Ben het met muusers (en met jou) eens.
Het is een goed begin en je kan zien dat er is nagedacht over de compositie.
Al had ik nr 4 niet in portretstand geschoten maar in landscape en dan van een iets lagere positie om de boom meer te isoleren want hij gaat nu een beetje op in zijn achtergrond.
Maar zoals je zelf al aangeeft ben je te laat op pad gegaan want het licht is veel te hard.
Lees dat je er voor 10h was maar in de exif zie ik dat de meeste foto's na 11h gemaakt zijn.
Waarschijnlijk heb je op locatie nog gezocht naar onderwerpen en een juiste compositie.
Bij deze tak van sport 'moet' je eigenlijk al 1h voor zonsopkomst / zonsondergang op locatie zijn.
En al een redelijk beeld hebben van het geen wat je op de foto wil hebben.
(Tip: hier zijn de grauwe grijze dagen + de middag met zijn fel uitgebeten lucht voor).
Je hebt namelijk niet zo heel veel tijd om verschillende locaties te zoeken / composities te proberen.
Nog een keertje terug maar dan rond het golden hour en ik beloof je dat je foto's veel mooier zullen zijn.
Uitleg:
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_hou ... ography%29
Mvgr,
Gerard
Ps, Nog een briljant stukje van Scott Kelby uit "The Digital Photography Book" over the golden hour:
These are the only times of day when you get the soft, warm light and soft shadows that give professional
quality lighting for landscapes. How stringent is this rule? I'll never forget the time I was
doing a Q&A session for professional photographers. The other instructor was legendary
National Geographic photographer Joe McNally. A man in the crowd asked Joe, "Can you
really only shoot at dawn and dusk?" Joe quietly took his tripod and beat that man to death.
Okay, that's an exaggeration, but what Joe said has always stuck with me. He said that
today's photo editors (at the big magazines) feel so strongly about this that they won't even
consider looking at any of his, or any other photographer's, landscape work if it's not shot at
dawn or dusk. He also said that if he takes them a shot and says, "Look, it wasn't taken
during those magic hours, but the shot is amazing," they'll still refuse to even look at it. The
point is, professional landscape photographers shoot at those two times of day, and only
those two times. If you want pro results, those are the only times you'll be shooting, too.