Eerste Studioprobeersel

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

Mijn eerste probeersel in de eigen "studio". Kritiek gevraagd!

22159

Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Hmm,
Het lijkt net een pop die je hebt gefotografeerd, niet echt een uitdrukking en de huid vind ik een beetje raar? En als je dan veel zwart wilt dan zou ik haar linker schouder ook zwart hebben gemaakt. Compositie en belichting ligt mij ook niet lekker (maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik)
Heb je ook de kleuren foto? Ik denk dat dat beter zou zijn.
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
raymond stam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 15:42

ik vind het een beetje op een maan foto lijken (niet rot bedoelt)
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hierbij mijn opmerkingen:

Voor deze pose heb je iets teveel van onderaf gefotografeerd. Als ze het hoofd iets schuin had gehad was dat waarschijnlijk al niet zo erg meer geweest.
Daarnaast heb je het licht van te laag laten komen. Wij vinden het natuurlijk ogen als het licht van boven komt. Dit zijn we namelijk gewend door de zon. Nu heb je de lichtbron op gelijke hoogte gezet waardoor je en wat onnatuurlijk effect creëer. Door de positie van je lichtbron heb je ook last van vreemde schaduwen zoals bij haar lip. Dat kan je voorkomen door de lichtbron te verplaatsen of door een lichtbron (of reflectiescherm) aan de andere kant te plaatsen.
De zwart/wit omzetting heb je waarschijnlijk gedaan omdat de huid wat uitgebeten is?
Ik ben wel erg benieuw welke lichtvormer je gebruikt hebt. Het lijkt op een octabox maar ik kan er naast zitten..
Als je maar één lichtbron hebt, probeer deze dan eens onder een dubbele hoek van 45 graden te zetten. Dus links van het model op 45 graden en 45 graden van boven laten komen. En niet bang zijn dat hij te dichtbij staat. Hoe dichterbij, hoe zachter het licht wordt.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Gebruikers-avatar
dutchy
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 522
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Zuid Duitsland
CONTACTCOLON

@ Sushi
bedankt voor de tips, daar kan ik iets mee.
Zwartwit omzetting heb ik gedaan omdat ik het mooier vond. De foto is met een 60X60 Softbox gemaakt. Zal binnenkort proberen e tips om te zetten en het resultaat weer psoten.
Eos 50D | Tokina Macro 100mm F2.8 D | EF 70-200 F/4 L USM | Sigma 17-70mm 1:2,8-4,5 | Sigma 10-20mm 1:4-5,6 | Sigma EF-530 DG Super

http://www.diebouwmeesters.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

De foto komt op mij over of je op dat moment weinig contact hebt met het model. Als dat zo was, probeer een volgende keer meer contact met model te krijgen.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar