Welke winkel heeft meeste statieven in showroom

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ben op zoek naar een nieuw statief. Zoveel mogelijkheden...

Ik wil een statief zien, voelen, testen. Bij wie kan ik het beste gaan kijken?

In mijn herinnering had Konijn in Den Ham er niet zo heel veel staan, maar dat kan ik fout hebben.

Bij Camera nu of Cameraland ben ik nog niet geweest, het is allemaal best ver rijden.

Misschien zijn er nog meer opties?

Bedankt alvast.

Gr. Gaab
Anoniem 4

CameraTools in Apeldoorn misschien?
http://www.cameratools.nl/wie-zijn-wij/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Cameraland heeft er best wat staan ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Welke regio woon je?
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Arnhem!
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Kamera Express heeft er ook heul veul staan. Wel een beetje uit de buurt...
the martin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 13:28
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Cameratools in Apeldoorn heeft een heel zwikkie staan
Misschien van te voren even informeren of ze datgene hebben waar je naar zoekt
Canon 40D, Canon EF-S 18-55 IS, Sigma 24-70 f2.8 EX DG Macro, Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties! Het probleem is dat ik niet goed weet wat ik wil. Het ene is me te zwaar, het andere kan niet laag genoeg enz enz. Vandaar dat ik gewoon wil gaan kijken, uitproberen en dan pas mijn keuze maak.

Ver rijden is niet erg, maar als er dan maar 3 statieven staan en meer niet, dan heeft 't niet veel zin, van daar!

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Welke winkel de meeste statieven in de showroom heeft staan, is natuurlijk lastig te bepalen, maar Kamera Express in Amsterdam heeft een ruime collectie staan, maar ook personeel wat je met raad en daad terzijde wil staan.
Anoniem 4

Kan je wel vertellen dat in het blinde gaan kijken ook geen oplossing is.
Beter eerst je doel bepalen en vervolgens je eisen/wensen op een rij zetten.
Dan kijken op de websites van wat producenten Gitzo, Manfrotto, Redged, Benro, etc.
Van elk merk kijken wat het meest aan je wensen voldoet.
Vergelijken qua kwaliteit en prijs.
Tenslotte pas met die shortlist naar een leverancier. Heb je je er in ieder geval al in verdiept,
zodat je weet waar je op moet letten als de leverancier met iets anders, c.q. aanbieding komt.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Verdiept heb ik me. Weet in ieder geval heel goed wat ik niet wil. Weet ook heel goed wat ik wél wil. Kijk, een manfrotto 055xprob met een 498RC kop zou voor mij prima volstaan ware het niet dat ik deze combi te zwaar vind voor mijzelf (heb een versleten rug, en wil niet té veel mee moeten slepen) en zoek dus naar een lichter maar kwalitatief wel goed statief!

En aangezien er zo enorm veel mogelijkheden zijn, vind ik dat dus lastig uitzoeken via internet. Want ik kan niet 'voelen' hoe een poot inschuift, draait of hoe gemakkelijk het balhoofd zich laat vastzetten in een bep. stand....
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb al wat statieven versleten, waaronder een manfrotto 055 serie, mijn conclusie was ook dat deze te groot, te log is om lekker en comfertabel mee te nemen, heb nu eigenlijk door toedoen van Zoom magazine, alwaar je een gratis statief kreeg bij een abbonement me verdiept in Redged, heb nu dus een RTA 428 met RNB-3 kop erop, super handig, stevig statief voor een erg schappelijke prijs, de poten kun je om de zui heen vouwen waarmee je een erg klein opvouwbaar statief krijgt, ik gebruik dit samen met een 1D en een forse macrolens of telelens en staat erg stabiel, tevens kan ik erg laag bij de grond met dit statief. De poten zijn erg snel uit te draaien met een draai-lock systeem.

Dus kijk ook even naar Redged, vooral als je net als ik niet zo heel vaak een statief wil gebruiken en toch iets goeds voor weinig wil hebben.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Thanx. enig idee hoeveel lichter deze combi is tov de manfrotto? Ik gebruik mijn statief wel met regelmaat overigens!

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb ze nooit gewogen, maar mijn gevoel zei de helft.

ook voor veelvuldig gebruik stevig en solide genoeg, kijk gewoon even, volgens mij bij Cameraland hebben ze deze.
Fotograferen is kijken niet klikken.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

er zijn altijd ook wel wat kleine fotowinkels in de buurt waar ze vast wel een paar statieven hebben en als je dan een paar winkels bezoekt heb je dan misschien wel genoeg vergelijkingsmatriaal. voordat je een grotere reis gaat maken.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

misschien een goeie tip, als je naar Benro wilt kijken, in Aaltan zit een dealer die ze levert. ik heb mijne daar besteld. ik weet niet of ze veel showroom hebben, daarvoor zou je even moeten mailen maar weet wel dat het erg fijne statieven zijn voor elk budget!
Canon
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik heb zelf goede ervaringen met Cameraland. Ze hebben vrijwel alles van Redged, dus wat dat betreft keuze genoeg. Andere merken zijn mager aanwezig. Het is dus handig om langs te gaan, als je eerst voor jezelf al bijna zeker de keuze voor Redged hebt gemaakt. Anders bestaat de kans, dat je van een koude kermis thuiskomt. Kan ook zo zijn, dat als je daar bent geweest, je juist zeker weet dat je voor Redged wilt gaan.

Ik heb dat wel gedaan en ben uiteindelijk voor het RTB-328 statief met RNB-2 kop.

Wat ik van Redged handig vind, is de logische type-aanduiding:
**A = Aluminium
**B = Basalt
**C = Carbon
**T = Travel

Bovenstaande volgorde is ook van zwaar tot licht (bij vergelijkbare specificaties). Als ik het goed heb, is serie TS* zodanig te vouwen, dat de kop tussen de poten zit. Bij de serie RT* is dat niet het geval. Verder weet ik dat ze nu ook hout hebben, maar ik heb al begrepen, dat dat gecombineerd wordt met een ander materiaal. Wat de aanduiding precies is, weet ik ook niet. Logisch zou zijn **W (Wood), maar ik kan het niet zo snel vinden op hun site, noch op die van Redged zelf.

Het getal van de type-aanduiding moet je lezen als xyy, waarbij x het aantal secties is van de poten en yy de diameter van de buizen. Ze schuiven in elkaar, dus ik ga er vanuit, dat ze dan de dikste buis bedoelen. Mijn RTB-328 is dus een Basalt statief met 3 secties per poot en een diameter van 28mm voor het dikste deel. De dikte van dat deel bepaalt mede de draagkracht. Hoe dikker, hoe steviger.

Ook qua koppen hebben ze zat verschillende mogelijkheden. Zelf ben ik erg tevreden over mijn keuze. Het is een hydraulische kop, die met één knop werkt. Ook het vastzetten van de grondplaat gaat op die manier. Ik niet gekozen voor een snelkoppeling, omdat de plaat dan aan één kant over de hele lengte vastzit, maar aan de kant van de koppeling slechts op één punt. Dat leek me minder stabiel. Bij de kop die ik nu heb, wordt de plaat vastgeklemd over twee lengtes. Wellicht dat je voor de duidelijkheid even goed naar het plaatje moet kijken bij de link van de kop welke ik hierboven neer heb gezet.

Verder biedt Redged bij veel statieven een deelbare middenzuil. Voordeel is dat je 'm dan heel laag kunt zetten. De middenzuil heeft ook altijd een haak, waar je bijvoorbeeld je fototas aan kunt hangen. Dat levert ook weer extra stabiliteit.

Ik heb verder geen ervaring met andere statieven. Heb de Manfrotte 055B wel eens gezien/kort in handen gehad. Wat ik erg mooi vond, was die kantelbare middenzuil, maar volgens mij is dat niet standaard, maar alleen bij duurdere modellen. Maar ik kan me vergissen.

Waar je ook gaat kijken, laat je vooral goed informeren. Geef duidelijk aan wat de zwaarste combi is, die je wilt laten dragen door het statief. Vermenigvuldig dat gewicht met minimaal 2 om de draagkracht van je statief en kop te bepalen.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik zal er eens nauwkeurig naar kijken. Bedankt voor je uitgebreide reactie Ytos!

De rest ook bedankt!

Gr. gaab
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

oh en Redged hebben ze in Apeldoorn, bij Cameratools. Daar hebben ze wel onlangs Feisol de deur uit gedaan. Jammer want daar heb ik er zelf een van en daar ben ik heel blij mee.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar