. Hbarkhof had het al over het logo, de opmerking over internet / facebook kan ik niet plaatsen. Zeker omdat bij al deze foto's het logo al door een crop af te halen is zonder dat dit de foto echt schaadt. Dan zou je naar een watermerk moeten wil je het echt tegen gaan.
Als een deel van de onscherpte te verklaren is door de upload naar internet dan adviseer ik je toch met klem om de album functie van dit forum te gaan gebruiken. Een aantal van deze serie, maar ook die op de hei missen zo veel detail dat het beoordelen van de foto bijna onmogelijk wordt.

Foto1: Ik vind dat er iets te veel licht op haar hand valt. Pose is op zich aardig maar ik mis een beetje de bedoeling. Als je iets kwetsbaars neer had willen zetten dan zou ik juist voor meer afstand tot model hebben gekozen om de eenzaamheid weer te geven.
Foto 2: veels te geel / rood. De blaadjes bij haar hand zijn ook een vlek geworden, detail is flink verloren. Daarnaast vind ik deze nogal geposeerd. Takje beetpakken en tegelijk lachend wegkijken komt onlogisch over.
Foto 3: ik begrijp de sprookjes bewerking licht valt hier ook mooi op het meisje. de bewerking zou niet mijn keuze zijn geweest maar het doel lijkt me redelijk behaald. Wel misschien nog de glinstering onder haar rechter oog wat weg halen.
Foto 4: Ik vind de uitsnede niet prettig en veels te onscherp. Er is bijna geen gezicht te herkennen.
Foto 5: Dit vind ik de leukste foto, maar ook hier veels te rood. Dit vind ik geen contrast meer tussen warm en koud. Volgens mij is hier in de nabewerking nog wel wat mooiers van te maken. Blik van het meisje is er goed genoeg voor, pose is leuk en je uitsnede is ook goed.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

@ E7picture bedankt voor de uitgebreide uitleg! was iedereen hier maar zo..

Deze serie zijn we mee begonnen en dat merk je inderdaad, we moesten nog wat aan elkaar wennen en daarbij kwam het gebrek aan ervaring ook nog bij:)
Maar toch hebben we samen ons doel weten te behalen.

Wat de nabewerking betreft, ben ik het met u eens, daar kan nog veel beter.
Ik mis daarmee nogal wat ervaring met eigelijk pas de laatste tijd steeds meer de overstap aan het maken van LR3 naar PS3.
Ik zal eens gaan oriënteren voor een cursus photohop en nog een cursus modelfotografie.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar