'GangsterPimp' Waldi

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Voor het eerst een mannelijk model in de studio. Was de bedoeling om wat foto's te maken met een soort hip hop gangster sfeer zeg maar. Moet zeggen dat we zeker wel gelachen hebben en het model was ook wel tevreden. Foto's gemaakt met witte en zwarte achtergrond. Met witte achtergrond een softbox op het model vanaf schuinlinks vanaf het model en een op de achtergrond een lamp met paraplu om de achtergrond wit te krijgen. Met zwarte achtergrond gewerkt met een softbox vanaf links van het model en Heb ook voor het eerst foto's gemaakt met dezelfde opstelling maar dan nog met een lamp vanaf achter het model op het model gericht. Voor het eerst dus met een tweede lamp erbij, dus leuke reacties en vooral leerzame opmerkingen zijn meer dan welkom.

1.

23128

2.

23129

3.

23130

4.

23131

5.

23132

6.

23133

7.

23134

Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Anoniem 3

Maar....
een beetje 'gangster' drinkt toch geen Cognac? En dan nog van de minste kwaliteit, ondanks het merk.
Ik had hem liever afgebeeld gezien met een Bourbon Whiskey.
En een echte gangster ziet er niet zo afgetraind uit. En een afgetraind figuur rookt niet....

PS: dit was een reactie in de categorie 'leuk'.

Overigens vind ik nr 6 de minste van het setje, omdat die lamp en het ZW volgens mij niet veel toevoegen aan de op zich goede kleurenserie.
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Gabriel bedankt voor je reactie



En foto 6 vind je er niet inpassen, dat kan inderdaad was gewoon een probeersel in overleg met hem.

Bedankt nogmaals voor je tijd, hoop allen nog wel op wat meer foto technische opmerkingen of tips in plaats van opmerkingen over merk cognac en sigaar
Laatst gewijzigd door 1 op 450Dshooter, in totaal 19 keer gewijzigd.
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Persoonlijk vind ik foto 5 wat te veel rook. Dat had iets subtieler gemogen wat mij betreft.
Tevens had ik als serie de eerste 2 foto's weggelaten, dat had volgens mij de serie mooier gemaakt. Niet dat ze slecht zijn maar ze passen naar mijn mening niet echt in de serie.
Foto 5 vind ik de minste om bovenstaande reden. Ik kan me wel vinden in Gabriel's commentaar op de cognac, als je zoiets neer wil zetten dan ook op zulke details letten als je het goed wil doen. Dat afgetrainde ben ik weer met hem oneens .
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Hey Mylife,

Bedankt voor je reactie, indd foto 5 veel rook, ik houd er wel van maar begrijp zeker als iemand anders dat niet vind.
In indd bij nader inzien had dat indd beter geweest als serie om de eerste twee weg te laten, alleen had er ook een paar met witte achtergrond gemaakt en die wilde ik ook beoordelen en laten zien ! En ja de cognac, dat is iets wat hij zelf lekker vind en ook zelf mee neem, en ligt dus ook weer aan budget en dergelijke.

In ieder geval zeker bedankt voor je tijd en reactie

Gr. Mike
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Erg coole foto's. Ik vind het wel een gangster sfeertje hebben.

Favoriet is foto 3. Errug gave arrogante pose en mooi gedaan met die fles op de voorgrond en die wazige kop (maar gedetailleerd genoeg) erachter. Wel vind ik hier de bondkraag wat storend en jammer dat ie wegvalt in de witte achtergrond.

Foto 4 vind ik ook erg stoer.

Vind 6 de minste, vooral door de spot en het tegenlicht effect. Ik denk dat ie in gewoon zwart wit wel erg sterk is.

Foto 1 en 2 zou ik weglaten uit de serie. Die hebben toch een andere uitstraling.

Technisch ben ik niet zo op de hoogte van dit soort studio foto's, maar het ziet er erg goed uit vind ik.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
wizard1970
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2009 11:18
WoonplaatsCOLON Opheusden

Met welke lens zijn de foto's gemaakt? Ze zijn mooi scherp.
Canon 450D | 50mm f1.8 II | 18-55 IS | 70-300 IS USM | 70-200 2.8 IS USM | Sigma 18-125 OS HSM |Sigma 120-400 OS HSM | Delsey Gopix 80 cameratas | handstrap | statief
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Aan een gangster denk ik gelijk iemand in een strak donker pak. En een Hiphop gangster in een duur uitziend joggingpak met wat gouden sieraden, En een donker beetje grote zonnebril op. Hij wil graag laten zien dat hij geld heeft, Maar niet teveel opvallen. De kleding wat je model nu draagt, Vind ik er niet helemaal bij passen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

@XiaoBianZi
Bedankt voor je reactie ! Indd foto 1 en 2 horen er niet echt bij maar wilde ze toch laten zien vandaar dat ik ze geplaatst had ! En indd foto 6 heb ik ook in zwart wit zonder dat je de spot ziet zeg maar, dus had ook mijn twijfels !
Bedankt voor je tijd !
@wizard1970
Tamron 17-50 mm 2.8 VC
@BossA
Als je bijvoorbeeld film save the last dance ziet lopen er drie van die gangsters met zo een jas met een bondkraag, zeker hip hop gangsters anno jaren 2000, En geld zelf had hij ook genoeg bij hem, maar dat was voor mij persoonlijk te overdreven. Ik vond de jas en de sigaar en de cognac wel voldoende. Ik vind wel dat het op een foto niet overdreven moet worden en dat het belangrijker is dat hij fototechnisch goed is, ik vind dat je niet de nadruk moet gaan leggen op accessoires, want het model moet ook nog wel opvallen. Daarom vind ik het ook jammer dat er veel alleen maar een mening geven over de spullen zoals kleding en dergelijke en niet over de foto's zelf.
Bedankt voor je tijd !

Gr. Mike
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
Bastie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2008 15:02
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind #6 zelfs die met de meeste potentie!
Allen zou ik het contrast een stuk meer opschroeven (in alle foto's)
Nu zien ze er eigenlijk wat te clean uit naar mijn bescheiden mening.
Verder lekker nog een keer shooten en dan wat minder de nadruk op een fles maar misschien iets meer sfeer aan een pokertafe of juist in een garfitti-vrijplaats of zo.
Een geen witte achtergrond!
16-35/2,8 | 35/1,4 | 50/1,4 | 85/1,2II | 70-200/2,8 IS | 135/2 | TS 45/2,8

contemporary Dutch flower still life photography - http://www.basmeeuws.com" onclick="window.open(this.href);return false;
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Moest om te beginnen wel een beetje lachen om de opmerking van gvasseldonk, ik dacht dat iedereen wel wist dat Hennessy namelijk erg bekend in "the scene".
Even een kleine quote van de wiki page:
Hennessy's popularity in the younger generation has increased in recent years, due mainly to it being referenced in quite a few rap and hip-hop songs.[4] Rappers such as Mac Dre, 2Pac, Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, Nate Dogg, Kanye West, The D.O.C., Busta Rhymes, Kendrick Lamar, Plies, Mobb Deep, Kid Cudi, P. Diddy, Young Buck, French Montana, Max B, Al Kapone, D-Nice and Mac Miller have mentioned the liquor in their songs. A song titled "Hennessy" was written by Tupac discussing the liquor and referring to it as "that dark [censored]." [5] Hennessy is also mentioned in 50 Cent's song "high all the time" referring to it as "Henny". KC Tea, a mixed drink created by rapper Tech N9ne, is made with a double-shot of Hennessy, Sprite and lemon or lime juice. Mac Dre was also a huge fan of the company and product. Kanye West mentions Hennessy as one piece of a holy trinity in his Good Friday song, "The Joy."
De eerste 2 foto's zijn mij iets te vrolijk qua belichting en kleding.
De 3e foto heeft al een betere sfeer, maar je hebt iets te hard aan de sliders gehangen waardoor je een dubbele rand krijgt langs het gezicht en sigaar.
#4 heeft wat mij betreft wat teveel bondkraag in beeld en hier zie ik bij het rechteroog een hoop rode ruis, wellicht heb je hier ook iets enthousiast opgelicht?
Hier trekken de ritsjes ook wat de aandacht.

#5 Mooie shot jammer dat ze mond helemaal wegvalt en ook hier zie ik weer die rode ruis op ze kin en aan de schaduwkant van ze rechter hand.

#6 Deze shot heeft wel potentie, het valt me op dat de kraag niet helemaal recht zit en je zo weinig van het horloge ziet. Jammer dat ze oor nu is weggeblazen door de lamp

#7 Jammer van het enkele handje, maar ik denk dat er hier met wat bewerking nog wel potentie in de foto zit. Hier komt namelijk het rook van de sigaar wat beter uit.

Over het algemeen vallen me een aantal dingen over bij de shoot, de kleurtoon van de huid vliegt alle kanten op.
Er is niet echt een lijn te trekken in de kledingstyle.
Let ook even op de wat lagere camera pose ivm inkijk in de neusgaten omdat je lampen nu nogal laag staan valt dit extra op.
Aan de achterkant lijkt het licht wat te hard te staan en licht aan de voorkant is weinig spannend en te mooi, had liever wat meer schaduwen gezien om een de shots wat meer kracht bij te zetten.

Je bent in ieder geval lekker bezig geweest en zolang dit maar leerzaam was en de klant tevreden weet je wat je te doen staat voor de volgende keer :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

de eerste 2 vind ik een beetje "te netjes" daarna wordt wat mij betreft de sfeer een stuk beter. Wel vind ik dat op een gegeven moment de jas een (te) grote rol gaat spelen. De attributen zijn ook niet altijd functioneel aanwezig in foto 3 vind ik bv de fles cognag heel cool in beeld gebracht. IN foto 5 is het rookmoment heel mooi maar voegt de fles eigenlijk niks toe en doet een beetje afbreuk.
De laatste vind ik het beste, maar zou hem iets meer croppen, zodat er minder jas in beeld is.
(huidtoon in 4 is wel erg oker overigens, ik weet niet wat het beste met de werkelijkheid overeen komt?)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

@BAstie
Bedankt voor je reactie, ik gaat inderdaad binnenkort nog buiten wat foto's maken met hem indd met graffiti en skyline van Rotterdam

@wirewess
Bedankt voor je reactie, ik zie nu indd dat van die dubbele rand, wel bizar dan, waar heeft dat mee te maken dan want naar mijn idee heb ik juist daar helemaal niet veel aan gedaan en bedankt voor de overige tips ik zal er waar mogelijk zeker iets mee gaan doen, maar indd de klant moet ook tevreden zijn en die was helemaal trots op ze jas haaha . . Maaar in ieder geval bedankt voor je tips

@PP
Bedankt voor je reactie en je tips, ik zal er zeker wel iets mee gaan doen
Gr. Mike
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Op technisch vlak kan ik helaas niks zinnigs zeggen omdat ik daar totaal nog niet in thuis ben.
Wat ik wel vind is dat het model beter uitkomt op de zwarte achtergrond dan de witte, daar spat ie werkelijk vanaf.
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

@Thabita
Bedankt voor je reactie en je compliment ! ! Ik ben zelf ook zo dat ik nog niet van me eigen zal zeggen dat ik het kan, vandaar dat ik ook nog geen andere mensen beoordeel maar liever alleen complimenten geef als ik het echt mooi vind ! Haha !

Gr. Mike
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Zoals eerder al gezegd vallen de eerste 2 eigenlijk buiten de serie en ogen die wat te vrolijk. Tevens vind ik de belichting wat achter op het model valt 'te'..

De witte achtergrond doet het 'm niet, al vind ik #3 nog niet eens zo verkeerd.

#5 vind ik het jammer van de fles. Die doet afbreuk aan de foto. Misschien dat als je deze foto zou croppen tot alleen het gezicht met de sigaar dat je misschien al een heel ander beeld erbij hebt.
#6 vind ik wel een mooi beeld, ook qua gezichtsuitdrukking vind ik 'm sterk. Alleen de foto is erg vlak en de rook komt er niet lekker uit door het tegenlicht en zijn oor valt weg. Z'n horloge had ook wat meer aanwezig mogen zijn.

Zoals WireWess zei; er mogen wel wat meer schaduwen zijn, wat meer low-key.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar