Batterygrip 5DII: Newell grip of Meike?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Mijn vraag is de volgende:

Ik heb via internet een Meike digital batterygrip voor m'n 5D markII besteld. Nu kreeg ik via de post niet de Meike Digital maar een vergelijkbare grip van het merk Newell. Dit vond ik vreemd, dus ik heb even gebeld. De uitleg: Meike was niet op voorraad, dus daarom had hij deze grip gestuurd. Deze was volgens hem beter dan de Meike. Ik liet hem weten dat deze grip, na wat gegoogel, via batterygrip.nl ook 70 euro kostte. Dezelfde prijs die ik had betaald voor de Meike Digital.

Hij gaf me de keuze: over twee weken de Newell grip omruilen voor de Meike, de Newell houden of mijn geld terugkrijgen.

Is er iemand bekend met de Newell grip? Hij ziet er volgens mij precies hetzelfde uit als de Meike grip. Lijkt wel uit dezelfde chinese fabriek te komen...

Wat zal ik doen?

Dit is de Meike grip die ik hier heb besteld: http://www.allesvoordefotostudio.nl/pro ... _BG_E6.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit is de newell (enige site die ik kreeg gevonden!):
http://www.batterijgrip.nl/epages/62496 ... bt-nw-ca-5" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotografeer altijd met een glimlach!
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Niemand bekend met de Newell? Want dan ruil ik hem toch om voor de Meike digital...
Fotografeer altijd met een glimlach!
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Als er verder geen verschil in zit, waarom zou je hem ruilen dan? De Meike digital ken je immers ook niet lijkt me. Ik denk dat ze niks van elkaar zullen schelen hoor.
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Van de Meike heb ik tevreden gebruikerservaringen gelezen en hij is ook wat meer bekend. Bij een onbekend product ben ik wat voorzichtiger. Zeker als ik hem gewoon kan omruilen voor de Meike.
Fotografeer altijd met een glimlach!
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi,

als ik de 2 site's en foto's van het product bekijk, zie ík ook geen verschil.
Ze zien eruit als dat ze uit dezelfde (Chinese) fabriek komen
Ik zou er dan ook geen energie meer insteken om te ruilen.

Groet.
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Hoe doet de Newell het?
Alle knopjes aanwezig en functioneel?
Goed afgewerkt/niet te lomp?
Accu's passen goed?

Als alles het goed doet zou ik hem houden...
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Er is wel één probleempje: bij het overzetten van de foto's herkent mijn pc de camera vaak niet of hij reageert niet. Zonder grip zijn er geen problemen. Mogelijk heeft de Meike ook dit probleem, maar ik ruil hem om, dus dan kan ik wel effe laten weten wanneer de Meike binnen is. We zullen zien....
Fotografeer altijd met een glimlach!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar