Canon 1D MIII werkt niet meer..

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Rickert
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2011 17:13

Heren en Dames,

Afgelopen week(end) heb ik een bezoekje gebracht aan de Monaco yachtshow, hier was ik van plan veel foto's te maken van de prachtige jachten die in de haven en voor de kust lagen. Helaas gaf mijn 1D MIII al de geest op de heenweg, normaal gesproken heb ik dan een backup camera bij me, maar vanwege ruimte gebrek heb ik deze niet mee genomen en daar heb ik echt vreselijke spijt van!
Dus tip van de dag; ondanks ruimte gebrek, laat je backup camera noooit thuis!

De problemen voor dat hij er helemaal mee uitscheed waren;
- Camera wilde niet meer uit en/of aan, het grote scherm bleef hangen (alsof de aan/uit schakelaar niet meer werkte)
- Camera maakte wel 20frames/sec, als het niet nog meer was
- Camera gaf aan dat de accu leeg was en startte niet meer op (accu was, als hij het wel deed en ik het kon uitlezen in het menu, 73% vol)

Nu doet hij helemaal niets meer, enkel het bovenste schermpje geeft lichtjes wat aan (is alleen te zien als ik het onder een hele grote hoek bekijk).

Nu las ik hier en daar op forums dat het kleine batterijtje wel eens voor vreemde problemen kan zorgen. Deze heb ik dus vervangen voor een nieuw exemplaar, dit leek even te hebben gewerkt, maar helaas.. het zelfde probleem!

Nu wil ik niet vragen wat ik moet doen, want het zou waarschijnlijk een reparatie worden bij de service center van Canon aan de andere kant van NL (Canon; waarom 2 SC's zo dicht bij elkaar?!), maar mijn vraag is of jullie ook al eens bij een Canon DSLR zulk soort problemen hebben gehad. Zo ja, wat was de oorzaak en wat waren de mogelijke reparatie kosten? Ook vraag ik mij af of er nog voordelen gelden voor reparaties van CPS-leden?

Alvast bedankt!
Rick
[ 40D ] [ 1D Mark III ] [ 17-40 f/4L ] [ 70-200 f/2.8L IS USM ] [ 580 EX II ]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Rofarepair Den Haag ;-)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Rickert
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2011 17:13

boels069 schreefCOLONRofarepair Den Haag ;-)
Dank voor je snelle reactie! Heb daar vandaag al iets over gehoord, hij wist alleen de naam niet meer.

Zijn er nog meer goede service centers? Ik geef niet zomaar mijn 1D mIII af aan een ieder SC..
[ 40D ] [ 1D Mark III ] [ 17-40 f/4L ] [ 70-200 f/2.8L IS USM ] [ 580 EX II ]
Brell

Nou, Rofa geeft een hele goede service en is snel.
Heb daar jammer genoeg al 3 of 4 keer gebruik van moeten maken maar ben heel tevreden over de deskundigheid.
Ondanks dat ik in het hoge noorden woon had ik mijn spullen met een week of ietsjes meer tijd weer terug.

Brell
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

ROFA doet toch geen 1D's??? Klinkt overigens als een kapotte sluiter...
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Lijkt me sterk dat ROFA gaan 1D's zou doen. Ik woon ook in het hoge Noorden (Friesland) en heb ook al regelmatig camera's en lenzen bij hun laten repareren / onderhoud laten uitvoeren. Altijd super snelle service, voordelig en persoonlijk contact. Je wordt vooraf altijd op de hoogte gesteld van de kosten.
Ik heb 2 jaar terug de sluiter van een 30D laten vervangen. Kostte toen meende ik 140 euro.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Staat oa op DPZ, ze hebben de software niet, maar ik denk dat TS dat maar even moet navragen. Mijn ervaringen met ROFA zijn opzich wel goed. Welwillend, servicegericht maar zeker niet zonder soms vervelende schoonheidsfoutjes (die later wel zijn opgelost).
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Rofa doet van alles(geen idee over de 1d3 specifiek) maar is helaas geen officeel Canon repair center, Techrepair is de zaak die ik je kan aanbevelen.
Als je zelf CPS member bent kan je daar terecht, langs gaan of zelf opsturen of laten ophalen door hun koerier.
Prima service, altijd prima verpakt en nagekeken, als de benodigde onderdelen op voorraad zijn erg snelle service met CPS kaartje.(doorlooptijd is dan volgens mij 3? werkdagen, ik had iig binnen enkele dagen weer een koerier aan de deur met me gerepareerde lens :))
Je kan netjes via hun website de status van je reparatie volgen en krijgt een duidelijke prijsopgaaf.
Dingen die je zelf nog even kan proberen: andere accu, lens en geheugen verwijderen en cam resetten naar fabrieksinstelligen.
Succes en laat nog even weten hoe het afloopt.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Rickert
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2011 17:13

Allen bedankt voor jullie reacties.

Bij TechnRepair heb ik mijn gear al een keer laten servicen, prima service inderdaad!
Maar ik heb nooit geweten dat ze ook koeriers hebben? Kan je er wat meer (kosten, verzekert oid?...) overtellen, ik kan het namelijk niet op de website vinden en tijdens mijn laatste bezoek ben ik hier ook niks van tegen gekomen..

Zelf heb ik het een en ander al geprobeerd, andere accu's, ander batterijtje, met/zonder geheugenkaart en een andere, met/zonder lens en ook een andere, maar niks heeft het probleem doen oplossen.. Zelf kan ik er dus niks meer aan doen en de expert zal het moeten oplossen..

Nogmaals bedankt voor jullie reacties zo ver, toch ben ik nog steeds benieuwd of er iemand is die ook zulke problemen heeft gehad en wat oplossing destijds is geweest.
[ 40D ] [ 1D Mark III ] [ 17-40 f/4L ] [ 70-200 f/2.8L IS USM ] [ 580 EX II ]
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

CPS!
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Rickert
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2011 17:13

Aestiva schreefCOLONCPS!
Ik ben in het bezit van een CPS-pas, maar dat was niet mijn vraag..

Met al deze fanatieke EOS-ers, zijn er vast toch wel een paar die ooit een dergelijk probleem hebben gehad?
[ 40D ] [ 1D Mark III ] [ 17-40 f/4L ] [ 70-200 f/2.8L IS USM ] [ 580 EX II ]
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Gewoon verzekerd opsturen via het postkantoor. Camera komt met een koeriersdienst retour.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Zoals ik al zei, waarschijnlijk een kapotte sluiter. Het als een bezetene tekeer gaan van de sluiter is iets wat vaker op diverse fora genoemd wordt. Maar het beste is natuurlijk even om zelf in de spreekwoordelijke telefoon te klimmen, want wij kunnen de camera niet voor jou maken...
Rickert
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2011 17:13

Tijd voor een update, vandaag (na 2,5 week) eindelijk een prijsopgave van TechRepair ontvangen. Dat was toch wel even schrikken.... :X

Het zou gaan om 2 PCB's (Printed Circuit Board's, moederbordjes dus) a 500 euro totaal, die vervangen moeten worden. Dit geeft, met arbeid- verzendkosten en administratie-kosten, een totale schade van 669 euro!!

Grote kans dat ik al te laat ben, maar eens kijken of de verzekering nog wat kan doen :s
[ 40D ] [ 1D Mark III ] [ 17-40 f/4L ] [ 70-200 f/2.8L IS USM ] [ 580 EX II ]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zou teruggaan naar de leverancier en daar enige garantie claimen.
Een pro-camera uit 2007 kan toch niet na 4 jaar de geest geven?

Maak gebruik van het leuke van het NL-garantiesysteem: ook na de garantietermijn is er nog garantie.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Hoezo verzekering, heb je de boel laten vallen dan?
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Je reisverzekering wil deze grapjes nog wel eens vergoeden. Je gaat tenslotte niet naar Monaco om tot de conclusie te komen dat je camera kapot is.

Veel succes,
Nils.
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar