Joyce @ ftl-fotografie (uuuhhh 16 +..?)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Tijd om, naast commentaar leveren, zelf ook maar weer eens wat te plaatsen.
Onlangs had ik het genoegen met Joyce aan de slag te mogen. We hebben er samen heel veel plezier aan beleefd.
En we gaan zeker vaker aan de slag samen. Het was een vrij uitgebreide shoot, kiezen was erg lastig.
Vandaar dit keer dan ook maar 10 platen uitgezocht.
Misschien wat veel, maar u mag naar eigen smaak de mooiste uitzoeken. :mrgreen:
Ik hoop dat ze ondanks de hoeveelheid mogen smaken en zo niet lees ik graag waarom dan niet.... :wink:



1

23215

2

23216

3

23224

4

23217

5

23218

6

23219

7

23220

8

23221

9

23222

10

23223


Dank voor uw aandacht en graag tot een volgende keer.
En ja, positief getinte berichten zijn natuurlijk ook welkom, Joyce kijkt stiekum mee...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Mooie platen van wederom een leuk model(hoe komen jullie hier toch steeds aan ;-) )
Vind het soms wel wat veel van hetzelfde qua poses, daar mocht imo meer variatie in zitten.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Mooie reeks , Frank ! met ook een erg mooi model. Mijn voorkeur gaat so wie so naar de kleurenplaten met 7 en 9 als toppers (voor mij). Bedankt voor het posten !
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dank voor de reacties heren.
Wat de herhaling van poses betreft, valt in mijn ogen wel mee.
Komt denk ik door de herhaling vanwege het plaatsen van zowel z/w en kleur.
Kan er natuurlijk ook maar 2 of 3 posten, dan is dat zeker niet het geval.. ;<)
Maar is een bewuste keuze omdat er nu eenmaal liefhebbers zijn van kleur (he Henk..) en anderen juist van z/w.
In mijn ogen hebben ze toch allemaal hun eigen charme.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Mooie serie Frank, foto 4 hadden van mij de handen iets hoger gemogen en iets minder bilnaad. Foto 10 vind ik super mooi. Van dit model wil ik nog wel een keer wat zien. Ze ziet er netjes verzorgd uit. Mooie handen. Groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Weinig verstand van dit soort fotografie, maar 2, 9 en 10 springen er uit voor mij.
2 omdat daar haar gezicht heel mooi opstaat, 9 vanwege de compositie, kleur en frisheid die de foto uitstraalt,
10 vanwege de scherptediepte: je blik wordt direct naar het gezicht getrokken door de scherpte ervan, maar na even kijken zie
je er nog een heel lichaam achter zitten ;)
Mooie plaatjes!

groet,

Danny
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Inge en Danny ook bedankt voor jullie reacties!

Wat betreft de foto van haar rug. Je hebt een punt.
Aan de andere kant, als de handen hoger gaan worden de heupen breder, ook niet echt charmant ;<)
En de schaduw bij haar bilnaad past in mijn ogen prima bij de schaduwpartij van het haar.
En idd, heel goed opgemerkt, ze is super verzorgd altijd.
De samenwerking is beiderzijds zo goed bevallen dat we regelmatig samen aan de slag gaan met onze ideeën.
Komende vrijdag komt ze weer :D

@ Danny. Ondans dat " je er geen verstand" van hebt geef je toch wel degelijk goede opmerkingen.
Met name over 10. Want die is precies zo bedoeld zoals jij hem bekijkt... :wink:

Off-topic... Ik schrok overigens in eerste instantie toen ik de kwaliteit van de foto;s terug zag op het forum. :evil:
Dit bleek echter alleen het geval met Opera als browser.
Met safari bleek alles gelukkig toch te zijn zoals ze bedoeld waren. Hierna nog wat topics doorgespit, idem.
Soms laden de afbeeldingen ook helemaal niet.
Iemand van de kijkers enig idee hoe dit kan en of dat is op te lossen in Opera.. :?: :idea:
Anders maar eens een nieuwe topic uitzetten hiervoor...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

eigenlijk is alles al gezegd wat ik in gedachte had.. :p

met als favo #10.. :D
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Superkiwi schreefCOLONWeinig verstand van dit soort fotografie
heb ik ook niet maar vind dit toch wel een erg sterke serie :o .
Zowiezo een prachtige meid met een heerlijke uitstraling.
Mij trekken ook de kleurenfoto's het meest maar de zw doen daar niet voor onder.
Geheel keurig verzorgd, chapeau.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Een mooie serie Frank, voor mij toch de z.w.serie met voorkeur voor je laatste !


grt, Frank
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Prachtige, afwisselende serie, waarbij ik de belichting erg goed vind. De z/w omzetting spreekt mij aan, ook bij de foto van de rug. De bilnaad vind ik daardoor wat speels aanwezig. Stoort mij door de z/w omzetting niet. In kleur had die mij wel gestoord, denk ik. En inderdaad het model vind ik ook erg mooi. Die ogen, heel sprekend! Complimenten ook aan haar!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dank u allen voor de positieve beoordelingen.
En dat zowel over de foto' s zelf als over mijn model Joyce...
Ik denk dat ik wel namens beide mag reageren als ik zeg dat we daar heel blij mee zijn. :D

Teken dat ik me nog steeds ontwikkel en op de goede weg ben.
En ook een bevestiging dat ik geboft heb om met Joyca aan de slag te mogen :lol:
Zoals gezegd, we gaan vast nog vaker samen ideeen uitwerken en vastleggen in de toekomst.
Ze zal hier tzt dan ook vast nog wel vaker te bewonderen zijn.
Misschien alleen in iets kleinere series dan deze... :wink:

Tot een volgende keer maar weer.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Over de browser: ik doe lekker ouderwets alles nog in IE en ik vind in dit gevak mn de eerste er uit zien als een low-res bestand. Dit viel me vooral op bij het (kijkers) linker oog.

Mooie afwisselende serie waarin ik enthousiaster ben over een aantal foto's dan over anderen. Vind de samenhang tussen model, omgeving (geen) kleding soms minder mooi en soms heel mooi.

Op foto 3 had van mij de crop boven de elleboog gemogen maar dit is (voor mij) 1 vd foto's waarin ik de samenhang mis. Ze is te vrolijk voor een bedekt naakt beeld (persoonlijke mening). Ik vind het detail van de rug heel erg mooi al vind ik misschien het grijs op de rug wat te grauw. Verder zeer mooie plaat.
9 en 10 vind ik heel erg mooi. Op 10 is het exact bedekt naakt zoals ik het zelf heel erg mooi vind. Die blik voegt echt wat toe bij het bedekte.

Complimenten voor jullie beide, mag je erg blij mee zijn.

Zoals al een paar keer gemeld, is een flinke dosis persoonlijke voorkeur maar wellicht heb je er wat aan.

Groeten,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik heb even bij mijzelf vergeleken: Explorer of Opera maakt geen verschil. Alleen heeft Opera tegenwoordig Opera Turbo, dat laad een pagina niet volledig, maar een gecomprimeerde versie. Als je het instelt dat gaat 'ie werken als je netwerkverbinding niet zo goed is. Als je Opera Turbo uitzet heb je het "probleem" waarschijnlijk niet meer.

Wat betreft de foto's:
1. Ik weet niet, de kleur vind ik niet prettig.
2. wow (maar dat is waarschijnlijk vooral de manier waarop Joyce kijkt...)
3. Mooie foto, alleen is die hand over haar borst toch iets geforceerd - maar ja, ik zou het niet beter kunnen
4. Niets mis mee
5. Naar mijn smaak iets gekunsteld en wellicht zou kleur beter zijn (licht natuurlijk ook aan de kleur van de strik...); Een technische opmerking: haar hand staat er half op...
6. Perfect (en wat een mooie ogen)
7. Mooi, maar ik zou deze in Z/W denk ik mooier vinden
8, 9 en 10: allemaal niets mis mee.

Ik zie niet veel dezelfde poses, 8 en 9 lijken veel op elkaar, maar verder niet. Mijns inziens een goede job en ik kijk uit naar je verdere uitwerkingen met Joyce.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Hey Frank,

Mooie platen hoor.
Waar ik zelf niet zo van hou is dat op sommige foto's het model te glad is gemaakt.
Maar goed dat is mijn persoonlijke smaak.
Voor de rest ziet het er goed en mooi uit.

grtz,
Jackk
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Frank, ik zal ook mijn (studio) licht er eens op laten schijnen...en ik doe het een beetje kort door de bocht hoor.

1 vind ik geen prettige plaat door haar blik, gezichtsuitdrukking en te veel verscherpt (artefacten in haren) Ook de kleur vind ik niet fijn

2 stukken beter, pakkende blik, mooie houding en prettig om naar te kijken. zwart wit of kleur....weet ik niet. Dit is wel mooi

3 Mwaah. Hier kijkt ze alsof ze niet bekeken wil worden en niet op de foto wil. althans niet zo.. Ik had deze weggelaten

4 wel grappig, maar niet echt pakkend. Wel mooie lijnen van een mooi lijf. Maar te krap in het kader. En ik denk dat deze mooier zou zijn met wat spannender schaduw. Low key ??

5 weet ik niet.

6 mooi beeld, maar hier zou ik meer gecropt hebben denk ik

7 zelfde plaatje, maar hier zou ik meer ruimte aan de rechterkant hebben gehouden.

8 iets te hard belicht en uitgebeten en ik vind jouw positie niet zo goed waardoor er een beetje vreemd beeld is ontstaan

9 beter belicht, maar ook positie van jou niet prettig

10 Dit is hem !! Hiermee laat je zien hoe het moet. Met deze veeg je alle voorgaande foto's van tafel. Licht, positie, blik, dof/scherpte verhouding....super ! Eigenlijk is dit de enige foto die ik echt mooi vind en waarmee je laat zien dat je het kan. Snap je wat ik bedoel ??

groet Martijn



5
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Top, weer een aantal reacties en lekker uitgebreid ook nog.

@ Jack; Thx. En geloof me, op de originelen is meer dan voldoende detail in de huid te zien hoor!
BEn wat dat betreft zelf zeker ook geen " plastic fantastic" fan... :<) Zal met verkleinen te maken hebben.

@ Addy, Erwin en Martinus.
Jullie ook dank voor de uitgebreide reactie's! Commentaar mag altijd, ook het risoco van een grote serie plaatsen dat er als beter en minder geslaagd beoordeeld worden. Zeker een aantal puntjes om volgende keer weer op te letten. Ik ga niet weer op alles reageren, staat zo verdedigend...
Enkele dingetjes;
Foto 3 was niet zo zeer in de serie bedoeld, maar meer om te laten zien dat we samen lol hebben gehad. Idd geen bedekt naakt blik nee...

Nr 8 is volgens LR op het origneel niet uitgebeten, komt mogelijk door toevoeging van wat contrast na het verkleinen?

Wat uitsnedes betreft, bijf ik af en toe nog lastig vinden.
Zal het met 6 idd eens proberen, hoewel het jammer is dat er dan 1 hand verdwijnt vrees ik.

Mijn foute postie en raar beeld op 8 en 9 herken ik echter niet als zodanig, maar we hoeven het ook niet overal over eens te zijn toch?

Mooie Low key is tot op heden nog lastig gebleken. Maar net weer een workshop gehad dus bij volgende gelegenheid weer proberen. Wat een straf... ;<)
De volgende keer zal ik het aantal beperken tot de voor mijn smaak top 3 of zo. Maakt commentaar geven ook wat eenvoudiger denk ik.

Maar nogmaals dank voor de uitgebreide reacties, mooi meegenomen voor mijn leercurve... !
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hoi voor wat het waard is ook even mijn visie:
ik wilde ze eerste even langslopen allemaal, maar toe zag ik dat ik erg op de lijn zat bij Martinus, dus om nou alles twee keer op te schrijven (haha):
wel vind ik juist 1 eigenlijk beter dan 2: misschien dat je nog iets aan de blauwe adertjes kunt doen ,maar haar blik is heel mooi. 2 vind ik veel te vlak. Er zit nu helemaal geen verschil meer tussen de overgang van ogen naar wang en persoonlijk vind ik dat minder.
4 is mooi (zou een staande uitsnede ook niet leuk zijn??)
de laatste de beste !!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Thx PP

Ook jouw mening waardeer ik ten zeerste!
$ vertikaal wordt lastig, het origineel is al vrij krak geschoten.
Maar zal er zeker nog even naar kijken.
Zo ook naar 2, want hij toont hier idd minder dan ie origineel bedoeld is.
Vrijdag mag ik weer aan de slag met haar.

Overigens, voor de "profs" (en gevorderde amateurs) onder ons is ze (beperkt) beschikbaar voor shoots.
Wel is ze druk, dus een eigen portfolio voor haar beeldvorming en keuzes is wel een vereiste.
Bij interesse graag een PB-tje met mailadres, zal ik haar die doorgeven.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Mooie serie hoor Frank! Het meeste is allemaal al gezegd dus dat ga ik niet herhalen. 2 en 10 komen er voor mij eigenlijk het meest uit. 2 wat betreft de blik van het model en 10 met betrekking tot de pose/belichting. Al met al netjes gedaan.
Ik denk dat het tijd wordt het jezelf en je model wat lastiger te maken. Probeer wat extreme poses uit met wat extremere belichtingen.
En ja, het is normaal dat er dan heel veel mislukken. haha! Vooral met extremere belichtingen kan een enkele centimeter een hoofd iets anders of een lamp draaien al net dat verschil maken. Een leuke uitdaging dus!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar