Mireille

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Hier de foto`s van mijn schoonzus.
Toen ik met de camera verscheen kreeg ze meteen een angstige blik die niet prettig was.
Ik heb hier de spontaanste foto`s geselecteerd waar ik wel tevreden over ben
Ben heel benieuwd naar jullie mening.
Op een of andere manier spreken ze mij niet zo aan maar ik kan moeilijk zeggen waar dat aan ligt.
Ik dacht zelf door de saaie kleuren maar misschien hebben jullie tips die me er bij kunnen helpen.

1

21964

2

21963

3

21962

Dank je voor het kijken.
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

spreekt mij ook niet aan , had ze zeker in snapshot geplaatst

Sorry


grt, Frank
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Als je iets minder vlak(speelser) in de belichting was geweest, waren dit m.i. geen verkeerde platen.
Nu lijken ze idd te gewoontjes.... :oops:

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Lekker scherp hoor - maar dit is het niet. Tip bij camera-angst. Zet iemand gewoon naast een raam, laat ze lekker kletsen met iemand en ga zelf dan aan de slag.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Blubber, ik heb het wel vaker gezegd tegen je, iets nabewerken in PS haalt het hele harde en te scherpe er een beetje vanaf en zal de foto's ten goede komen. Niets ten nadele van het model, maar ik zou het niet leuk vinden als ik met mijn gezicht zo vol puistjes op een openbaar forum zou komen. De veel te scherpe foto's en de voor jouw typische close-ups en te krappe kadering versterken dit nog een keer. Het kan natuurlijk helemaal jouw stijl zijn, maar hierdoor vind ik het gewoon geen mooi foto's.

groet Martijn
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ F.brouwers: Het zijn zeker niet de beste foto`s das waar en hadden misschien niet hier geplaatst moeten zijn....
@ j.jennekens: je hebt helemaal gelijk dat ze te vlak zijn, maar de schaduw partijen waren te donker en zo heb ik het wat op proberen te trekken maar helaas niet helemaal succesvol.
@ Hari Seldon: scherp zijn ze dat dan weer wel ha ha...dank je voor de tip maar in dit geval werkte dat niet omdat ze tussen het eten klaar maken door op de foto wilde, en dat werkt niet.....
@ Martinus: de foto`s van dit gezin zijn allemaal op dezelfde dag gemaakt en vandaar ook de zelfde harde foto`s.
Ik ben volop bezig geweest in photoshop en ze zijn zeker beter dan hoe ze waren maar tevreden ben ik niet.
De tip dat ik ze moet na bewerken helpt alleen als je me ook verteld wat en hoe ik dat moet doen maar ik denk in dit geval dat ik eerst even met betere foto`s moet komen.
Niet iedereen heeft een gladde huid en ziet er perfect uit, dit model heeft dus (al jaren) die zelfde "pukkels" en daar kan ze dus niets aan doen.
Natuurlijk is het mooier als je die weg haalt maar dan is het niet het zelfde model meer.
De kleine bultjes op haar voorhoofd zijn inderdaad mee eters of zo en die had ik weg kunnen halen maar dat heb ik niet gedaan.
De krappe kadering vind ik wel mooi en met het nabewerken zijn ze misschien wel erg scherp geworden maar daar ben ik nog volop mee aan het oefenen...ook dat komt goed met de juiste tips!
volgende week begint een curcus over fotografie en nabewerking enzo stap voor stap komt het allemaal goed hoop ik.

iedereen dank je voor je reactie`s !!!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Weet je, dat hele scherpe is prachtig bij sommige takken van fotografie (natuur, product etc) maar niet bij dit soort portret fotografie. Dus verscherp gewoon wat minder na zou ik zeggen. Die onregelmatigheden van de mee eters (wat een naar woord toch) heb je niet weggehaald maar had je wel kunnen doen. Deze kun je heel makkelijk weghalen met het retoucheerpenseeltje in ps. Wat betreft het kaderen. Ja dat vind je mooi, maar probeer ook eens wat anders te laten zien. Je blijft hier anders zo in hangen......
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

tsja...inderdaad dat kaderen doe ik altijd zo....
ff modellen zoeken en dan ga ik (proberen) wat anders te laten zien......
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hoi zelf heb ik nog niet zoveel ervaring in portretten maar volgens mij zie ik iets in de setting wat misschien wel heel leuk was om te gebruiken. Bij foto 1 zie ik een vitrinekast met leuk servies. Misschien kun je een leuke omgeving creeëren met deze meubels en accesoires. Meer omgeving en het model niet het gevoel geven dat zij het belangrijkste onderwerp is. Probeer een beetje foundation en een beetje make up en lipstick. Iets leuks met haar haar. Dan blijft zij toch dezelfde persoon maar daardoor zal zij zich ook zekerder gaan voelen. Misschien omzetten naar Zw/Wit en lekker schuiven met de belichting, Zwarting en contrast. Groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hey Blubber....

Ik ga mee met mijn voorgangers.
Ben hier niet zo kapot van de ontbrekende nabewerking...
Het mag best wat softer :)
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Blubber, misschien zet deze nabewerking je op een idee voor de rest van de foto's.
Groet, Bas

22057

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ gewooninge : Ik ben me bewust dat je een leuk hoekje kan maken maar dan moet je ten eerste de tijd hebben om dat verwezelijken en ten tweede moet je een model hebben die dat wil.
Deze mensen wilde alleen portret en waarom zou je daneen heel hoekje mooi maken ha ha.
Dat een model wat ik fotografeer zich NOOIT opmaakt is niet mij probleem.
natuurlijk is het mooier met make up of iets simpels maar dat doet ze nooit dus waarom nu dan wel?
Dan heeft ze een foto van zichzelf hoe ze er nooit uit ziet.
Maar natuurlijk dank je voor je reactie.

@ Dwirzz: dank je voor je reactie...ik werk eraan!

@ Beasar: Ziet er goed uit hoewel haar huid nu wel erg rood is, en ze is nu eenmaal erg bleek.
Maar ik begrijp wat je bedoelt...ik werk er aan!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Spijt me maar dit is voor mij toch meer een shoot om van te leren dan een resultaat om te "showen". Het is gewoon wat te geforceerd en dat maakt het voor een neutrale kijker niet echt interessant. Het is ook 3x vol de lens in kijken door het onderwerp. Dit was leuker geweest als je hier een situatie uit het leven had gegrepen. Foto 2 vind ik het beste, daar komt het meer over dat je de persoon ziet ipv iemand die wacht tot aan de klik.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Dit is inderdaad een shoot om van te leren....maar dat was niet de bedoeling ha ha.
Dank je voor je reactie
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Ik denk dat de foto's een stuk sterker worden in zwart wit
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Dank voor je reactie, waarschijnlijk word het ook een zwart wit foto maar dat mag het model beslissen...
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Wat mij opvalt is dat het montuur steeds een stukje over dr ogen zit. Volgens mij worden de foto's veel mooier als dat niet het geval zou zijn en dr ogen gewoon helemaal door het glas zijn te zien.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Daar heb je 100% gelijk in.
Ik heb daar ook op gelet maar omdat het zo`n kleine bril is en ze de bril half op haar neus draagt is dat erg moeilijk.
Zijn de ogen wel "in de bril" dan zijn de foto`s erg frontaal en een beetje van onderaf.
Volgens mij was in dit geval de beste optie of helemaal van opzij zodat je achter de bril langs kijkt.
blijft lastig een bril vind ik.

dank je voor je reactie
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

blubber schreefCOLONDank voor je reactie, waarschijnlijk word het ook een zwart wit foto maar dat mag het model beslissen...
Laat een model niet teveel zelf beslissen; jij moet achter je werk staan...

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

das waar maar in dit geval is het mijn schoonzus...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar