Welk telezoom objectief voor mijn nieuwe 5D MKII?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Ziet er goed uit, zo'n sun sniper pro. En nog veilig ook nog. Het toeval wil dat ik lid ben geworden van photodigitaal waar ik een Utility Strap Sling van OP/Tech cadeau bij krijg. Even kijken of deze bevalt...
Fotografeer altijd met een glimlach!
Dexter202

Ik heb de 70-200 2.8 altijd bij me en ik heb totaal geen moeite met het formaat en gewicht. Je went eraan en de voordelen wegen voor mij op tegen de nadelen. En op een gegeven moment wordt elke lens zwaar, dan maakt een half kilootje meer of minder ook niet meer uit :wink:
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de F/4 IS gehad, en vond dat één van de betere objectieven die ik ooit heb gehad.
Recentelijk heb ik echter een F/2,8 IS II kunnen gebruiken voor een avondje, en die gaat echt nog een dikke stap verder..
Qua gewicht slepen heb ik de volgende oplossing bedacht: Je doet je tas om, knoopt het borstbandje dicht en zorgt dat de riem van de camera daar onder zit terwijl de camera over je schouder hangt. Dan pak je de statiefgondel, en die steek je in de riem van je broek, zodat de camera niet bungelt én net niet volledig aan je schouder hangt. Daar kun je een berg mee beklimmen, zonder dat je schouders aan gort gaan!!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Wat is fotografie toch een gezonde sport. Een militaire mars lopen is peanuts vergeleken met de serieuze doe het zelf landschapsfotograaf.

Enfin, na al jullie reacties heb ik besloten dat ik een 70-200 L F4 IS ga zoeken. Waarschijnlijk tweedehands... Verder ga ik stiekem al een beetje sparen voor de 70-200 MkII...

Bedankt iedereen!
Fotografeer altijd met een glimlach!
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Ik heb een telezoomobjectief aangeschaft en itt wat ik van plan was (de 70-200 F4 IS) is het de 70-200 2.8 MKII geworden. Het scheelt wel 800 euro, maar die had ik nog ergens liggen ;-).

Van het weekend heb ik een bruiloft moeten schieten en hij kwam meteen als geroepen. Het was in een 'donker' kasteel en al het licht dat er was kon ik goed gebruiken, ook al heb ik ook foto's moeten inflitsen.
Dus genoeg geouwehoerd, tijd om te gaan knippen en evt. foto's te gaan posten op dit forum!

Grtn,
Fotografeer altijd met een glimlach!
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie koop, gefeliciteerd ermee!
Ben benieuwd naar je trouwfoto's.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

In je portemonnee kan ik niet kijken, maar als je niet een zwak gestel hebt, dan kun je aan de 70-200mkII geen buil vallen.
Staat bovenaan mijn wenslijst!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Ik ben er ook heel tevreden over. Even off-topic: Ga over een tijdje naar Glow, een soort straatlichtshow in E'hoven. Zal deze foto's wel posten.
Die trouwfoto's zijn persoonlijk en vind het niet netjes om deze te posten. Of ze moeten dat goed vinden..
Fotografeer altijd met een glimlach!
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Verstandige keuze (even los van omvang en gewicht). Je hebt hiermee het beste en scherpste tele zoomobjectief aangeschaft die Canon momenteel in het assortiment heeft, hier ga je nog heel lang plezier van hebben.

Moet wel zeggen dat een dag lopen met deze tank je echt wel op gaat breken. Vorige week een hele dag in Emmen (dierentuin) bezig geweest en had aan het eind van de dag echt last van m'n armen. Had er ook nog een extra grip ondergeschroefd voor de stabiliteit, want dat vind ik wel nodig met deze topzware lens. Geheel met twee accu's weegt dan al snel bijna 3kg. Maar die ene stop winst, mooiere bokeh en haarscherpe opnamen op alle diafragma's is me dat gezeul wel waard.

Wat mij idd ook was opgevallen toen ik de f/4 IS hiervoor had, was het aantal scherpe foto's (keepers), die beduidend lager lag dan de huidige f/2.8 II.
Als de f/4 goed gefocussed is, dan is hij echt wel heel scherp vol open, maar op de eoa manier had ik gewoon meer AF missers. Als ik mijn archief nu terug zie en de scherpte beoordeel van de combi 5D2 + 70-200 f/4, dan zitten er verhoudingsgewijs minder goede scherpe platen tussen. Was me destijds niet zo opgevallen, maar zie nu wel degelijk het verschil. Niet dat de f/4 niet deugt, maar hij is gewoon minder spot-on dan de nieuwe f/2.8
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Het grootste minpunt van de 5D is ook de AF. Ik heb hier meer klachten over gehoord. Toen ik vorige week op een bruiloft moest knippen bij weinig licht had de AF vaak moeite om accuraat te focussen. Ik heb toen maar de TL-balken aangezet ;-)

Ik had op mijn oude 400D ook een grip en dat beviel erg goed. Ik vind de balans met de 5D en de 70-200 2.8 ook niet fantastisch. Misschien moet ik ook maar de grip aanschaffen. Maar dan idd nog meer kilo's...Zucht... en dan nog een abonnementje op de sportschool..
Fotografeer altijd met een glimlach!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar