Lightroom 3 videopresentatie

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Daffiedolf

Beste eossers,

Is er iemand die ervaring heeft met Lightroom 3 en met name met het maken van een videopresentatie van een verzameling foto's.
De prsentatie maken lukt prima. Een verzameling daarna op een DVD branden gaat ook goed.

Maar afspelen op mijn DVD-speler lukt niet. Wat moet/kan ik doen? Zit er een bug in Lightroom of is de presentatie alleen om op een computer af te spelen (dat lukt wel).

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Heb je je dvd ingesteld als opslagmedium, of als afspeelmedium?
Gebruikers-avatar
jax
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2006 23:13
WoonplaatsCOLON Spanbroek
CONTACTCOLON

is de DVD gefinaliseerd ? (afgesloten) dat is n.l nodig om hem op andere apparatuur af te spelen
Canon Eos 5D mark II
Daffiedolf

Koen en Jax,

Dank voor je reactie.
Finaliseren komt in mijn Nero niet meer vvor. Programma maakt een leadout.
Het foto-album wordt in mpeg4 gemaakt en opgeslagen op mijn bureaublad. Vervolgens brand ik het op schijf: video dvd geprobeerd en alle andere mogelijheden binnen Nero.
Speelt wel op de computer.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Andere DVD-speler geprobeerd?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Schijf sluiten komt wel degelijk voor in nero kijk bij het tab blad branden 8) anders werk het niet in een cd/dvd speler

Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

als ik hierop in mag haken? Als je muziek onder de presentatie wilt zetten, bijv.3 liedjes achter elkaar, hoe doe je dat dan?

Sorry als het te offtopic is, dan maak ik wel een nieuw onderwerp aan.

Gr. Gaab
Daffiedolf

Ik heb er één liedje onder gezet.Een MP3 bestand en dat kun je in Lightroom gewoon invoegen.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Die mogelijkheid ken ik. alleen is 1 liedje te kort voor mijn presentatie... vraag me dus af of je in een extern progje 3 nummers aan elkaar moet 'mixen' en 'm dan als 1 mp3 invoegt in LR?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik vermoed dat het niet af kunnen spelen gewoon komt door het verkeerde formaat. Een mp4 file fysiek naar een DVD-schijf kopieren maakt van de dvd nog niet direct een afspeelbare dvd, maar is de dvd in deze gewoon een opslagmedium.
Er zijn standalone dvd spelers die mp4 files ook ondersteunen, maar het zou goed kunnen dat die van jou dat niet doet, en je hem eerst nog moet converteren.
Even googlen levert voldoende resultaten op hoe je dat bijvoorbeeld kan doen.

@Haamhof, ik zie in LR geen optie om meerdere mp3 files te selecteren (ook een folder selecteren gaat niet), dus ik denk dat er niets anders opzit dan eerst de mp3 samen te smelten tot 1 en deze dan te gebruiken (overigens heeft dat wel als voordeel dat je ook meer invloed hebt op de verschillende overgangen van de muziek).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar