[VerzamelTopic] EOS-1D X

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Eén van de opvallende eigenschappen: correctie voor chromatische aberratie bij de AF, prima voor kunstlicht.
(rood licht focust nu eenmaal op een andere plek dan blauw licht; oftewel het focuspunt verloopt als functie van de golflengte van het licht)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLON
jandb schreefCOLONIk was even vergeten dat u lange tenen had :oops:
Nee, ik heb geen lange tenen en mijn schoenen passen nog steeds.
De gemaakte opmerking is ongepast, maar dat dringt kennelijk niet erg door.

Overigens als ik die camera wil hebben, ga ik hem gewoon halen desnoods met een dozijn objectieven erbij. Dan maak ik er de foto’s mee die ik zelf mooi vind. Ik hoef er niet mee te verdienen.
Verder zijn hier zat mensen die hard moeten sparen voor een camera die heel wat minder kost.
Daar zijn er bij die daarmee zelfs betere foto’s maken dan pro’s en misschien wel meer recht hebben op een mening over fotografie en apparatuur.

Geef gewoon een mening over deze prachtige, nieuwe camera en laat daarbij kwetsende en denigrerende opmerkingen achterwege. Draagt nergens toe bij.
Dat is nu precies wat ik probeerde aan te geven...............
Wat heb je aan opmerkingen over die wil ik hebben maar heb het geld niet, of voor mij als amateur niet weggelegd enz.
Dat voegt dus ook niets toe over hoe goed of slecht de camera is. Vandaar mijn opmerking, als iedereen zulk soort opmerkingen gaat plaatsen dan sneeuwt de belangrijke informatie in een topic onder.
En of jij of iemand anders een of tien van die camera's wil kopen en of betere foto's maakt dan een ander, who cares.
En mijn opmerking was nu niet bepaald kwetsend bedoeld, maar meer als een soort spiegel waarbij we de realiteit niet uit het oog moeten verliezen.
Dit is het laatste wat ik er over kwijt wil verdere discussie is ook niet nodig.
Laatst gewijzigd door 1 op bramos_ditaljanos, in totaal 18 keer gewijzigd.
RedenCOLON Ietsjes ingekort
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

jammer dat de focus punten allemaal redelijk centraal staan,waarom word het niet meer verspreid?
breinmeisje

boels069 schreefCOLONEén van de opvallende eigenschappen: correctie voor chromatische aberratie bij de AF, prima voor kunstlicht.
(rood licht focust nu eenmaal op een andere plek dan blauw licht; oftewel het focuspunt verloopt als functie van de golflengte van het licht)
Dat zijn interessante vernieuwingen !!
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik ben ook wel benieuwd naar de data overdracht via de netwerk aansluiting, dat zou misschien wel eens een voorbode kunnen zijn van flashgeheugen in de camera als een soort kleine ssd drive.
Het is wel fijn te zien dat ze eindelijk zijn afgestapt van de knoppen onder de onderste display waardoor de rubber kunstleren grip makkelijk los laat. Ik heb bij beide body's de rubber grip gelijmd met seconde lijm omdat die los komt. Of de knopjes nu beter bereikbaar zijn weet ik niet maar ik vond ze altijd vrij laag zitten.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik vind 6800 dollar een hele redelijke prijs voor deze camera. Alleen een beetje jammer dat ze hier waarschijnlijk de dollar/euro-koers 1:1 nemen. Anders had ik hem natuurlijk direct gekocht. ;-)

Ik vind het overigens zeer gedurfd van Canon om niet mee te gaan met de pixelrace. De toekomst zal uitwijzen of het een slimme zet zal zijn geweest.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

jammer dat de focus punten allemaal redelijk centraal staan,waarom word het niet meer verspreid?
Omdat een lens nou eenmaal op zijn scherpst is in het midden?

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
goblin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Hart van Brabant

Zeer fraaie cam, ik zou graag eens wat Hi-res plaatjes zien van deze doos.

Krijg trouwens zojuist het bericht dat de 5DMarkIII er definitief niet gaat komen.............het zal de EOS-5D X worden :wink:
[size=92][i]The name of the game is to fill the frame ! [/i][/size]
breinmeisje

Deos schreefCOLON Ik vind het overigens zeer gedurfd van Canon om niet mee te gaan met de pixelrace. De toekomst zal uitwijzen of het een slimme zet zal zijn geweest.
Dat hangt denk ik voor een groot deel van de beeldkwaliteit af. Als ze overtuigen met betere ISO-prestaties en groter dynamisch bereik, dan lever ik graag een paar pixels in !!
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

breinmeisje schreefCOLON
Deos schreefCOLON Ik vind het overigens zeer gedurfd van Canon om niet mee te gaan met de pixelrace. De toekomst zal uitwijzen of het een slimme zet zal zijn geweest.
Dat hangt denk ik voor een groot deel van de beeldkwaliteit af. Als ze overtuigen met betere ISO-prestaties en groter dynamisch bereik, dan lever ik graag een paar pixels in !!
En dan komt er in november een aankondiging dat Canon een middenformaat camera op de markt brengt met 50 mp...
Het is bijna evident dat de 1Ds niet langer geschikt is voor de megapixelrace: dè reden waarom de 1Ds en 1D samengevoegd worden tot de 1Dx

Of misschien ook niet
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Fraai stukje techniek.. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder een dslr met een ethernet poort tegen ben gekomen?
Ik zat vanavond even het filmpje te luisteren van die 12fps shutter, dat klinkt mooi :D
P_FlaSh schreefCOLONjammer dat de focus punten allemaal redelijk centraal staan,waarom word het niet meer verspreid?
Naast het hierboven genoemde feit van de lensscherpte in het midden, denk dat dit ook te maken heeft met het feit dat je over het algemeen je onderwerpen niet in de rand van je scherm focussed. Anders gezegd... het onderwerp van je foto plaats je voornamelijk in het centergebied van de foto (en dan bedoel ik van 1/3 tot 2/3 ruim genomen)
goblin schreefCOLON Krijg trouwens zojuist het bericht dat de 5DMarkIII er definitief niet gaat komen.............het zal de EOS-5D X worden :wink:
En hoe betrouwbaar is die bron?? :) Ben daar namelijk op de bekende rumor sites nog niks over tegen gekomen, dus wat dat betreft klinkt dit mij nogal ongeloofwaardig in de oren op dit moment..
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

14 frames per seconden klinkt zo ;-)

http://www.petapixel.com/2011/10/18/wha ... anon-1d-x/" onclick="window.open(this.href);return false;
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
timmy1984
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2011 18:50
CONTACTCOLON

Het klinkt bijna als een machine geweer, heerlijk! :)
Mvg,
Tim

Canon EOS 400D, Tamron SP 28-105 F/2.8, Canon 70-200 F/4L USM, Samyang 8mm fisheye, Slik PRO 614EZ, Lowepro slingshot 202 AW
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

P_FlaSh schreefCOLONjammer dat de focus punten allemaal redelijk centraal staan,waarom word het niet meer verspreid?

Dat vind ik nou ook, bij mijn huidige camera vallen de punten waarop ik wil focussen, vaak net buiten de focuspunten. Dus ik zou zeggen als er dan dan toch zoveel maakt zet ze dan niet allemaal bij elkaar (heb je denk ik vrij weinig aan) maar verspreid ze veel meer over het hele sensor oppervlak. Focussen en her-composeren werkt niet goed bij beperkte afstand en geringe DOF.
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Aestiva schreefCOLONUhmmm iemand geïnteresseerd in mijn 1Ds Mark III ? :D
Voor de juiste prijs best wel en dan heb ik ook nog geduld tot deze nieuwe in maart 2012 op de markt komt
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Wel jammer dat al mijn sd kartjes nu de prullenbak in kunnen.......
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

DigiLife schreefCOLONWel jammer dat al mijn sd kartjes nu de prullenbak in kunnen.......
Want? Je huidige camera wordt dan toch gewoon je reserve? Die levert toch niet genoeg op om een serieuze deuk in de 6800 dollar boter te slaan. ;) :D
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLON
DigiLife schreefCOLONWel jammer dat al mijn sd kartjes nu de prullenbak in kunnen.......
Want? Je huidige camera wordt dan toch gewoon je reserve? Die levert toch niet genoeg op om een serieuze deuk in de 6800 dollar boter te slaan. ;) :D
Ik heb altijd twee dezelfde camera's. Met de komst van de X stap ik hier vanaf en neem ik een 5D naast als backup. Twee keer een X is ook wat overdreven omdat deze camera's praktisch niet stuk gaan.

Vind het wel jammer dat nu SD eruit gaat, een CF past niet direct in een Mac. Verder wel begrijpelijke move hoor, maar dat hadden ze ook eerder kunnen doen.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

SD eruit? Het is altijd CF geweest?! Dat zal ook nog wel even blijven (in de pro-bodies), xxD en "simpeler" zal wel SD blijven houden.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar