Stop nieuwe aankopen Canon ....................

ModeratorCOLON Global Moderators

Dexter202

Lol, het lijkt net Apple :D
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@Rocker, echt niet? Ik weet niet waar ik het gelezen had, maar dat er eventueel een 7D mk II zou aankomen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Tja... ik ben niet zo goed thuis in het geruchtencircuit, dus ik volg daarin Canonrumors maar. En bij hun aankondiging van het Oktober evenement, beweren zij in elk geval dat zij in 2011 niks meer verwachten (ook al eerder bij hen gelezen trouwens.. )
Canonrumors schreefCOLON However as posted yesterday, I had been told by everyone and their mother that no new DSLR was coming in 2011.
Meestal zie je al wel een aantal CR3 berichten langskomen waardoor de signalen voor een nieuwe DSLR of objectief veel sterker worden. Dat is nog niet het geval geweest, noch voor een 7DmkII, noch voor een 5DmkIII. En op basis daarvan zullen zij waarschijnlijk het vermoeden hebben dat er in 2011 niks meer te verwachten is op DSLR gebied.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Eos nieuws kan uiteraard ook op lenzen slaan he...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@Bob, vandaar dat ik dat ook al benoemde ;)
Rocker schreefCOLON Of iets in het objectieven gamma (200-400 bijv.)?
Anoniem 4

Die laatste komt op z'n vroegst pas tegen het midden van volgend jaar, maar zelfs dat betwijfel ik.
Tot nu toe heb ik alleen nog een dummy gezien, dus zonder lenzen-inhoud, alleen een leuk buitenkantje.
Anoniem 4

Volgende week misschien nieuws?
http://www.canonrumors.com/2011/10/new- ... -2011-cr3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Klinkt interessant.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Dexter202

1D mark 5? Nèh, de 1D4 is nog niet zo oud en wordt ook niet door concurrentie ingehaald. De 1Ds mark 3 is veel meer aan een update toe, net als de 5D mark 2.

Aangezien het met Hollywood te maken heeft, lijkt een filmcamera me ook niet onwaarschijnlijk.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ze praten over een 1D V met een fullframe-sensor, dat is dus de opvolger van de 1Ds III en zou in mijn ogen een 1Ds IV heten. Wanneer ze de filmopties verbeterd hebben, snap ik dat ze voor de lancering van een dergelijke camera voor Hollywood kiezen. Het is nu niet dat de enigste fullframe-dslr van canon waarmee gefilmd kan worden geen verbeterpunten kent op filmgebied. Wanneer het die kant op gaat sla ik een ronde over, aangezien de prijs niet gering zal zijn (en ik nog steeds tevreden ben over mijn 5D II)
Anoniem 4

Dit gerucht staat los van de aankondiging voor 3 november die door Canon zelf is gedaan.
Dit is dus iets anders, als het al waar is.
Het is met deze specificaties zeker niet de opvolger van de 1DsIII want dat zou een teruggang in MP's zijn.
De hier genoemde specificaties wijzen op een 1DmkV, dus eigenlijk wat de 1DmkIV had moeten zijn.
Die laatste heeft zich niet kunnen bewijzen t.o.v. het Nikon-geweld.
Met deze camera's moet Canon het vooral hebben van de professionele fotografen.
Daar scoort Nikon op dit moment stukken beter. Behoorlijk wat overstappers en fotografen die het overwegen.
Nikon herstelt zich beter van de calamiteiten. Canon zoekt het herstel meer in de printerdivisie, die veel groter is en sneller geld genereert.
Canon moet nu zelfs gaan oppassen voor Sony die veel innovatiever bezig is.
Ook prijstechnisch gaat het niet goed. De Japanse Centrale Bank heeft de Yen goedkoper gemaakt door meer Yen's in omloop te brengen.
Dat de prijzen (nog) niet lager worden wijst erop dat er teveel op de plank ligt. Kortom de verkoop stokt. Er is een impuls nodig.
Ze hebben wel wat geprobeerd met die cadeaubonnen, maar dat was geen groot succes.
Misschien weer eens tijd voor een echte cashback.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Opvolger van de 1Ds mkIII met 16 fps, nee Geert, het zal echt om een concurrent van de D3s gaan.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Grappig dat de meesten het nieuwe proberen te begrijpen vanuit de oude structuren.
De 7d kwam wat dat betreft ook uit de lucht vallen. Ik ben benieuwd.

En ja, een ouderwetse cashback-actie zie ik wel zitten. Dat is lang geleden!! Goeie ouwe tijd :)
... Spiegel-Werk ...
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Even tussendoor een misschien niet al te snuggere vraag, maar waarom is er een 1Ds IV uitgekomen? Die is toch minder dan de 1Ds III, dus zou hij toch traditioneel vóór de 1Ds III moeten zitten?

Nils.
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Uhm, loop je op de zaken vooruit(18 okt komt er waarschijnlijk een nieuwe uit) of bedoel je de 1D Mark IV(ipv 1Ds Mark IV)?
De 1D Mark IV is een cropcamera en bedoelt voor een heel ander doel. Qua ruis wellicht beter dan de 1Ds Mark III, maar qua beeldkwaliteit anders door de FF-sensor.
De 1Ds IV is nog niet officieel uit, als deze al zo genoemd gaat worden.
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Oeps, dat s'je moest er niet achter... Staat dat s'je voor FF?
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

dat "s"-je staat niet voor Full Frame, maar de "s" is wel een Full Frame. De 5D is ook een Full Frame, maar dan zonder "s"
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONIk gok zelf ook op iets video gerelateerds. Een videocamera met EF-mount lijkt me wel wat ;)
En het is dus inderdaad een filmcamera geworden... Met EF-mount, of met PL-mount, ziet er mooi uit, echter gezien het prijskaartje ($20.000) vast niet voor velen van ons weggelegd :D
Pieterr schreefCOLONCanon 4K eindelijk in productie?
En ook dat lijkt er dus aan te komen, een op de 1D X gebaseerde cam die kan filmen in 4K, zie ook: hier
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar