Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vandaag hadden we het thema sport voor de workshop gekozen en ik heb zelf ook meegedaan. Hier mijn resultaten.
Het zijn losse beelden, geen reeks. Daarom ook de verschillende manieren van bewerken. Op mijn site de rest van de serie
Mooie sportbeelden met een mooi en fotogeniek model, eerlijk waar.
De composities vind ik ook prettig en een fijne belichting.
Ik ben op #1 wel benieuwd waarom de helm nat is gemaakt. (vanwege de reflectie?)
Het enige minpuntje vind ik de manier waarop de chinstrap in beeld is gebracht en de jawpad die bij haar rechterkaak is versteld.
#2 mis ik de bescherming-pads in de broek. Daarmee had de broek mooi strak geweest.
Op foto #5 is de achtergrond linksboven niet helemaal egaal. Tevens had het water van mij door mogen lopen de achtergrond in.
over foto2: die schoenen, waarom? heeft werkelijk niets met het thema te maken.
over de reeks: Tegenwoordig zien ik bij bijna alle foto´s die je plaatst de tekst dat het niet als serie bewerkt is en dus niet als serie gezien moet worden. Je zet hier een stel erg goede foto´s voor waar je je niet voor hoeft te schamen, maar iedereen ziet dat het een serie is want ze hebben allemaal het zelfde thema en zijn tijdens de zelfde workshop geschoten, wie zegt dat je binnen 1 serie geen zwart-wit en kleurfoto´s mag mengen? wordt het niet eens tijd dat je: óf als serie gaat bewerken, óf die tekst gewoon weg laat en mensen zelf laat oordelen of het een serie is of niet?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
@Bob hetzelfde thema betekent nog niet dat het een serie moet zijn. Ieder beeld is een op zich zelf staand beeld. Ik vermeld dit er nadrukkelijk bij omdat je op de diverse fora's nog al eens ziet dat er opmerkingen komen als "ik vind foto xx niet in de serie passen" Daarom vermeld ik het er meestal nadrukkelijk bij. Een serie ( of beter een sequentie of reeks) houdt voor mij in dat er een verhaal in zit en de ene foto de andere versterkt. De som wordt dan meer dan de delen. Dat was hier absoluut niet het streven.
Wat de schoenen van foto 2 betreft...ik dacht toch echt dat ik het grapje van de stoere pose/kleding en de verfijnde dameshakjes er duimendik boven op gelegd had...)
@IDI020 De helm is puur natgemaakt voor het effect. Het gezicht was ook een beetje besproeit trouwens, maar daar vind je weinig van terug.
Je opmerkingen over de kleding kan ik begrijpen en uit je kennis maak ik op dat je de sport kent. Dat is vaak het probleem met dit soort dingen, een kenner wil dat het allemaal echt is. Dat is mijn bedoeling echter totaal niet, het moet stoer zijn, maar ook vrouwelijk blijven. Daarom bv geen pads in de broek, dan verlies je de taille en daarom ook de hoge hakken.
Die achtergrond zie ik op mijn laptop nu ook, op mijn scherm in de studio was dat gewoon zwart. Dat is me al vaker opgevallen (ook bij anderen) dat een laptopscherm, zeker als je er schuin op kijkt, veel meer (ongwenste) details kan laten zien dan een duur gecalibreed scherm.
@piar-fotografie;
Ik ken inderdaad de sport, zelf 4,5 jaar gespeeld. Het is niet zozeer dat het op echt moet berusten, maar het valt mij wel op en het is ook licht van kleur. Ik snap van jouw kant ook wel waarom je elementen weg hebt gelaten.
Neemt verder niet weg dat het mooie en leuke beelden zijn om te zien.
bij de eerste foto is het hoofdlicht een octabox met grid. Die staat iets lager dan ooghoogte en iets omhooggericht. Van Rechtsboven iets achter het model staat een flitser met een honingraat die voor de reflectie op de helm zorgt. In de achtergrond hangt op pakweg 2 1/2 meter kippengaas waar van schuinachter flitslicht op staat met een warmfilter.