Live View voor camera's die geen Live View hebben

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik zag ze onlangs al eens voorbij komen, maar op de site van K-E staat nu ook een aanbieding:

http://www.kamera-express.nl/product/ha ... sbediening

Bovenstaand model kun je gebruiken als liveview afstandsbediening. Ik vind het een leuk dingetje, al is de resolutie niet echt top heb ik gelezen.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dergelijke apparatuur? Ik ben op zoek naar een systeempje met liveview waar je ook nog kunt inzoomen, waardoor je ook manueel kunt focussen via liveview op grote diafragma's. Dat systeempje bestaat er natuurlijk al in de vorm van een nieuwe camera, maar zo ver wilde ik niet gaan vooralsnog ;-)

Edit: het gaat mij dus puur om het kunnen inzoomen via liveview, die afstandsbedieningsfunctie is voor mijn soort fotografie niet relevant.

Misschien bestaat het niet (dat is ook niet zo'n issue) maar als het bestaat is het natuurlijk mooi.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Staat een review bij±

Heb dit apparaat nu 2 weken in huis. Heb mij laten verleiden door het feit dat de ontbrekende liveview op mijn EOS 5D hierdoor toch mogelijk zou worden. De ontvanger bevat een minuscule camera, waarvan het beeld wordt doorgegeven aan de zender, die je bij je hebt. Het LCD-schermpje heeft een zeer lage resolutie. De camera laat een soort overzicht zien van het onderwerp van de foto maar naar mate het onderwerp dichterbij is of er verder is ingezoomd, ontstaat er paralax waardoor je geen idee hebt wat je fotografeert. Aangezien ik dit juist bij close-ups wilde gebruiken, viel dat dus behoorlijk tegen. Ik kan niet zeggen wat het apparaat doet op een camera met liveview, maar ik weet wel dat het dat op geen enkele manier kan vervangen. Aangezien ik daar op hoopte heb ik achteraf spijt van mijn aankoop. Voor hen die dit willen kopen en op een camera met liveview willen gebruiken. Het aansluiten en in bedrijf brengen van het apparaat is een fluitje van een cent en de handleiding is kort en bondig maar voldoende. Wat dat betreft geen klachten. Batterijen worden meegeleverd.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Die had ik gelezen inderdaad, bedankt voor het meekijken. Zou er nog niks beters op de markt zijn?
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

ja, een 5DII
[size=84]onderschrift[/size]
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Deos schreefCOLON Dat systeempje bestaat er natuurlijk al in de vorm van een nieuwe camera, maar zo ver wilde ik niet gaan vooralsnog ;-)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi,

ik had een behoorlijke tijd geleden eens iets gezien, wat op je op de zoeker schuift.
Hebbes...
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... undel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of het iets is, maar misschien is een niet ál te dure manier om "live-view"
op je camera te maken.
En je hebt dan ook nog een verstelbaar schermpje.
Hier nog meer uitleg:
http://www.kaiser-fototechnik.de/pdf/pr ... ten_en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit het laatste blijkt dat je op moet passen welk type je eventueel besteld, A B of C

Succes.
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar